Katalog

Dorota Nocuń, 2012-12-03
olszyna

Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.

- n +


Kiedy we wrześniu 2009 roku zaczęłam starania o awans zawodowy- miałam niezły dylemat. Jak powinien wyglądać mój plan rozwoju? Co powinnam w nim umieścić i co chciałabym realizować w okresie stażu? Nasuwało się wiele pytań., na które sama musiałam poszukać odpowiedzi. Po przestudiowaniu planów dostępnych w sieci, po dokładnej analizie własnych możliwości i bazy szkoły powstał mój plan, który przedstawiam poniżej. Być może posłuży on komuś, kto stanie przed podobnym dylematem jak ja na początku swojej drogi do awansu zawodowego.
§ 8 ust.2 pkt 1- Uzyskanie pozytywnych…
1.Doskonalenie własnego i szkolnego warsztatu pracy:
- kursy, warsztaty, szkolenia, konferencje, śledzenie literatury i publikacji na portalach, udział w forach, wymiana doświadczeń;
-współpraca z doradcami;
-ewaluacja wybranych obszarów.
2.Opracowywanie dokumentów. Analiza dokumentów:
-praca nad WSO;
-tworzenie dokumentacji szkolnej;
-Prowadzenie Księgi Protokołów.
3. Rozwijanie bazy dydaktyczno- przedmiotowej.
- pozyskiwanie nowych materiałów i pomocy;
- nawiązanie współpracy z wydawnictwem- pozyskiwanie pomocy dyd.;
- tworzenie biblioteczki metodycznej;
- pozyskiwanie środków poprzez udział w konkursach i projektach.
4. Promocja szkoły.
-przygotowywanie imprez i festynów;
- spotkania integracyjne dla rodziców;
-redagowanie strony internetowej szkoły;
-udział w miejskich projektach i konkursach.
5.Wzbogacanie metod i form pracy:
- praca metodą projektu;
-udział w projektach unijnych;
- współpraca z biblioteka miejską i szkolną;
-organizowanie konkursów na różnych szczeblach, udział w konkursach;
-opracowywanie wewnętrznego badania wyników nauczania.

§ 8 ust.2 pkt 2- Wykorzystanie technologii…
1.Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela:
-wykorzystanie serwisów edukacyjnych;
-przygotowywanie pomocy;
-pozyskiwanie informacji na temat awansu;
- publikacje;
-tworzenie testów diagnozujących;
- korzystanie z forów, samokształcenie;
- wypracowywanie materiałów potrzebnych do dzielenia się wiedzą z innymi.
2. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej.
- wykorzystanie programów edukacyjnych do pracy z dzieckiem zdolnym i ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi;
-przygotowywanie prezentacji multimedialnych;

§ 8 ust.2 pkt 3- Umiejętność dzielenia się wiedzą…
1. Publikacje multimedialne.
2.Pełnienie funkcji opiekuna stażu i praktyk.
- lekcje otwarte;
3.Szkolenie RP.
4.Przewodniczenie Zespołowi Samokształceniowemu.

§ 8 ust. 2 pkt 4a – Opracowanie i wdrożenie programu…
1.Rozwijanie uzdolnień u uczniów. Opracowanie i wdrożenie programu koła plastycznego ,,Kolorowe kredki”;
2.Opracowanie i wdrożenie programu adaptacyjnego w klasie I;
3. Praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Opracowanie i wdrożenie programu indywidualizacji dla dzieci z trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
4. Prowadzenie zbiórek i akcji charytatywnych.
5.Współudział w tworzeniu i wdrażaniu szkolnego programu profilaktycznego:
- program ,,Stop agresji”;
- program ,,Cukiereczek”;
- praca według projektu- zdrowe odżywianie- w tym zajęcia otwarte dla rodziców.

§ 8 ust.2 pkt 4c- Poszerzenie zakresu działań szkoły…
1.Wdrażanie uczniów do uczestnictwa w kulturze.
- współpraca z kinem i teatrem;
- organizacja koncertów umuzykalniających;
-udział w warsztatach teatralnych;
2. Opracowanie i wdrożenie programu ,,Pobaw się ze mną”- program adresowany do dzieci i rodziców- przeprowadzenie szeregu zajęć w tym z rodzicami;
3.Założenie wirtualnej kroniki szkoły- szkolny blog.
4.Inne działania narzecze integracji zespołu klasowego:
- wycieczki,
-imprezy klasowe,
-spotkania z rodzicami- wspólne wyjścia, grillowanie itp.

§ 8 ust. 2 pkt 4e- Wykonywanie zadań na rzecz oświaty…
1. Ścisła współpraca z pedagogiem i poradnia.
2. Współpraca z rodzicami( w tym szkolenia i pedagogizacje);
3.Współpraca z instytucjami samorządowymi:
- Sanepid;
-Urząd Miasta;
- straż pożarna- zorganizowanie zajęć w jednostce.
§ 8 ust.2 pkt 5- Umiejętność…
1. Studium przypadku dziecka z trudnościami adaptacyjnymi.
2. Studium przypadku dziecka z grupy ryzyka dysleksji.

Mam nadzieję, że przedstawiony w skrócie mój plan rozwoju zainspiruje innych.








Wyświetleń: 1240


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.