Katalog Dorota Nocuń, 2012-12-03 olszyna Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.Kiedy we wrześniu 2009 roku zaczęłam starania o awans zawodowy- miałam niezły dylemat. Jak powinien wyglądać mój plan rozwoju? Co powinnam w nim umieścić i co chciałabym realizować w okresie stażu? Nasuwało się wiele pytań., na które sama musiałam poszukać odpowiedzi. Po przestudiowaniu planów dostępnych w sieci, po dokładnej analizie własnych możliwości i bazy szkoły powstał mój plan, który przedstawiam poniżej. Być może posłuży on komuś, kto stanie przed podobnym dylematem jak ja na początku swojej drogi do awansu zawodowego. § 8 ust.2 pkt 1- Uzyskanie pozytywnych… 1.Doskonalenie własnego i szkolnego warsztatu pracy: - kursy, warsztaty, szkolenia, konferencje, śledzenie literatury i publikacji na portalach, udział w forach, wymiana doświadczeń; -współpraca z doradcami; -ewaluacja wybranych obszarów. 2.Opracowywanie dokumentów. Analiza dokumentów: -praca nad WSO; -tworzenie dokumentacji szkolnej; -Prowadzenie Księgi Protokołów. 3. Rozwijanie bazy dydaktyczno- przedmiotowej. - pozyskiwanie nowych materiałów i pomocy; - nawiązanie współpracy z wydawnictwem- pozyskiwanie pomocy dyd.; - tworzenie biblioteczki metodycznej; - pozyskiwanie środków poprzez udział w konkursach i projektach. 4. Promocja szkoły. -przygotowywanie imprez i festynów; - spotkania integracyjne dla rodziców; -redagowanie strony internetowej szkoły; -udział w miejskich projektach i konkursach. 5.Wzbogacanie metod i form pracy: - praca metodą projektu; -udział w projektach unijnych; - współpraca z biblioteka miejską i szkolną; -organizowanie konkursów na różnych szczeblach, udział w konkursach; -opracowywanie wewnętrznego badania wyników nauczania. § 8 ust.2 pkt 2- Wykorzystanie technologii… 1.Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela: -wykorzystanie serwisów edukacyjnych; -przygotowywanie pomocy; -pozyskiwanie informacji na temat awansu; - publikacje; -tworzenie testów diagnozujących; - korzystanie z forów, samokształcenie; - wypracowywanie materiałów potrzebnych do dzielenia się wiedzą z innymi. 2. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej. - wykorzystanie programów edukacyjnych do pracy z dzieckiem zdolnym i ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi; -przygotowywanie prezentacji multimedialnych; § 8 ust.2 pkt 3- Umiejętność dzielenia się wiedzą… 1. Publikacje multimedialne. 2.Pełnienie funkcji opiekuna stażu i praktyk. - lekcje otwarte; 3.Szkolenie RP. 4.Przewodniczenie Zespołowi Samokształceniowemu. § 8 ust. 2 pkt 4a – Opracowanie i wdrożenie programu… 1.Rozwijanie uzdolnień u uczniów. Opracowanie i wdrożenie programu koła plastycznego ,,Kolorowe kredki”; 2.Opracowanie i wdrożenie programu adaptacyjnego w klasie I; 3. Praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Opracowanie i wdrożenie programu indywidualizacji dla dzieci z trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych. 4. Prowadzenie zbiórek i akcji charytatywnych. 5.Współudział w tworzeniu i wdrażaniu szkolnego programu profilaktycznego: - program ,,Stop agresji”; - program ,,Cukiereczek”; - praca według projektu- zdrowe odżywianie- w tym zajęcia otwarte dla rodziców. § 8 ust.2 pkt 4c- Poszerzenie zakresu działań szkoły… 1.Wdrażanie uczniów do uczestnictwa w kulturze. - współpraca z kinem i teatrem; - organizacja koncertów umuzykalniających; -udział w warsztatach teatralnych; 2. Opracowanie i wdrożenie programu ,,Pobaw się ze mną”- program adresowany do dzieci i rodziców- przeprowadzenie szeregu zajęć w tym z rodzicami; 3.Założenie wirtualnej kroniki szkoły- szkolny blog. 4.Inne działania narzecze integracji zespołu klasowego: - wycieczki, -imprezy klasowe, -spotkania z rodzicami- wspólne wyjścia, grillowanie itp. § 8 ust. 2 pkt 4e- Wykonywanie zadań na rzecz oświaty… 1. Ścisła współpraca z pedagogiem i poradnia. 2. Współpraca z rodzicami( w tym szkolenia i pedagogizacje); 3.Współpraca z instytucjami samorządowymi: - Sanepid; -Urząd Miasta; - straż pożarna- zorganizowanie zajęć w jednostce. § 8 ust.2 pkt 5- Umiejętność… 1. Studium przypadku dziecka z trudnościami adaptacyjnymi. 2. Studium przypadku dziecka z grupy ryzyka dysleksji. Mam nadzieję, że przedstawiony w skrócie mój plan rozwoju zainspiruje innych. Wyświetleń: 1240
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |