![]() |
![]() |
Katalog Anna Chowańska, 2013-02-05 Choroszcz Zajęcia pozaszkolne, Konspekty „ Wiosenna wędrówka ślimaczka” - zajęcia w oparciu o Ruch Rozwijający według metody W. SherborneTemat: „ Wiosenna wędrówka ślimaczka” - zajęcia w oparciu o Ruch Rozwijający według metody W. Sherborne Cel główny: - wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch - przełamywanie barier w kontakcie z rówieśnikami Cele operacyjne - Uczeń potrafi współpracować z partnerem - Uczeń bierze udział we wspólnej zabawie - Uczeń rozwija pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu - Uczeń nawiązuje przyjazny kontakt z rówieśnikami Metody: Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborne Formy: Indywidualna, grupowa, zbiorowa Pomoce: Płyta z muzyka relaksacyjną i kołysankami, koce Przebieg zajęć: 1. Powitanie grupy - Piosenka „Wszyscy są, witam Was…” - Uczestnicy w parach witają się kolejno wymienianymi częściami ciała. np. noskami itp. - Wprowadzenie w tematykę „ Wiosennej wędrówki małego Ślimaczka” 2. Ćwiczenie świadomości ciała i przestrzeni - „Winda” – siedząc z nogami ugiętymi w kolanach mocno naciskamy na nie dłońmi powodując, że „jadą” w dół. - „Wiosenne ślimaczki” – poruszanie się po sali tak jak ślimaczki zwijając się i rozwijając podczas spontanicznego opowiadania prowadzącego o ślimaczkach. 3. Relaks - „Odpoczynek Ślimaczka” – ślimaczki wyciągają się wygodnie i grzeją się na wiosennym słoneczku , przygrywa im spokojna muzyka z odgłosami przyrody 4. Relacje „Z” - „Lustro wody” – ślimaczki siedzą naprzeciw siebie i naśladują swoje ruchy jak w lustrze. - „Wędrówka pod liśćmi” – jedna osoba wygina się jak kot tworząc tunel druga przechodzi pod nim i nad nim. 5. Relaks - Masażyk pt. „ Ślimak,” 6. Relacje „ PRZECIWKO” - „Zastygły ślimak” – jedna osoba zastyga w pozycji na czworaka a druga próbuje ja przesunąć. 7. Relaks - ponownie :„Odpoczynek Ślimaczka” – ślimaczki wyciągają się wygodnie i grzeją się na wiosennym słoneczku , przygrywa im spokojna muzyka odgłosami przyrody 8. Relacje „ RAZEM” - „Ślimaki bliźniaki” – w dowolnych parach naśladujemy ruch płynięcia kajakiem, tak jakby jeden ślimaczek chciał pójść w inną stronę. - „Tunel” – ślimaczki wracają z wędrówki przez tunel z kocy. 9. Relaks - Kołysanka „Gdy słonko szło spać „ A. Jantar – dzieci siadają w swoich fotelikach i bujają się 10. Pożegnanie grupy - Prowadzący podaje Promyczek Przyjaźni. Anna Chowańska Zespół Szkół PTO Białystok Wyświetleń: 858
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |