![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Monika Grzywna-Wołoszyn, 2013-01-25 Sosnowiec Zajęcia zintegrowane, Konspekty Witaj, choinko!SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH Z ELEMENTAMI OK Klasa II Temat: Witaj, choinko! Edukacje: muzyczna, plastyczno – techniczna, środowiskowa, polonistyczna. Cele OK.: potrafi zaśpiewać kolędę, umie wystukać i wyklaskać melodię kolędy, potrafi zagrać akompaniament na instrumentach perkusyjnych, wie jak ubiera się choinkę współcześnie, umie wykonać choinkę z papieru, potrafi ocenić koleżeńsko pracę, Pytanie kluczowe: Poznam tradycję strojenia bożonarodzeniowej choinki i jej poprzedniczek? Metody pracy: rozmowa, praktyczne działanie. Formy: indywidualna jednolita, grupowa zróżnicowana, zbiorowa. Środki dydaktyczne: płyta z muzyką kolędy, instrumenty perkusyjne (trójkąty, grzechotki, tamburyna i inne) szablony, instrukcje, papier kolorowy, klej, nożyczki. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Wprowadzenie nastroju świątecznego przez: o wspólne śpiewanie kolędy ”Wśród nocnej ciszy”, o wystukiwaniem i wyklaskiwaniem realizuje rytm melodii kolędy, o realizuje rytm kolędy na instrumentach perkusyjnych. 2. Wspólne rozwiązanie zagadki: Przyszła do nas z lasu, teraz jest zielona. Lecz gdy przyjdą święta, będzie wystrojona. 3. Opowiadanie nauczyciela o polskich tradycjach strojenia choinki: Współczesne ubieranie choinki jest powszechnie znane – na drzewku z lasu lub sztucznym wieszamy różne ozdoby. Dawniej ścinano czubek drzewa iglastego, np. sosny, i wieszano pod sufitem wierzchołkiem w dół. Nazywano go w różnych rejonach Polski podłaźniczką, jutką, sadem czy wiechą i ubierano opłatkami i owocami Następnie podłaźniczki wyparły choinki, które ubierano orzechami, cukierkami, jabłuszkami. 4. Wypowiedzi uczniów na temat współczesnych ozdób choinek na podstawie klasowej choinki. 5. Wykonywanie choinek różnymi technikami. Wspólne ustalenie nacobezu: o wycięcie szablonów, o przerysowanie szablonów na odpowiedni kolor kartki, o ozdobienie choinek. 6. Ocenianie przez dzieci prac plastyczno-technicznych (ocenianie kształtujące – kolorowe światła) – nacobezu: właściwe przyklejenie elementów (+), wykonanie pracy zgodnie z instrukcją (+), staranność (+), + czerwone światło, ++ żółte światło, +++ zielone światło. 7. Podsumowanie: wie jak dawniej nazywano stroiki, które wieszano pod sufitem. Zgłoś błąd Wyświetleń: 882
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |