Katalog Michał Bąkowski, 2013-02-25 Łomża Ekonomia, Sprawdziany i testy test korespondencja osoba i handlowa technik ekonomista pracownia ekonomiczna1.Teczka osobowa prowadzona jest dla: a) całego personelu świadczącego pracę w przedsiębiorstwie, b) tylko pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, c) między innymi osób zatrudnionych na umowę zlecenie, d) osób, które mają podpisaną umowę na czas nieokreślony. 2.Dokumnety jakie złożył pracownik przed podjęciem zatrudnienia w danej firmie są wpinane do części teczki osobowej: a) A, b) B, c) C, d) D. 3.CV to dokument, w którym osoba : a) przekonuje pracodawcę, że jest najlepszą osobą na dane stanowisko, b) podaje fakty i zdarzenia, które mają znaczenie dla przyszłego pracodawcy, c) przedstawia referencje od poprzednich pracodawców, d) wszystkie odpowiedzi są dobre. 4. Curriculum vitae nie powinno zawierać: a) formuły wyrażającej zgodę na przetwarzanie danych, b) doświadczeń zawodowych, c) planów na przyszłość, d) informacji o hobby. 5.Konstruując list motywacyjny należy pamiętać o: a) podaniu konkretnego stanowiska, o które osoba się ubiega, b) skromności, c) koncentrowaniu się na opisie poprzedniego stanowiska, d) przedstawieniu sukcesów i porażek. 6.List motywacyjny sporządzany jest na blankiecie: a) BZ, b) BU, c) BR, d) BB. 7.W CV okresy wykształcenia i poprzedniego zatrudnienia są wykazywane w układzie chronologicznym: a) dowolnym, b) rozproszonym, c) odwróconym, d) skróconym. 8.Kwestoinariusz osobowy: a) jest uzupełniany przez pracownika w momencie rozwiązania umowy o pracę, b) zawiera dowolne pytania pracodawcy, na które pracownik ma obowiązek udzielić odpowiedzi, c) potwierdza zawarcie umowy o pracę z pracownikiem, d) powinien znajdować się w części A teczki osobowej pracownika. 9.Świadcetwo pracy: a) wydawane jest pracownikom niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy, b) przechowywane jest w części D teczki osobowej pracownika, c) nie podlega sprostowaniu przez pracodawcę, w przypadku fałszywych informacji, d) wysyłane jest do Inspekcji Pracy oraz przekazywane pracownikowi. 10.Nowo zatrudnionemu pracownikowi dział kadr ustala przysługujący wymiar urlopu w I roku nowej pracy na podstawie : a) złożonego w trakcie rekrutacji CV, b) napisanego oświadczenia o poprzednim zatrudnieniu, c) przedłożonych referencji od poprzednich pracodawców, d) złożonych świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy. 11.Dokumenty płacowe pracowników zaliczane są do kategorii archiwalnej: a) A, b) B10, c) B50, d) BC. 12.Dokumentem, który nie występuje w fazie propozycji zawarcia transakcji kupna-sprzedaży jest:: a) zapytanie o ofertę, b) oferta, c) odpowiedź na reklamację, d) pismo informacyjne. 13.List intencyjny: a) stanowi zobowiązanie dostawcy do sprzedaży oferowanego towaru na określonych warunkach, b) to potwierdzenie dostawcy przyjęcia zamówienia do realizacji, c) sporządzany jest w formie aktu na papierze bez nadruku u notariusza, d) zawiera wstępny zarys planów w stosunku do firmy, z którą chcemy nawiązać współpracę. 14.Krótkie zawiadomienie o przygotowanym do wysłania towarze to: a) awizo, b) specyfikacja, c) reklamacja, d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa. 15.Dokumentem finansowym , który stanowi podstawę do uregulowania zobowiązania za dostarczone towary jest: a) protokół przyjęcia towaru, b) faktura VAT, c) reklamacja, d) zamówienie. 16.W przypadku niezgodności ilościowej dostawy ze złożonym zamówieniem odbiorca musi złożyć: a) pismo informacyjne, b) pismo handlowe, c) negocjowanie warunków zamówienia, d) reklamację. 17.Najczęściej pisma handlowe: a) sporządzane są na blankiecie reklamowym, b) sporządzane są na blankiecie bezkopertowym, c) pisane są stylem urzędowym, d) nie są podpisywane przez upoważnionego pracownika firmy. 18.Oferta: a) pełni funkcję reklamową firmy jak również informacyjną o ofercie sprzedaży, b) może mieć charakter wywołany lub niewywołany, c) niewywołana to np. przesłane przez dostawcę katalogi produktów, d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. 19.Dokumentem, który sporządza odbiorca w celu stwierdzenia zgodności przesyłki z zamówieniem lub wykryciem ewentualnych braków lub wad towarów jest: a) protokół przyjęcia dostawy, b) dowód księgowy Wz, c) specyfikacja dostawy, d) odpowiedź na reklamację. 20.Zapytanie o ofertę: a) zawsze ma charakter wiążący dla składającego zapytanie, b) może być złożone tylko do 1 potencjalnego dostawcy, c) ma na celu wywołanie wojny cenowej między firmami konkurencyjnymi na danym rynku, d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa. Wyświetleń: 2599
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |