AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Grzywna-Wołoszyn, 2013-01-25
Sosnowiec

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Witaj, choinko!

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH Z ELEMENTAMI OK
Klasa II



Temat: Witaj, choinko!

Edukacje: muzyczna, plastyczno – techniczna, środowiskowa, polonistyczna.
Cele OK.:
 potrafi zaśpiewać kolędę,
 umie wystukać i wyklaskać melodię kolędy,
 potrafi zagrać akompaniament na instrumentach perkusyjnych,
 wie jak ubiera się choinkę współcześnie,
 umie wykonać choinkę z papieru,
 potrafi ocenić koleżeńsko pracę,
Pytanie kluczowe: Poznam tradycję strojenia bożonarodzeniowej choinki i jej poprzedniczek?
Metody pracy: rozmowa, praktyczne działanie.
Formy: indywidualna jednolita, grupowa zróżnicowana, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: płyta z muzyką kolędy, instrumenty perkusyjne (trójkąty, grzechotki, tamburyna i inne) szablony, instrukcje, papier kolorowy, klej, nożyczki.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Wprowadzenie nastroju świątecznego przez:
o wspólne śpiewanie kolędy ”Wśród nocnej ciszy”,
o wystukiwaniem i wyklaskiwaniem realizuje rytm melodii kolędy,
o realizuje rytm kolędy na instrumentach perkusyjnych.
2. Wspólne rozwiązanie zagadki:
Przyszła do nas z lasu, teraz jest zielona.
Lecz gdy przyjdą święta, będzie wystrojona.
3. Opowiadanie nauczyciela o polskich tradycjach strojenia choinki:
Współczesne ubieranie choinki jest powszechnie znane – na drzewku z lasu lub sztucznym wieszamy różne ozdoby. Dawniej ścinano czubek drzewa iglastego, np. sosny, i wieszano pod sufitem wierzchołkiem w dół. Nazywano go w różnych rejonach Polski podłaźniczką, jutką, sadem czy wiechą i ubierano opłatkami i owocami Następnie podłaźniczki wyparły choinki, które ubierano orzechami, cukierkami, jabłuszkami.
4. Wypowiedzi uczniów na temat współczesnych ozdób choinek na podstawie klasowej choinki.
5. Wykonywanie choinek różnymi technikami.
Wspólne ustalenie nacobezu:
o wycięcie szablonów,
o przerysowanie szablonów na odpowiedni kolor kartki,
o ozdobienie choinek.
6. Ocenianie przez dzieci prac plastyczno-technicznych (ocenianie kształtujące – kolorowe światła) – nacobezu:
 właściwe przyklejenie elementów (+),
 wykonanie pracy zgodnie z instrukcją (+),
 staranność (+),
+ czerwone światło,
++ żółte światło,
+++ zielone światło.
7. Podsumowanie: wie jak dawniej nazywano stroiki, które wieszano pod sufitem.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 882


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.