Katalog Emilia Zacharzewska, 2012-11-27 Kępno Język angielski, Plany rozwoju zawodowego awans zawodowy nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO OPRACOWANY NA OKRES STAŻU 01.09.2012r. – 29.05.2015r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO OPRACOWANY NA OKRES STAŻU 01.09.2012r. – 31.05.2015r. Opracowała: mgr Emilia Zacharzewska Stopień zawodowy: nauczyciel kontraktowy Zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego Opiekun stażu: Miejsce odbywania stażu: Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Kobylej Górze Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r. Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy PRIORYTETY W PRACY ZAWODOWEJ W czasie realizacji planu rozwoju zawodowego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu uwzględnię następujące priorytety w swojej pracy: §7 - uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego; - pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego; - poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż. Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli • Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Poznanie struktury prawa oświatowego (ustawy, rozporządzenia, zarządzenia, akty prawa wewnątrzszkolnego) • Dokonanie analizy prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego: - Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Karta Nauczyciela - Ustawa o systemie oświaty wrzesień 2012r. wniosek o rozpoczęcie stażu Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu • Rozmowy z opiekunem stażu. • Zawarcie kontraktu. • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego • Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, analiza i ocena działań • Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego wrzesień 2012r. raz na półrocze raz na półrocze czerwiec 2015r. kontrakt plan rozwoju zawodowego notatki notatki scenariusze lekcji, arkusze obserwacji sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny. • Opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny: rozkładu materiału, przedmiotowego systemu oceniania. wrzesień każdego roku szkolnego plan dydaktyczny Opracowanie indywidualnego planu pracy z dzieckiem • Opracowanie indywidualnego planu pracy z dzieckiem zdolnym wrzesień każdego roku szkolnego indywidualny plan pracy z dzieckiem zdolnym Wzbogacanie własnego warsztatu pracy, budowanie bazy pomocy dydaktycznych, dobieranie różnorodnych form i metod pracy. • Gromadzenie i stała aktualizacja pomocy dydaktycznych. • Organizowanie wystaw prac uczniów. • Opieka nad pracownią językową, dbanie o jej estetyczny wygląd. • Utworzenie biblioteczki przedmiotowej. cały okres stażu materiały i pomoce dydaktyczne, scenariusze zajęć zdjęcia spis książek Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie dokumentów: zaświadczeń, zdjęć, konspektów lekcji, arkuszy hospitacyjnych, itp. cały okres stażu zaświadczenia, scenariusze lekcji , arkusze hospitacyjne Poszerzenie znajomości zasad funkcjonowania i organizacji zadań placówki • Zapoznanie się z organizacją oraz zasadami funkcjonowania szkoły, zapoznanie się ze: - Statutem placówki - Programem Wychowawczym - Programem Profilaktyki wrzesień 2012r. notatki Samoocena pracy i osiągnięć • Analiza mocnych i słabych stron reprezentowanego przez nauczyciela warsztatu pracy (autorefleksja i samoocena) • Analiza efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej raz na półrocze notatki Poszerzenie wiedzy i umiejętności • Udział w różnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej) • Uczestniczenie w szkoleniowych radach pedagogicznych cały okres stażu zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale w szkoleniach. potwierdzenie udziału w spotkaniach Współpraca z doradcami metodycznymi i konsultantami ośrodków metodycznych • Współpraca z doradcą metodycznym ds. nauczania języka angielskiego • Udział w konsultacjach z metodykami w sprawie nowych metod pracy z zakresu nauczania języka angielskiego cały okres stażu potwierdzenie udziału w konsultacjach Publikowanie własnych prac • Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. • Publikacja wybranych scenariuszy lekcji na wybranych stronach internetowych cały okres stażu poświadczenia § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Rozpoznanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów • Obserwacja zachowań wychowanków – zbieranie informacji poprzez codzienne kontakty z uczniami • Zapoznanie się z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej • Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami (wywiadówki, rozmowy indywidualne) • Prowadzenie konsultacji z innymi nauczycielami cały okres stażu wrzesień każdego roku szkolnego cały okres stażu notatki Motywowanie i wspieranie uczniów w rozwoju • Pomoc uczniom mającym trudności w opanowaniu materiału z języka angielskiego • Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych uczniów poprzez organizację pomocy koleżeńskiej • Prowadzenie kółka języka angielskiego (prowadzenie klubu „Learn & Explore” w ramach koła językowego) • Eksponowanie prac i osiągnięć uczniów • Organizowanie oraz przygotowanie uczniów do szkolnych oraz gminnych konkursów z języka angielskiego • Współorganizacja „Dnia Języków” wg potrzeb cały okres stażu wg harmonogramu imprez szkolnych dzienniki zajęć pozalekcyjnych sprawozdania zdjęcia Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych • Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie z programem wychowawczym oraz profilaktycznym cały okres stażu dzienniki lekcyjne, wpisy tematów godzin wychowawczych Praca na rzecz ochrony środowiska lokalnego • Udział w akcjach :Sprzątanie Świata”, „Dzień Ziemi”, zbierania zużytych baterii notatki, wpisy w dziennikach lekcyjnych Uczestnictwo w różnych formach rekreacji w ramach współpracy z innymi nauczycielami • Pełnienie funkcji opiekuna podczas wycieczek, dyskotek, wyjazdu do kina, teatru cały okres stażu notatki z przeprowadzonych przedsięwzięć Integracja zespołu klasowego • Organizowanie imprez klasowych, wycieczek, wyjść pozaszkolnych cały okres stażu sprawozdanie, karty wycieczek, zdjęcia Współpraca z pedagogiem szkolnym • Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga do rozwiązywania problemów cały okres stażu rozmowy indywidualne, notatki, sprawozdanie Praca w ośrodkowych komisjach powołanych przez dyrektora szkoły • Praca w komisjach egzaminacyjnych i konkursowych cały okres stażu protokoły, sprawozdania § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera oraz korzystania z Internetu • Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera • Doskonalenie w zakresie wykorzystania technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej cały okres stażu poświadczenia Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w praktyce • Prowadzenie lekcji języka angielskiego w pracowni komputerowej z wykorzystaniem Internetu • Wykorzystywanie na lekcjach języka angielskiego materiałów zaczerpniętych ze stron internetowych • Opracowywanie komputerowo dokumentów, scenariuszy zajęć itp. • Wykonywanie pomocy dydaktycznych • Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • Wykorzystywanie Internetu do kontaktu z przedstawicielami wydawnictw. • Zachęcanie uczniów do korzystania z internetowych narzędzi do nauki języka angielskiego (słowniki, portale językowe) • Stworzenie bazy linków do ciekawych portali edukacyjnych i wyeksponowanie jej na gazetce ściennej w pracowni językowej • Wykorzystywanie tablicy interaktywnej na lekcjach języka angielskiego raz na półrocze cały okres stażu scenariusze zajęć testy, sprawozdania, scenariusze zajęć, wybrane materiały dydaktyczne Publikowanie własnych prac w Internecie • Publikowanie na stronach edukacyjnych własnych scenariuszy, konkursów cały okres stażu adresy stron internetowych, zaświadczenia § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Pogłębianie znajomości literatury zawodowej i jej praktyczne zastosowanie w pracy. • Samodzielne studiowanie literatury, wdrażanie zdobytej wiedzy do podniesienia jakości dydaktycznych zajęć z języka angielskiego. cały okres staż notatki, wykaz literatury, wykaz stron internetowych Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez uczestnictwo i różnych formach doskonalenia zawodowego • Udział w szkoleniach, kursach cały okres stażu zaświadczenia Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych • Pełnienie funkcji wychowawcy klasy: -analiza programu wychowawczego szkoły -opracowanie planu pracy wychowawcy • Rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez rozmowy w uczniami oraz współpracę z pedagogiem szkolnym. • Obserwowanie uczniów • Organizowanie imprez klasowych • Sprawowanie opieki nad uczniami podczas przerw, wycieczek oraz imprez szkolnych. • Współpraca z rodzicami oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Ostrzeszowie • Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej cały okres stażu sprawozdania, notatki § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania placówki ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty oraz analiza dokumentacji szkolnej • Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego. • Poznanie prawa oświatowego: Ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela, Ustawy o Pomocy Społecznej, Ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, Rozporządzenie MEN z 17 listopada 2010r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej • Analiza dokumentacji szkolnej m.in. Statutu Szkoły, programu wychowawczego, programu profilaktyki. • Aktualizowanie wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego wrzesień 2012r. cały okres stażu wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie, wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego notatki Stosowanie prawa oświatowego w praktyce • Opracowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia stażu • Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami cały okres stażu Opracowała: Zatwierdzam do realizacji ……………………………………………… ……….………………………………….. podpis nauczyciela data i podpis dyrektora szkoły Wyświetleń: 1369
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |