AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marzenna Siedlecka, 2013-02-05
Augustów

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz ślubowania

- n +

SCENARIUSZ PASOWANIA
NA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ

Cel ogólny:
Włączenie uczniów klasy pierwszej do społeczności uczniów Szkoły Podstawowej im.Stefana kardynała Wyszyńskiego Jabłońskich

Cele szczegółowe:
 Zapoznanie z obowiązkami ucznia
 Motywacja do pilnej nauki
 Pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej poprzez uczestnictwo
w przedstawieniu
 Integracja uczniów klasy pierwszej z uczniami starszymi
 Integracja środowiska: szkolnego i domowego ucznia

Data uroczystości: 27.11.2012r.

Nauczyciel prowadzący: Marzenna Siedlecka

Metody:
 słowna – inscenizacja, śpiew, recytacja
 aktywizujące - taniec
 działania praktyczne

Formy:
 zbiorowa
 grupowa zróżnicowana
 indywidualna zróżnicowana

Środki dydaktyczne
 wiersze, piosenki,
 medale
 magnetofon,
 dyplomy
 przybory szkolne
 sygnalizator świetlny
 symbole narodowe
 czapki i kokardki

Scenografia:
Na scenie napis - „ Ślubowanie” , drzewo kasztany z imionami dzieci,
symbole narodowe - flaga i godło Polski, mapa Polski





Przebieg uroczystości:

1. Powitanie zebranych gości przez wychowawcę.
2. Część artystyczna w wykonaniu uczniów kl.I-II
3. Wystąpienie Pani Dyrektor
4. Uroczystość ślubowania:
− Wprowadzenie pocztu sztandarowego
− Zaśpiewanie hymnu państwowego
− Ślubowanie uczniów klasy pierwszej
6. Pasowanie pierwszoklasistów:
− Prośba rodziców o dokonanie aktu pasowania przez Panią Dyrektor
− Dokonanie aktu pasowania przez Panią Dyrektor
− Wręczenie pamiątkowych dyplomów przez wychowawcę
− Wręczenie upominków przez przedstawicieli Rady Rodziców
− Wręczenie upominków przez uczniów starszych klas i powitanie pierwszoklasistów wśród grona uczniów szkoły.
− Wyprowadzenie pocztu sztandarowego.
7. Poczęstunek z rodzicami i wspólna zabawa.













SCENARIUSZ CZĘŚCI ARTYSTYCZNEJ



Osoba 1 – Dziś dzień niezwykły, każdy to powie
Lecz po kolei panie, panowie
Najpierw przywitać w słowach gorących
Pragnę rodziców tutaj siedzących
Naszą Dyrekcję, nauczycieli
Niech wszystkim nastrój nasz się udzieli

Osoba 2 – Chcemy tu zrobić dziś pasowanie
naszych pierwszaków; więc drogie panie
drodzy panowie – wszystko gotowe
Wy bijcie brawo, ja zaraz schodzę
bo jeszcze tylko okrzyk mam taki :
UWAGA WSZYSCY !!! WCHODZĄ PIERWSZAKI !!!



Piosenka nr 1 „Przedszkole drugi dom”

Osoba 2 – Nie wiem co zrobić, problem mam taki
Bo przyjść tu miały do mnie tutaj pierwszaki
A tu kto przyszedł ? Jakieś przedszkole
Ale co robi ono dziś w szkole ?

Osoba 1 – To są pierwszaki, tylko przebrane
Przyszły z Przedszkolem już pożegnane
Teraz już nadszedł czas pasowania
Lecz najpierw muszą spełnić zadania

Pierwszaki –Rodzice nasi są tutaj z nami,
żeby egzamin był dobrze zdany.
Może piosenką zacznijmy właśnie,
wtedy nam wszystkim zrobi się raźniej.

Piosenka nr 2 „Idę do szkoły”

Osoba 2– Już wszystko jasne, bez wątpliwości
Proszę więc wszystkich szanownych gości
Proszę o ciszę i o powstanie
Pierwszacy złożyć chcą ślubowanie.

Osoba 3 – To jest skandal ! Tak nie można !
Proszę wstrzymać ślubowanie!
Nowych uczniów znów przyjęli
nie pytając nas o zdanie.
Egzaminy im zrobimy !
Niech je zdają teraz w mig !
A jeśli im się to uda –
Wtedy - na próżno mój krzyk.



Osoba 4 – Grzeczność na co dzień – ważna zasada,
więc o niej w szkole wspomnieć wypada.
Przepraszam, proszę oraz dziękuję
Każde z tych słów zawsze skutkuje
Niech uśmiech gości na Twojej twarzy,
Przyjaźnią każdy będzie Cię darzył.

Osoba 5 – Oto przed Wami pierwsze zadanie
Jakie powinno być zachowanie ?
Co trzeba sobie wziąć by do głowy
Aby mówili o Was – wzorowy

Pierwszak – To jest wzór dla całej szkoły; koleżeński i wesoły,
wszystkich lubi i szanuje, nie dokucza, nie wariuje.

Pierwszak – Myślę, że wzorowy uczeń nic nie niszczy, nic nie tłucze,
Dba o ciszę i porządek, w klasie sprząta każdy kątek.

Pierwszak – Wzorowy uczeń to znaczy doskonały, nie ma ani jednej pały,
Dobrze liczy, ładnie pisze, w sali zachowuje ciszę.

Pierwszak – A tym jeszcze się wyróżnia, że na lekcje się nie spóźnia
I odrabia wszystkie prace. Tak, nie może być inaczej !

Pierwszak – To ktoś kto przykładem świeci, wzorem jest dla wszystkich
dzieci.
Pracowity, kulturalny, jednym słowem nienaganny !!!

Osoba 5 – Już zaliczone pierwsze zadanie.
Zaraz kolejne przed Wami stanie.

Dzieci otrzymują medale z napisem :WZOROWY UCZEŃ
WZOROWA UCZENNICA


Osoba 6 - Proszę byście nam w tej chwili
Swoją klasę przedstawili

Pierwszaki – Nasza klasa to jest klasa
nie znajdziecie tu brudasa.
Wszystko czyste, wszystko świeże,
czyste ręce i kołnierze.


Pierwszaki – A popatrzcie na zeszyty,
każdy zeszyt znakomity.
I nalepka, i okładka
czyściuteńka, świeża, gładka.


Pierwszaki – A jak cicho w naszej klasie
mowy nie ma o hałasie.
Nikt nie gada, nie chichocze
nikt nie łapie za warkocze.

Pierwszaki – Nikt nie ściąga – tak się składa
każdy świetnie odpowiada
każdy przyznam bez kozery
doskonale zna litery

Piosenka nr 3 „ W Literkowie"

Osoba 6- Doskonale się zaprezentowaliście.

W nagrodę otrzymacie medale z literami: A , a.

Osoba 6 – Udowodniliście , że potraficie być uczniami Szkoły Podstawowej im.Stefana kardynała Wyszyńskiego w Jabłońskich.
Nasza miejscowość to maleńka cząstka Ojczyny ,
czy wiecie o tym?


Pierwszaki – My już umiemy dużo ,Pani Dyrektor.
Wiemy, że Bałtyk to polskie morze.

Pierwszaki – A Polska to nasza Ojczyzna
Piękna i wszystkim bliska.

Pierwszaki – Jej godłem jest Orzeł Biały .
W czerwonym tle błyszczy cały.

Pierwszaki – Flaga też biało-czerwona.
Przez wieki krwią naznaczona.

Pierwszaki - Zaś Wisła największa polska rzeka
Swym pięknem wszystkich urzeka.

Pierwszaki – To, że stolicą jest Warszawa
Wspomnieć także dziś wypada.

Pierwszaki – Piękne są miasta i krajobrazy wsi
Można by o nich mówić przez calutkie dni.

Pierwszaki – I to jest właśnie nasze środowisko.
To co jest wokół nas – tu blisko.

Piosenka nr 4 „Moja Warszawa”

Osoba 7- Moi kochani. Cieszę się , że wiecie w jakim kraju mieszkacie.
Znacie nasze barwy narodowe.
Wiecie jak nazywa się nasza Ojczyzna.
Zasłużyliście na otrzymanie kolejnego medalu.

Dzieci otrzymują medale: z flagą i godłem.

Osoba 8 – Teraz przed Wami kolejna próba
Wiem, że ona też się uda
Wszystkich tutaj przekonacie
Że swą mądrość posiadacie
Zadamy wam trudne pytania
Wy odpowiedzcie nam bez wahania.

