AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Sysio, 2013-02-14
Piątkowisko

Matematyka, Scenariusze

Opis prostopadłościanu i sześcianu - lekcja otwarta

- n +

Scenariusz lekcji otwartej z matematyki dla klasy IV


Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu.

Typ lekcji:
 zasadniczy – lekcja poznawcza

Cele lekcji:

Uczeń zna:
 pojęcie prostopadłościanu oraz sześcianu,
 elementy budowy prostopadłościanu oraz sześcianu.

Uczeń umie:
 wyróżniać prostopadłościany (sześciany) spośród brył,
 wskazywać elementy budowy prostopadłościanu (sześcianu),
 wskazywać ściany (krawędzie) równoległe i prostopadłe,
 obliczać sumę krawędzi prostopadłościanu i sześcianu,
 obliczać długości krawędzi sześcianu, znając sumę wszystkich krawędzi,
 rozwiązywać zadania z treścią dotyczące długości krawędzi prostopadłościanów i sześcianów.

Metody:
 podająca – prezentacja multimedialna,
 pogadanka,
 poszukująca – ćwiczenia,
 praca z Kartą Pracy.


Formy:
 nauczanie zbiorowe, jednolite z całą klasą,
 praca indywidualna uczniów.

Zasady:
 świadomy i aktywny udział ucznia w procesie nauczania,
 poglądowość,
 systematyczność,
 przystępność w nauczaniu.

Środki dydaktyczne:
 modele brył,
 komputer (projektor multimedialny) wraz z prezentacją multimedialną,
 anaglify wraz z okularami,
 karta pracy ucznia.

Czas trwania lekcji:
 1 godzina lekcyjna - 45 minut.


Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne.
2. Omówienie prostopadłościanu i sześcianu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
3. Omówienie podstawowych zadań.
4. Otrzymanie przez uczniów kart pracy i przystąpienie do samodzielnej pracy.
5. Omówienie rozwiązań zadań z karty pracy. Ocenienie pracy uczniów.
6. Podsumowanie lekcji.
7. Zadanie i omówienie pracy domowej.
Praca domowa - Ćwiczenie 1, 2 i 3 ze strony 63 oraz 5, 6 i 7 ze strony 64.

Karta Pracy ucznia – opis prostopadłościanu i sześcianu


Zadanie 1. Wypisz na podstawie rysunku:

(tu trzeba wstawić rysunek prostopadłościanu ABCDEFGH)


a) krawędzie boczne

……………………………………………………………………………………
b) ściany boczne

………………………………………………………………………………………………

c) krawędzie prostopadłe do ściany ADHE

……………………………………………………………………………

d) krawędzie równoległe do krawędzi GH

……………………………………………………………………………………………………………

e) ściany prostopadłe do ściany BCGF

………………………………………………………………………………………

f) wierzchołki podstawy górnej

…………………………………………………………………………

g) krawędzie tej samej długości, co krawędź BC

…………………………………………………………………………………………………………

h) 2 pary ścian równoległych

…………………………………………………………………/……………………………………………………….
Zadanie 2.

Z drutu długości 72 cm wykonano szkielet sześciennej kostki do gry. Jaką długość ma krawędź tej kostki.

…...................................................................................................................

......................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Odp. …………………………………………………………….………………………………………………………………..


Zadanie 3.

Oblicz łączną długość krawędzi prostopadłościennego pudełka o wymiarach
3 cm × 7 cm × 8 cm.

……………………………………………………..………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Odp. …………………………………………………………………………………………………………………….




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2177


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.