Katalog Anna Chowańska, 2013-01-31 Choroszcz Zajęcia pozaszkolne, Konspekty Ja i Ty - tu i teraz - zajęcia integracyjne w świetlicy szkolnejKONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH Temat: „Ja i Ty – tu i teraz – scenariusz zajęć integracyjnych w świetlicy” Cel główny: - Integracja uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej Cele operacyjne - Uczeń tworzy bierze udział we wspólnym tworzeniu regulaminu wzajemnych kontaktów interpersonalnych - Uczeń poznaje nowych kolegów i koleżanki - Uczeń poznaje upodobania rówieśników Metody: Rozmowa, praca plastyczna, pogadanka Formy: Indywidualna, grupowa, Pomoce: Arkusze papiery A 4, kredki, flamastry, Przebieg zajęć: 1. Powitanie uczniów 2. „Co nowego, co dobrego?” (Rundka) Siedząc w kręgu i podając sobie maskotkę, każdy z uczestników kończy zdanie „Najmilszą rzeczą, która przydarzyła mi się w tym tygodniu jest…” 3. Wprowadzenie: Każdy z nas jest inny, ma bardzo indywidualne upodobania. Wspólnie tworzymy wspaniałą grupę pełną rozmaitych charakterów i temperamentów. Aby jednak nasza współpraca w ciągu rozpoczynającego się roku szkolnego była jak najbardziej owocna i pozytywna powinniśmy spróbować dobrze poznać się nawzajem. Spróbujemy zatem uchylić rąbka tajemnicy z wnętrza każdego z nas. 4. Jestem podobny do innych · Nauczyciel rozdaje uczniom arkusze i prosi, by każdy je wypełnił. Uczniowie mają narysować siebie jako: zwierzę, samochód, roślinę, kolor, mebel i instrument muzyczny. · Po wypełnieniu uczniowie kładą arkusze w środku okręgu i opowiadają, jak czuli się podczas pracy. Można posłużyć się pytaniami: - Jaki rysunek sprawił wam najwięcej trudności? - Jaki rysunek okazał się dla was najłatwiejszy? - Jak sądzicie, czy te rysunki mówią coś o was? Co? · Poszukiwanie podobieństw Uczniowie szukają identycznych lub podobnych rysunków (można to zrobić poprzez odczytanie, pokazanie obrazków; uczniowie z podobnymi rysunkami mogą wchodzić do kręgu itp.). Dodatkowo można też szukać innych cech wspólnych u osób, które miały podobne prace. 5. Rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy osobami 6. Sporządzenie kontraktu grupowego dotyczącego przestrzegania norm dobrego współżycia. Prowadzący wyjaśnia pojęcie kontrakt- umowa. 7. Tworzenie razem z uczniami symbolicznego zapisu reguł: 8. Złożenie podpisów pod kontraktem: rysowanie np. serca lub odrysowywanie swoich dłoni 9. Zawieszenie kontraktu w widocznym miejscu sali. 10. Podsumowanie zajęć oraz podziękowanie za współpracę 11. Uporządkowanie sali Anna Chowańska ZS PTO Białystok 2009 Wyświetleń: 2462
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |