Katalog Joanna Szymańska, 2013-02-13 Włodawa Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego (wychowawca internatu)PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Joanna Szymańska Placówka oświatowa: Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy we Włodawie Data rozpoczęcia stażu:1.09.2010 Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Cele szczegółowe wynikające z wymagań Rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004r.w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli : - Nabycie umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. - Nabycie umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. - Nabycie umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. - Nabycie umiejętności zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. - Nabycie umiejętności posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły. § 7 ust.2, pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Zadanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli VIII – IX 20010 Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, Opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu Bezpośrednia rozmowa z opiekunem, zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem określającego warunki współpracy IX 2010 Ustalenie zasad współpracy 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu Podjęcie studiów podyplomowych na kierunku Logopedia -UMCS X 2010 – VI 2012 Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności cały okres stażu Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych radach pedagogicznych cały okres stażu Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez nauczycieli cały okres stażu Zaświadczenia o ukończonych studiach podyplomowych, kursach, warsztatach, o udziale w szkoleniach, spotkaniach 4. Doskonalenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, pomocy przydatnych w pracy cały okres stażu Notatki Studiowanie literatury pedagogicznej cały okres stażu Notatki Stosowanie aktywizujących metod nauczania i pogłębianie wiedzy na ich temat cały okres stażu Notatki i scenariusze 5.Prowadzenie dokumentacji szkolnej Prowadzenie dzienników zajęć wychowawczych cały okres stażu Wpisy w dziennikach Prowadzenie zeszytu obserwacji wychowanka cały okres stażu Wpisy w zeszycie obserwacji Opracowanie i realizacja planów pracy cały okres stażu Plany pracy, wpisy w dziennikach 6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.) cały okres stażu Dokumentacja procedury awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego 7. Dokonywanie analizy, oceny oraz ewaluacji własnych działań Rozmowy i konsultacje z opiekunem stażu cały okres stażu Ocena wystawiona przez opiekuna stażu Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora (konsultacja, analiza) wg harmonogramu Scenariusze Autorefleksja, opis realizacji planu rozwoju zawodowego V 2013 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego §7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych wychowanków oraz ich sytuacji rodzinnej i problemów środowiskowych Poznanie i analizowanie opinii i orzeczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej wychowanków cały okres stażu Dokumenty dostępne w sekretariacie Ośrodka Bieżące kontakty z rodzicami i opiekunami prawnymi wychowanków ( rozmowy indywidualne, telefoniczne, wywiady środowiskowe ) cały okres stażu Bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku, zeszycie obserwacji) Współpraca i konsultacje z innymi wychowawcami, nauczycielami, oraz psychologiem szkolnym cały okres stażu Bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku, zeszycie obserwacji) Obserwowanie wychowanków w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych cały okres stażu Wpisy w zeszycie obserwacji 2. Organizacja i przygotowanie uroczystości i imprez Opracowywanie scenariuszy, dekoracji, praca z wychowankami wg harmonogramu imprez Scenariusze, adnotacje w dziennikach, zdjęcia 3. Rozwijanie umiejętności artystycznych wychowanków Opieka nad Kołem teatralnym „Świetliki”: -przygotowywanie inscenizacji, teatrzyków; -angażowanie wychowanków do pracy nad dekoracjami i kostiumami do przedstawień; -umożliwienie wychowankom rozwijania zdolności aktorskich, muzycznych i tanecznych; -udział w przeglądach, konkursach, festiwalach cały okres stażu Sprawozdania z działalności Koła, zaświadczenia, zdjęcia 4. Uwrażliwianie wychowanków na problemy społeczne i cywilizacyjne Prowadzenie zajęć i przygotowywanie gazetek ściennych o tematyce ekologicznej wg planu pracy, cały okres stażu Wpisy w dzienniku, scenariusze Prowadzenie zajęć i przygotowywanie gazetek ściennych promujących zdrowy styl życia i przeciwdziałających uzależnieniom wg planu pracy, cały okres stażu Wpisy w dzienniku, scenariusze 5. