AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aneta Szuba, 2013-01-16
Nowy Tomyśl

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

scenariusz zajęć świetlicowych

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

TEMAT: LUDZIE LISTY PISZĄ

CEL: kształtowanie umiejętności pisania listu,adresowania koperty.

UCZEŃ:
zna pojęcie „listu”,
wie co to jest koperta i znaczek,
potrafi napisać list,
potrafi zaadresować list,
zna różne rodzaje listów,
potrafi wykonać zadanie,
umie współpracować z innymi,
zrozumieć polecenie do wykonania

METODY: twórczego działania, burza mózgów, rozmowa kierowana

FORMA: zespołowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: arkusze szarego papieru, kartki formatu A3 i A4,kredki, pisaki, nożyczki, klej, szablon koperty

1.ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
krótkie wprowadzenie w temat zajęć,
rozmowa kierowana na temat listu,
burza mózgów – skojarzenia ze słowem list – propozycje zapisane zostają na papierze.

2.„DROGI NIEZNAJOMY” - zabawa integracyjna
prowadzący wyjaśnia na czym polegać będzie zabawa w pisanie listu, przedstawia zasady obowiązujące podczas zabawy, przestrzega przed używaniem wulgaryzmów podczas wspólnego pisania listu
zabawę rozpoczyna prowadzący, zapisuje on początek listu : „Drogi nieznajomy, chcę Ci napisać, że...........
dalszy ciąg listu dopisują uczestnicy zajęć, każde dziecko po jednym zdaniu,
pisanie listu kończy się, gdy wróci on do prowadzącego, który to odczytuje zapisany tekst i kończy słowami „serdecznie Cię pozdrawiam”

3.KOPERTA, ZNACZEK, ADRESAT,NADAWCA – zadania zespołowe
uczestnicy zajęć zostają podzieleni na 4 zespoły za pomocą wyrazu LIST (poszczególne grupy tworzą litery wyrazu)
zadaniem grupy literki „L” jest wykonanie koperty: otrzymują szablon koperty z szarego papieru, wycinają go, sklejają i ozdabiają na zasadzie papeterii,
zadaniem grupy literki „I” jest wykonanie znaczka: otrzymują kartkę formatu A3, ozdobne nożyczki, kredki i pisaki,
zadaniem grupy literki „S” jest wymyślenie adresata listu: imię, nazwisko, miasto, ulica, numer domu, kraj, a także stworzenie opisu bądź porteru adresata
zadaniem grupy literki „T” jest wymyślenia nadawcy listu: imię, nazwisko miasto,
ulica, numer domu,kraj a także stworzenie opisu bądź portretu nadawcy.

4.PODSUMOWANIE ZADANIA:
każda grupa prezentuje swoją pracę,
list zostaje włożony do zrobionej i ozdobionej kopercie,
następnie naklejony zostaje znaczek,
zapisany adres odbiorcy,
zapisany adres nadawcy.

5.ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ – zabawa „Na poczcie”
zabawa na zasadach sałatki owocowej
dzieci wybierają sobie określenia związane z pocztą: list, paczka, listonosz
uczestnicy siedzą na krzesłach w kręgu (liczba krzeseł mniejsza niż liczba uczestników zabawy),
prowadzący mówi: segreguje listy – wtedy dzieci, które wybrały sobie określenie „list” zamieniają się miejscami,prowadzący bierze udział w zabawie, osoba, której nie udało się znaleźć miejsca przejmuje prowadzenia zabawy,
na hasło POCZTA miejscami zamieniają się wszyscy uczestnicy zabawy.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1122


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.