Katalog

Sylwia Kryńska, 2013-02-05
siedlce

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w szkole specjalnej

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Sylwia Kryńska
NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY w OŚRODKU SZKOLNO – WYCHOWAWCZYM im. M. GRZEGORZEWSKIEJ W SIEDLCACH
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

( realizowany od 01.09.2009r. do 31.05.2012r.)

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z 01.12.2004r. ze zmianą z 14.11.2007r.

Formy realizacji

Termin
Dowody realizacji
1. § 7.1.1.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego

2. § 7.1.2.
Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej .

2.Współpraca z Dyrektorem Ośrodka, gronem pedagogicznym, pedagogiem i psychologiem szkolnym.

3.Udział w realizacji programu wychowawczego i profilaktycznego ośrodka. Współpraca z samorządem.

4.Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli:
udział w pracach zespołu samokształceniowego nauczania zintegrowanego i rewalidacji indywidualnej,
uczestniczenie w radach szkoleniowych
gromadzenie ciekawych artykułów, pomysłów oraz dzielenie się nimi z uczestnikami zespołu,
 uczestniczenie w zebraniach nauczycieli i wychowawców Szkoły Podstawowej i Zespołów Wieloklasowych Gimnazjum, poświęconych sprawom wychowawczym,
 udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych.


5.Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami uczniów:
wywiadówki, konsultacje, spotkania indywidualne
pedagogizacja rodziców
aktywizacja rodziców w organizowaniu uroczystości klasowych i szkolnych (aktywne współdziałanie rodziców)
indywidualne kontakty z dzieckiem i jego środowiskiem rodzinnym
 poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, wywiady środowiskowe

6.Współpraca z biblioteką szkolną
przekazanie ciekawych scenariuszy zajęć i apeli,
wykorzystanie książek i czasopism dla dzieci.
7.Prowadzenie kroniki szkolnej – dokumentowanie wydarzeń z życia Ośrodka
8.Opracowanie indywidualnych programów zajęć terapeutyczno - wychowawczych dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością intelektualną .
9.Udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych.
10.Współpraca z opiekunem stażu:
złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
zawarcie kontraktu
przygotowanie planu rozwoju zawodowego,
ustalenie terminów spotkań z opiekunem,
hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji,
prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć
określenie mocnych i słabych stron własnej działalności

11.Opracowanie materiałów dydaktycznych, konspektów, scenariuszy zajęć, sprawozdań oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem technologii komputerowej.
12.Wykorzystanie Internetu w pracy dydaktyczno – pedagogicznej i samodzielnym doskonaleniu.
Monitorowanie aktualizacji przepisów, materiałów szkoleniowych i pomocniczych dotyczących: awansu zawodowego, pedagogiki specjalnej, rewalidacji, aktualnych przepisów oświatowych

13.Opublikowanie własnego dorobku pracy zawodowej na stronach www

1.Udział w kursach doskonalących, warsztatach, konferencjach organizowanych przez ODN i MSCDN, zgodnie z tematyką i harmonogramem.

2.Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki (biblioteczka metodyczno – przedmiotowa).

3. Pozyskiwanie literatury i czasopism fachowych oraz nagrań (bajki, piosenki, filmy) na DVD i Video.

4.Studiowanie fachowej literatury, poszukiwanie odpowiednich rozwiązań – udział w konferencjach i prelekcjach.
5.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego
korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej
aktywna praca nad samokształceniem
6.Wykorzystanie własnej wiedzy psychologiczno – pedagogiczne w pracy codziennej oraz w nawiązywaniu współpracy ze specjalistami pracującymi w Ośrodku
Potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady

Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej

Scenariusze

Indywidualne programy terapeutyczne

Referat pedagogizacji
Konspekty

Wykaz stron www
Spis zebranych pozycji

Zaświadczenia

Zaświadczenia

3. § 7.1.3.
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.

Analiza dokumentacji
Rozporządzenie MEN z 01.12.2004r. ze zmianą z 14.11.2007r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
Karta Nauczyciela,
zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały MSCDN, publikacje w prasie oświatowej, Internet).
2.Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego
statutu szkoły
planu pracy Ośrodka
planu wychowawczego
WSO
Programu profilaktyki
Opracowanie indywidualnych programów zajęć terapeutyczno – wychowawczych
3.Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego okres trwania stażu








Wyświetleń: 1345


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.