AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aneta Szuba, 2013-01-16
Nowy Tomyśl

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

scenariusz zajęć świetlicowych

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH TEMAT: MÓJ PRZYJACIEL - pluszowy miś.
CEL: kształtowanie postaw przyjacielskich.
Dziecko:
potrafi wskazać cechy dobrego przyjaciela,
potrafi rozpoznać po opisie postać „Kubusia Puchatka”,
potrafi narysować portret swojego misia,
potrafi bawić się w grupie,
potrafi współpracować z innymi.
METODY: burza mózgów, słoneczko, twórczego działania, zabawowa, niedokończonych zdań
FORMA: zespołowa, indywidualna.
ŚRODKI DYAKTYCZNE: fragment opisu Kubusia Puchatka, małe kolorowe karteczki,
długopisy, kartki formatu A4, kredki, arkusz szarego papieru, kontur misia na szarym papierze.
PRZYWITANIE:
prowadzący rozpoczyna spotkanie od odczytania krótkiego opisu głównego bohatera spotkania.
zadaniem dzieci jest odgadnięcie postaci przedstawionej w opisie,
spontaniczne wypowiedzi dzieci na temat Kubusia Puchatka.
ZABAWA „ Śpiący niedźwiedź”
prowadzący wybiera jedno dziecko do roli śpiącego misia,
dziecko siada na środku sali, zamyka oczy a swoje ręce trzyma na kolanach,
zadaniem pozostałych dzieci jest przejście obok „niedźwiedzia” w taki sposób aby go nie zbudzić,
zadaniem „misia” jest nasłuchiwanie odgłosów zbliżającego się dziecka
i wskazanie w odpowiednim momencie strony, z której nadchodzi inny uczestnik zabawy.
ZABAWA: „Pluszowy miś potrzebny od zaraz”
dzieci dobierają się parami,
prowadzący rozdaje dzieciom kolorowe kartki i długopisy,
zadaniem dzieci jest zapisanie na karteczkach tego do czego potrzebna jest przytulanka,
po zakończonej pracy dzieci wykorzystując metodę „słoneczka” przedstawiają swoje propozycje,
prowadzący wpisuje propozycje dzieci w kontur pluszowego misia,
prowadzący zajęcia podczas rozmowy kierowanej wskazuje na zagadnienie przyjaźni i cech dobrego przyjaciela,
PRACA PLASTYCZNA: „Mój miś”
prowadzący rozdaje dzieciom kartki formatu A4 oraz kredki,
zadaniem uczestników jest narysowanie portretu własnego misia lub misia wymarzonego,
po zakończonej pracy następuje prezentacja prac (można namówić dzieci do słownego opisu pluszowego przyjaciela)
ZAKOŃCZENIE:
prowadzący prosi uczestników spotkania o dokończenie zdania:

Kocham mojego pluszowego misia …...........

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1016


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.