Katalog

Anna Orłowska-Zyzało, 2013-03-05
Jastrzębie-Zdrój

Plastyka, Recenzje

Grafika i rysunek

- n +

TEMAT: Grafika i rysunek.
KLASA: I gim
CELE:
Cel główny: rozwijanie wyobraźni ucznia.
Cele operacyjne: rozwijanie wyobraźni i ćwiczenie sprawności manualnej, poszerzenie wiedzy o technikach plastycznych.

METODY:
Ćwiczeniowa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Reprodukcje rysunków różnymi narzędziami:
- Vincent van Gogh „Studium drzewa” ołówek węglowy i biała kreda,
- Stanisław Kulisiewisz „Portret” rysunek patykiem,
- Paul Klee „Zwierzęta w lesie” rysunek pędzlem,
- Hendri Matisse „Martwa Naura” rysunek piórkiem
-Pablo Picasso „Mały koń” (narysowany bez odrywania ręki)
i grafik wykonanych w różnych technikach.
(Reprodukcje rysunków dostępne w książce „Mowa linii” Krystyny Marcinkowskiej i Krystyny Michejdy-Kowalskiej)

TECHNIKI:
Pierwsza faza: próba „narysowania” portretu przez układanie na stole jednej dość długiej nitki.,
Druga faza: Przenoszenie na papier rysunku ołówkiem bez odrywania ręki, a następnie markerem.

CZAS TRWANIA:
Jedna jednostka lekcyjna.

PRZEBIEG PIERWSZEJ LEKCJI:
1. Nauczyciel wprowadza pojęcie grafiki i prezentuje różne techniki.
2. Nauczyciel pokazuje uczniom reprodukcje, zwracają uwagę, że efekt końcowy rysunku zależy od podłoża i narzędzia.
3. Następnie uczniowie próbują „narysować” portret przez układanie na stole jednej dość długiej nitki
4. Przenoszenie na papier rysunku ołówkiem, a następnie podkreślenie rysunku markerem.
5. Nauczyciel dokonuje korekty prac dotyczącą głównie kompozycji.
6. Uczniowie wraz z nauczycielem oceniają prace.
7. Po lekcji nauczyciel organizuje wystawę prac na korytarzu.
Wyświetleń: 767


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.