Osoba 1 – W piórniku cicho siedzi,
nie ma ręki ani nóżki,
ołówkowe ściera dróżki.
( gumka )

Osoba 2 – Po tablicy biega, robi białe znaki,
zna ją każdy uczeń czy wiesz, kto to taki ?
( kreda )

Osoba 3 – W jednym pudełku
mieszka ich wiele.
A do tych krążków
śpieszy pędzelek.
( farby )


Osoba 1 – Kolorowe tanecznice
tańczą po papierze.
Ostre główki mają
Jak się nazywają ?
( kredki )

Osoba 2 – Wisi w klasie na ścianie
piszesz na niej zadanie.
( tablica )

Osoba 1 – Oblicz działanie 2+3
(5)
Osoba 2 – Podziel na sylaby wyraz SZKOŁA
(szko-ła)

Osoba 1- Są trzy światła: czerwone, żółte i zielone.
Proszę powiedz, kiedy można
przejść przez jezdnię?

Pierwszak - To proste! Światło zielone.
Światło zielone – można przechodzić na drugą stronę.
Pojazdów szereg grzecznie czeka.
Krzywda nie spotka tutaj człowieka.

Piosenka nr 5 „Uwaga! Czerwone Światło”


Osoba 9 – Zagadki pięknie rozwiązujecie
Wiec medal od nas dostaniecie


Dzieci otrzymują medal z wizerunkiem : SOWY


Osoba 9 -Coś już słyszałem – śpiewać umiecie ?
A więc w tej chwili, z pełnym uśmiechem
Niechaj piosenka niesie się echem.

Pierwszaki: Potrafimy nie tylko śpiewać, ale też i tańczyć .
Zapraszamy do wspólnej zabawy.

Piosenka nr 6 „W kasztanowym mieście”(zabawa ze śpiewem)

Osoba 9 – Bardzo jest piękne Wasze tańczenie i śpiewanie.
Ale ostatnie czeka zadanie!

Dziecko otrzymuje medal z NUTKĄ.

Osoba 2- Co zrobić w domu, co przygotować
Aby do szkoły plecak spakować ?

Ołówki ?

Pierwszaki – Przygotowane !

Osoba 2 – Kredki ?

Pierwszaki – Zastrugane !

Osoba 2 – Główki ?

Pierwszaki – Wypoczęte !

Osoba 2 – Buzie ?

Pierwszaki – Uśmiechnięte !

Osoba 2 – A więc ?

Pierwszaki – Witaj szkoło, będzie nam wesoło !

Osoba 2– Cóż mam powiedzieć – egzamin zdany !

Pierwszaki – HURA !!!

Klasa II – Takich pierwszaków chętnie witamy !

Osoba 2- Sporo już wiecie, sporo umiecie,
dalej się tutaj kształcić będziecie !

Pierwszaki – Teraz już ślubować
z honorem możemy.
Jak być dobrym uczniem,
doskonale wiemy.

Czy teraz odbędzie się ślubowanie?

Osoba 1 – Na to pytanie odpowiedź zna tylko Pani Dyrektor.
Proszę Panią Dyrektor o zabranie głosu.


1.Przemówienie Pani Dyrektor.

Osoba 1 – Prosimy Panią Dyrektor o wprowadzenie pocztu sztandarowego.

2.Wprowadzenie sztandaru szkoły.
3.Odśpiewanie Hymnu Państwowego.

4. Ślubowanie – wychowawczyni:
Uczniowie klasy pierwszej do ślubowania wystąp.

Wychowawczyni: Baczność! Do ślubowania.

Czy przyrzekacie kochać swoją Ojczyznę? Przyrzekamy!
Czy przyrzekacie dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły?
Przyrzekamy!
Czy przyrzekacie być dobrymi kolegami i koleżankami?
Przyrzekamy!
Czy przyrzekacie szanować pracę swoją innych ludzi? Przyrzekamy!
Czy przyrzekacie swoją nauką i zachowaniem sprawiać radość rodzicom i nauczycielom?
Przyrzekamy!

Wychowawczyni: Po ślubowaniu.

Przypieczętowanie przysięgi.

Prośba rodziców o dokonanie aktu pasowania na ucznia przez Panią Dyrektor.

Pasowanie na ucznia przez Panią Dyrektor.

Wręczenie dyplomów przez wychowawcę.
Wręczenie upominków przez rodziców.
Wręczenie upominków przez uczniów starszych klas.
Wyprowadzenie pocztu sztandarowego.
Poczęstunek i wspólna zabawa z rodzicami oraz uczniami klasy II.


Opracowała Marzenna Siedlecka
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1389


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.