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania wychowanków do życia w społeczeństwie Kontakty z psychologiem, pielęgniarką i rodzicami cały okres stażu Bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku, zeszycie obserwacji) Prowadzenie zajęć mających na celu rozwijanie u wychowanków jak największej samodzielności i zaradności życiowej oraz kształtowanie pożądanych i akceptowanych społecznie postaw wg planu pracy,cały okres stażu Wpisy w dzienniku, scenariusze Aktywna realizacja zadań wynikających ze Szkolnego Programu Profilaktyki oraz Programu Wychowawczego Ośrodka wg planu, cały okres stażu Wpisy w dzienniku, scenariusze 6. Włączanie wychowanków w życie szkoły Zaangażowanie wychowanków w przygotowywania i udział w uroczystościach internackich i szkolnych wg harmonogramu imprez Wpisy w dzienniku, zdjęcia Organizacja różnorodnych konkursów cały okres stażu Wpisy w dzienniku, scenariusze, zdjęcia § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w przygotowaniu do zajęć i pracy z wychowankami Przygotowywanie dokumentacji (plany pracy, sprawozdania) cały okres stażu Plany pracy, sprawozdania Przygotowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych (scenariusze zajęć i uroczystości, karty pracy, gazetki ścienne, dyplomy) cały okres stażu Scenariusze, zdjęcia Korzystanie z internetu, komputerowych programów edukacyjnych i encyklopedii multimedialnych podczas zajęć z wychowankami cały okres stażu Wpisy w dzienniku, scenariusze 2. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w samodzielnym doskonaleniu i dokumentowaniu przebiegu stażu Monitorowanie aktualizacji przepisów, materiałów szkoleniowych i pomocniczych w zakresie: -awansu zawodowego -pedagogiki specjalnej -metod aktywizujących -aktualnych przepisów oświatowych cały okres stażu Notatki Przygotowanie dokumentacji przebiegu stażu cały okres stażu Dokumentacja procedury awansu zawodowego Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW w okresie stażu Wydruk, potwierdzenie § 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i opiekuńczych Bieżące kontakty z psychologiem, rodzicami, wychowawcami, nauczycielami cały okres stażu Bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku, zeszycie obserwacji) Prowadzenie zajęć dotyczących przeciwdziałania zachowaniom patologicznym (agresja i przemoc, niszczenie mienia, uzależnienia) cały okres stażu Wpisy w dziennikach Stałe obserwowanie funkcjonowania wychowanków, podejmowanie indywidualnych rozmów z wychowankami i udzielanie pomocy w rozwiązywaniu problemów osobistych, interpersonalnych i rodzinnych cały okres stażu Wpisy w zeszycie obserwacji 2. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych Udział w kursach i warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i oligofrenopedagogiki cały okres stażu Zaświadczenia Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu, korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej, zapoznanie się z nowościami literatury pedagogicznej cały okres stażu Notatki, wykaz lektur § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Zadanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzanie wiedzy z zakresy prawa oświatowego Poznawanie i analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich cały okres stażu Potwierdzenie opiekuna stażu 2. Dogłębna analiza dokumentacji Ośrodka Poznawanie i analiza dokumentacji obowiązującej w Ośrodku cały okres stażu Potwierdzenie opiekuna stażu 3. Posługiwanie się we własnej pracy zasadami prawa oświatowego Prawidłowe prowadzenie dokumentacji (plany pracy, dzienniki) cały okres stażu Dzienniki, inne dokumenty Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu. cały okres stażu Dokumentacja procedury awansu zawodowego (plan rozwoju, sprawozdanie) 4. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego Udział w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentów Ośrodka w ramach prac Rady Pedagogicznej cały okres stażu Lista obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, protokoły Wyświetleń: 2200
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |