Katalog Małgorzata Chmielewska, 2013-01-21 Warszawa Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Zabawy z liczbami – ciągi matematyczne.Cele: -doskonalenie znajomości liczb i cyfr w zakresie 10 -ćwiczenie umiejętności prawidłowego liczenia, -kształtowanie umiejętności określenia miejsca liczby w ciągu liczbowym, jej związku z liczbami sąsiednimi, -poznanie własności porządku w zbiorze liczb naturalnych, -rozwijanie zainteresowań matematycznych, -wyzwolenie aktywności u dzieci poprzez zabawę, przeżywanie, odkrywanie i działanie Formy pracy: grupowa, indywidualna Metody: czynna – zadania stawiane uczniom do wykonania Środki dydaktyczne: patyczki do liczenia, kartoniki z liczbami drukowanymi i pisanymi, karteczki z liczbami dla każdego dziecka, kostki duże, kartki z wyrazami, instrument muzyczny, zabawki i koszyk, komputer z oprogramowanie dydaktycznym dla dzieci (KidSmart). Przebieg zajęć: 1. Przywitanie. Dzieci siedzą w kole na dywanie. Jedno wybrane dziecko liczy ile dzieci jest dzisiejszego dnia. Ilu jest chłopców? Ile jest dziewczynek? Kogo jest więcej? O ile więcej? 2. Liczymy wspólnie w zakresie do 10. Liczenie w pamięci lub za pomocą konkretów. N-l podaje liczbę, dziecko podaje o 1 więcej, o 1 mniej, o 2 więcej, o 2 mniej. 3. Rzuty miękkimi kostkami Gdzie jest więcej? Gdzie jest mniej? Ile jest razem? (n-l zabiera 1 kostkę –ile jest teraz? N-l zabiera kładzie 1 i zabiera 2 kostkę? Ile jest teraz? 4. Układanie kartoników na których są liczby. Ułożenie liczb drukowanych i pod spodem pisanych. Pod wybranymi liczbami dzieci rysują tyle kółek ile wskazuje liczba. Podzielić grupę na 2 zespoły, 1 zespół układa ciąg liczb od najmniejszej do największej, a 2 od największej do najmniejszej. Wstawianie brakujących liczb w ciągu liczbowym ułożonym z miękkich liczb. 5. Liczenie liter w wyrazach (kartoniki z wyrazami) Dzieci biorą do ręki właściwą liczbę określające ile liter jest w wyrazie. Wyrazy: most, kot, lalka, domek, dym 6. Wspólne rozwiązanie zadania z treścią. Dzieci wybierały się na wycieczkę szkolną do parku. Zapakowały do koszyczka: 3 misie, 2 lale i 4 samochodziki. Ile zabawek dzieci zapakowały do koszyka?(pokazujemy to dzieciom na konkretach). 7. Uderzenie w instrument muzyczny N-l odwraca się od dzieci i uderza w instrument. Wybrane dziecko ma powtórzyć ilość uderzeń klaszcząc w dłonie. 8. Wspólna zabawa, robimy własny ciąg liczbowy. Dzieci dostają karteczki, przylepiają na bluzeczkę i mają za zadanie złapać za rękę dziecko, które ma na bluzce następną liczbę w ciągu. 9. Zabawa z komputerem – matematyczny domek Milusi. Wyświetleń: 1143
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |