Katalog Magdalena Marciniak, 2012-10-19 Konin Język angielski, Projekty edukacyjne Projekt edukacyjny: Tradycyjna kuchnia krajów anglojęzycznych-prezentacja multimedialnaRok szkolny 2012/2013 II Liceum im. K.K. Baczyńskiego w Koninie Projekt klasowy 1. Temat: THE TRADIONAL CUISINE OF AN ENGLISH-SPEAKING COUNTRY-GREAT BRITAIN, THE USA, CANADA, AUSTRALIA – prezentacja multimedialna 2. Cele projektu: ● pogłębienie wiedzy na temat obyczajów żywieniowych oraz typowych potraw dla wybranego obszaru kraju anglojęzycznego ● poszerzenie znajomości struktur leksykalnych z zakresu czynności opisujących przygotowanie potraw ● przekazanie przygotowanych informacji za pomocą zastosowania programu multimedialnego PowerPoint ● pogłębianie umiejętności organizowania własnej pracy oraz aktywowanie ucznia do samodzielnych działań i kreatywności ● rozwijanie umiejętności wyszukiwania, selekcjonowania i przetworzenia informacji na dany temat korzystając z różnych źródeł informacji ● doskonalenie umiejętności sumiennego wywiązania się z przydzielonego zadania ● rozwijanie umiejętności dokonania samooceny i oceny pracy innych 3. Zasady i realizacja projektu: Każdy uczeń przygotowuje prezentację multimedialną samodzielnie, zbierając informacje dotyczące lokalnych potraw wybranego kraju anglojęzycznego i tworząc wirtualną książkę kucharską. Czas trwania projektu to: 3.10.2012 – 12.10.2012 r. Prezentacja powinna zawierać 8-10 przepisów kulinarnych i powinna posiadać następujące elementy: ● flagę wybranego kraju anglojęzycznego ● opis składników wybranej potrawy i sposób jej przygotowania ● zdjęcia wybranych dań z krótkim objaśnieniem ● ciekawostki kulinarne dotyczące wybranego obszaru anglojęzycznego 4. Monitorowanie pracy uczniów: Nauczyciel wprowadza, zgodnie z programem nauczania języka angielskiego, wiadomości z zakresu zwyczajów żywieniowych i lokalnych potraw krajów anglojęzycznych. Pełni on rolę doradcy i zachęca uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji. Nauczyciel monitoruje również wykonanie zadania pod względem poprawności językowej. 5. Etapy realizacji projektu: ● określenie ramowych założeń projektu ● sformułowanie tematu prezentacji i szczegółowych treści projektu ● przygotowanie tabel do oceny i instrukcji projektu ● realizacja przydzielonego zadania ● przedstawienie prezentacji multimedialnej i omówienie jej na forum klasy ● dokonanie – przez nauczyciela - oceny zrealizowanego zadania, zgodnie z przyjętymi wcześniej kryteriami ● wypełnienie ankiet samooceny 6. Kryteria oceny: ● pomysłowość i estetyka pracy ● umiejętność wykorzystania różnych źródeł informacji ● spełnienie wymogów instrukcji ● wartość merytoryczna ● poprawność językowa Praca metodą projektu spotkała się z niesamowicie entuzjastycznym przyjęciem przez uczniów. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komputerowej zmotywowało uczniów do pracy nad projektem. Mimo, że musieli oni poświęcić dużo czasu na jego realizację, stworzenie przez nich prezentacji stało się popisem ich kreatywności i oryginalnych pomysłów. Niewątpliwie, dużą zaletą tego projektu było połączenie nauki języka obcego z elementami realioznawstwa i kultury krajów anglojęzycznych, co w dużym stopniu przyczyniło się do poszerzenia zasobu słownictwa i wiedzy na temat krajów anglojęzycznych. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że metoda projektu to interesująca i motywująca forma nauki języka angielskiego i wyrazili chęć uczestniczenia w kolejnych zadaniach. Wiele z prac projektowych zostało wysoko ocenionych, toteż z pewnością posłużą one jako wzór i pomoc dydaktyczna na lekcjach języka angielskiego. Opracowała: Magdalena Marciniak Nauczyciel języka angielskiego . . Wyświetleń: 1682
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |