Katalog

Michał Bąkowski, 2013-02-25
Łomża

Ekonomia, Sprawdziany i testy

test korespondencja osoba i handlowa technik ekonomista pracownia ekonomiczna

- n +

1.Teczka osobowa prowadzona jest dla:
a) całego personelu świadczącego pracę w przedsiębiorstwie,
b) tylko pracowników zatrudnionych na umowę o pracę,
c) między innymi osób zatrudnionych na umowę zlecenie,
d) osób, które mają podpisaną umowę na czas nieokreślony.

2.Dokumnety jakie złożył pracownik przed podjęciem zatrudnienia w danej firmie są wpinane do części teczki osobowej:
a) A,
b) B,
c) C,
d) D.

3.CV to dokument, w którym osoba :
a) przekonuje pracodawcę, że jest najlepszą osobą na dane stanowisko,
b) podaje fakty i zdarzenia, które mają znaczenie dla przyszłego pracodawcy,
c) przedstawia referencje od poprzednich pracodawców,
d) wszystkie odpowiedzi są dobre.

4. Curriculum vitae nie powinno zawierać:
a) formuły wyrażającej zgodę na przetwarzanie danych,
b) doświadczeń zawodowych,
c) planów na przyszłość,
d) informacji o hobby.

5.Konstruując list motywacyjny należy pamiętać o:
a) podaniu konkretnego stanowiska, o które osoba się ubiega,
b) skromności,
c) koncentrowaniu się na opisie poprzedniego stanowiska,
d) przedstawieniu sukcesów i porażek.

6.List motywacyjny sporządzany jest na blankiecie:
a) BZ,
b) BU,
c) BR,
d) BB.

7.W CV okresy wykształcenia i poprzedniego zatrudnienia są wykazywane w układzie chronologicznym:
a) dowolnym,
b) rozproszonym,
c) odwróconym,
d) skróconym.

8.Kwestoinariusz osobowy:
a) jest uzupełniany przez pracownika w momencie rozwiązania umowy o pracę,
b) zawiera dowolne pytania pracodawcy, na które pracownik ma obowiązek udzielić odpowiedzi,
c) potwierdza zawarcie umowy o pracę z pracownikiem,
d) powinien znajdować się w części A teczki osobowej pracownika.

9.Świadcetwo pracy:
a) wydawane jest pracownikom niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy,
b) przechowywane jest w części D teczki osobowej pracownika,
c) nie podlega sprostowaniu przez pracodawcę, w przypadku fałszywych informacji,
d) wysyłane jest do Inspekcji Pracy oraz przekazywane pracownikowi.

10.Nowo zatrudnionemu pracownikowi dział kadr ustala przysługujący wymiar urlopu w I roku nowej pracy na podstawie :
a) złożonego w trakcie rekrutacji CV,
b) napisanego oświadczenia o poprzednim zatrudnieniu,
c) przedłożonych referencji od poprzednich pracodawców,
d) złożonych świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy.

11.Dokumenty płacowe pracowników zaliczane są do kategorii archiwalnej:
a) A,
b) B10,
c) B50,
d) BC.


12.Dokumentem, który nie występuje w fazie propozycji zawarcia transakcji kupna-sprzedaży jest::
a) zapytanie o ofertę,
b) oferta,
c) odpowiedź na reklamację,
d) pismo informacyjne.

13.List intencyjny:
a) stanowi zobowiązanie dostawcy do sprzedaży oferowanego towaru na określonych warunkach,
b) to potwierdzenie dostawcy przyjęcia zamówienia do realizacji,
c) sporządzany jest w formie aktu na papierze bez nadruku u notariusza,
d) zawiera wstępny zarys planów w stosunku do firmy, z którą chcemy nawiązać współpracę.

14.Krótkie zawiadomienie o przygotowanym do wysłania towarze to:
a) awizo,
b) specyfikacja,
c) reklamacja,
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa.

15.Dokumentem finansowym , który stanowi podstawę do uregulowania zobowiązania za dostarczone towary jest:
a) protokół przyjęcia towaru,
b) faktura VAT,
c) reklamacja,
d) zamówienie.

16.W przypadku niezgodności ilościowej dostawy ze złożonym zamówieniem odbiorca musi złożyć:
a) pismo informacyjne,
b) pismo handlowe,
c) negocjowanie warunków zamówienia,
d) reklamację.

17.Najczęściej pisma handlowe:
a) sporządzane są na blankiecie reklamowym,
b) sporządzane są na blankiecie bezkopertowym,
c) pisane są stylem urzędowym,
d) nie są podpisywane przez upoważnionego pracownika firmy.

18.Oferta:
a) pełni funkcję reklamową firmy jak również informacyjną o ofercie sprzedaży,
b) może mieć charakter wywołany lub niewywołany,
c) niewywołana to np. przesłane przez dostawcę katalogi produktów,
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe.

19.Dokumentem, który sporządza odbiorca w celu stwierdzenia zgodności przesyłki z zamówieniem lub wykryciem ewentualnych braków lub wad towarów jest:
a) protokół przyjęcia dostawy,
b) dowód księgowy Wz,
c) specyfikacja dostawy,
d) odpowiedź na reklamację.

20.Zapytanie o ofertę:
a) zawsze ma charakter wiążący dla składającego zapytanie,
b) może być złożone tylko do 1 potencjalnego dostawcy,
c) ma na celu wywołanie wojny cenowej między firmami konkurencyjnymi na danym rynku,
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa.

Wyświetleń: 2599


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.