Katalog Jolanta Zając, 2013-02-15 Jabłoń Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego PLAN AWANSU ZAWODOWEGO JOLANTA ZAJĄCPlan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego Jolanty Zając nauczyciela przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im Augusta Zamoyskiego w Jabłoniu Data rozpoczęcia stażu 1wrzesinia 2010r. Zakończenie stażu : 31 maja 2013r. ( zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu) Jabłoń 14 września 2010r Cel główny: Rozwijanie swoich umiejętności zawodowych, zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Cele szczegółowe: Podniesienie efektywności działań wychowawczych i dydaktycznych Podniesienie jakości pracy szkoły Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem Osiągnięcie lepszych wyników pracy z młodzieżą szkolną Rozporządzenie MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z 1 grudnia 2004r w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Dz U. nr. 260 poz 2593 Rozporządzenie MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z 14 listopada 2007r. Dz U nr. 214, poz 1580 § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły Zadania Forma realizacji Termin Podjęcie działań promujących szkołę w środowisku lokalnym Czynne uczestnictwo w Dniach Otwartych i w pracach Komisji powołanej z okazji obchodów 60 rocznicy ZSCKR w Jabłoniu Okres stażu Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej Opracowanie kryteriów ocen przedmiotowych zasad oceniania Wrzesień co roku Zagospodarowanie klasopracowni Wzbogacanie wyposażenia, gromadzenie pomocy naukowych, dbałość o wystrój Okres stażu Ukończenie kursów i warsztatów podnoszących kwalifikacje zawodowe Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły Okres stażu Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego – Karty Nauczyciela, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 1 XII 2004r (Dz.U.Nr 260 poz 2593) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli znowelizowanej 14 XI 2007r ( Dz U nr 214, poz 1580) Wrzesień 2010r § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Forma realizacji Termin Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej Wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia danych. Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych polegające zbieraniu ciekawych materiałów do wykorzystania na zajęciach Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowywania różnorodnych materiałów Na bieżąco Prezentacje multimedialne Wykorzystanie opracowanych prezentacji podczas lekcji Według potrzeb Wykonanie pomocy dydaktycznych na zajęcia lekcyjne Opracowanie krzyżówek, schematów procesów produkcyjnych i plansz Na bieżąco §8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Forma realizacji Termin Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli Czynny udział w szkoleniach Okres stażu Prowadzenie zajęć otwartych Opracowanie scenariuszy zajęć w ilości co najmniej po 1 w semestrze i przeprowadzenie ich Okres stażu Współuczestniczenie pracach w Zespołu przedmiotów zawodowych Uczestnictwo w pracach zespołu, przeprowadzenie próbnego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i analiza wyników tych egzaminów Okres stażu § 8 ust 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania Forma realizacji Termin Opracowanie planu opieki nad uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze Opracowanie i wdrożenie planu opieki nad uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze Okres stażu Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego i opiekuńczego klasy Wdrożenie planu wychowawczego i opiekuńczego klasy we współpracy z Klasowymi Radami Rodziców i Radą Szkoły XI .2010r §8 ust.2 pkt.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Forma realizacji Termin Udział w programie profilaktyki szkolnej Omawianie i promowanie podczas lekcji wychowawczych celów i zadań programu profilaktyki I 2011r. Organizowanie wycieczek szkolnych Wycieczka przedmiotowa do Fabryki Sprzętu Gastronomicznego w Warszawie III 2011r Udział w konkursach szkolnych i przedmiotowych Przeprowadzenie szkolnego etapu Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych, przygotowanie młodzieży do tej olimpiady na szczeblach wyższych. X 2010r. §8 ust. 2 pkt.4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami ,instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami zadania Forma realizacji Termin Współpraca z pedagogiem szkolnym Pogadanka na temat ,,Narkotyki – ja nie biorę” lub ,,Asertywność – co to znaczy” IV 2011r Współpraca ze pielęgniarką Pogadanka na temat ,,Zdrowy styl życia” X 2011r. Udział w akcja charytatywnych Zorganizowanie Akcji ,, I TY możesz zostać św Mikołajem” na rzecz dzieci z Domów Dziecka. Wyjazd do domu dziecka w Komarnie. XII 2010r Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Udział w akcji ,,Sprzątanie Świata” IX co roku § 8 ust 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Forma realizacji Termin Podejmowanie działań opiekuńczo-wychowawczych Współpraca z pedagogiem szkolnym, rodzicami i innymi nauczycielami polegająca na wymianie doświadczeń w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wśród uczniów. Realizacja programu wychowawczego szkoły. Okres stażu Poznanie środowiska ucznia Przeprowadzenie ankiety określającej sytuację rodzinną ucznia, dokonanie jej analizy, opracowanie wniosków i podjęcie działań polegających na pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji. X 2010r – II 2011r Opis i analiza problemu edukacyjnego lub wychowawczego Opis przypadku ucznia z problemem edukacyjnym lub wychowawczym Okres stażu Opracowała JOLANTA ZAJĄC. Wyświetleń: 1507
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |