Katalog Sylwia Kryńska, 2013-02-05 siedlce Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w szkole specjalnejPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Sylwia Kryńska NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY w OŚRODKU SZKOLNO – WYCHOWAWCZYM im. M. GRZEGORZEWSKIEJ W SIEDLCACH UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO ( realizowany od 01.09.2009r. do 31.05.2012r.) Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z 01.12.2004r. ze zmianą z 14.11.2007r. Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. § 7.1.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 2. § 7.1.2. Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej . 2.Współpraca z Dyrektorem Ośrodka, gronem pedagogicznym, pedagogiem i psychologiem szkolnym. 3.Udział w realizacji programu wychowawczego i profilaktycznego ośrodka. Współpraca z samorządem. 4.Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli: udział w pracach zespołu samokształceniowego nauczania zintegrowanego i rewalidacji indywidualnej, uczestniczenie w radach szkoleniowych gromadzenie ciekawych artykułów, pomysłów oraz dzielenie się nimi z uczestnikami zespołu, uczestniczenie w zebraniach nauczycieli i wychowawców Szkoły Podstawowej i Zespołów Wieloklasowych Gimnazjum, poświęconych sprawom wychowawczym, udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych. 5.Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami uczniów: wywiadówki, konsultacje, spotkania indywidualne pedagogizacja rodziców aktywizacja rodziców w organizowaniu uroczystości klasowych i szkolnych (aktywne współdziałanie rodziców) indywidualne kontakty z dzieckiem i jego środowiskiem rodzinnym poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, wywiady środowiskowe 6.Współpraca z biblioteką szkolną przekazanie ciekawych scenariuszy zajęć i apeli, wykorzystanie książek i czasopism dla dzieci. 7.Prowadzenie kroniki szkolnej – dokumentowanie wydarzeń z życia Ośrodka 8.Opracowanie indywidualnych programów zajęć terapeutyczno - wychowawczych dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością intelektualną . 9.Udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych. 10.Współpraca z opiekunem stażu: złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu zawarcie kontraktu przygotowanie planu rozwoju zawodowego, ustalenie terminów spotkań z opiekunem, hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji, prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć określenie mocnych i słabych stron własnej działalności 11.Opracowanie materiałów dydaktycznych, konspektów, scenariuszy zajęć, sprawozdań oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem technologii komputerowej. 12.Wykorzystanie Internetu w pracy dydaktyczno – pedagogicznej i samodzielnym doskonaleniu. Monitorowanie aktualizacji przepisów, materiałów szkoleniowych i pomocniczych dotyczących: awansu zawodowego, pedagogiki specjalnej, rewalidacji, aktualnych przepisów oświatowych 13.Opublikowanie własnego dorobku pracy zawodowej na stronach www 1.Udział w kursach doskonalących, warsztatach, konferencjach organizowanych przez ODN i MSCDN, zgodnie z tematyką i harmonogramem. 2.Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki (biblioteczka metodyczno – przedmiotowa). 3. Pozyskiwanie literatury i czasopism fachowych oraz nagrań (bajki, piosenki, filmy) na DVD i Video. 4.Studiowanie fachowej literatury, poszukiwanie odpowiednich rozwiązań – udział w konferencjach i prelekcjach. 5.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej aktywna praca nad samokształceniem 6.Wykorzystanie własnej wiedzy psychologiczno – pedagogiczne w pracy codziennej oraz w nawiązywaniu współpracy ze specjalistami pracującymi w Ośrodku Potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej Scenariusze Indywidualne programy terapeutyczne Referat pedagogizacji Konspekty Wykaz stron www Spis zebranych pozycji Zaświadczenia Zaświadczenia 3. § 7.1.3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. Analiza dokumentacji Rozporządzenie MEN z 01.12.2004r. ze zmianą z 14.11.2007r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Karta Nauczyciela, zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały MSCDN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2.Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego statutu szkoły planu pracy Ośrodka planu wychowawczego WSO Programu profilaktyki Opracowanie indywidualnych programów zajęć terapeutyczno – wychowawczych 3.Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego okres trwania stażu Wyświetleń: 1345
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |