Katalog Ewa Bystrońska, 2012-10-15 Skarbimierz-Osiedle Język angielski, Konspekty Wygląd zewnętrzny- konspektKonspekt lekcji języka angielskiego Szkoła: Zespół Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi w Brzegu Przedmiot: język angielski Nauczyciel: mgr Ewa Bystrońska Klasa: V c Data: 20.01.2010 Czas: 45 min. (jedna jednostka lekcyjna) Temat: Appearance- wygląd zewnętrzny 1. Cele lekcji: a) Cele operacyjne Wiadomości uczeń zapoznaje się ze słownictwem dotyczącym wyglądu zewnętrznego, uczeń zna słownictwo dotyczące części ciała i kolory, uczeń potrafi wskazać poszczególne części ciała. Umiejętności uczeń doskonali umiejętność rozumienia ze słuchu, uczeń doskonali umiejętność płynnego czytania, uczeń doskonali umiejętność rozumienia testu czytanego oraz poleceń nauczyciela, uczeń potrafi posługiwać się poznanymi przymiotnikami, przydatnymi do opisu wyglądu zewnętrznego (swojego lub koleżanki/ członka rodziny), uczeń potrafi poprawnie budować zdania i udzielać odpowiedzi, b) Cele wychowawcze rozwijanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za własny proces uczenia się i za osiągane postępy kształcenie umiejętności zgodnej współpracy w parach i grupie, uświadomienie uczniom korzyści płynących z umiejętności uważnego słuchania oraz zadawania pytań. 2. Metody kształcenia: praca z tekstem, dialog, aktywizująca (burza mózgów), TPR, komunikacyjna . 3. Techniki: dopasowanie opisów do obrazków, uzupełniania zdań (teks z lukami), odpowiadanie na pytania, zakreślanie prawidłowej odpowiedzi (pytania typu prawda/fałsz), słuchanie nagrania z jednoczesnym głośnym czytaniem tekstu. 4. Formy pracy: praca z całą klasą, praca indywidualna kierowana przez nauczyciela i samodzielna, praca w parach 5. Środki i pomoce dydaktyczne: podręcznik, ćwiczenia, magnetofon i płyta CD, tablica, plakat z częściami ciała, plakaty piosenkarzy, aktorów 6. Przebieg lekcji: I. Czynności wstępne: Powitanie uczniów, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji. II. Rozgrzewka językowa (warming up) – Praca z plakatem z częściami ciała Przypomnienie słownictwa związanego z częściami mowy poprzez zabawę „Touch your/your friend’s nose/ head/ ear, eye. leg, knee…”(dotknij swojego / koleżanki nosa/ głowy…) III. Prezentacja nowego materiału (presentation)- Wprowadzenie nowego słownictwa: a) nauczyciel pisze na tablicy słówka związane z tematem a uczniowie mają znaleźć wyrazy o przeciwnym znaczeniu: short- long short- tall curly- straight fat- thin wavy- straight thick- bald Uczniowie powtarzają słownictwo chóralnie i zapisują te słówka do zeszytu. Uczniowie dopasowują opis postaci do obrazka. IV. Ćwiczenia w słuchaniu (listening practice)- uczniowie słuchają tekstu z płyty CD, śledząc jednocześnie tekst w podręczniku i patrząc na słownictwo podane obok tekstu. V. Ćwiczenia w czytaniu (reading practice)- wszyscy uczniowie patrzą w tekst a wskazani przez nauczyciela 3 uczniowie czytają test z podziałem na role). Uczniowie zakreślają prawidłowe odpowiedzi na pytania dotyczące przeczytanego tekstu VI. Przerwa śródlekcyjna- wspólne śpiewanie piosenki „Head &shoulders” VII. Production- wykonywanie ćwiczenia 1,2,3 str. 52, - opisywanie plakatów piosenkarzy/aktorów (dla uczniów, którzy wcześniej skończyli zadanie) -umiejętność opisywania siebie/ członka rodziny (głośne czytanie przez niektórych uczniów) VIII.Podsumowanie lekcji - zabawa w „zgadnij kto to?”- jeden uczeń opisuje kogoś z klasy a pozostali uczniowie mają odgadnąć o kogo chodzi - piosenka ze strony 62 (jeśli czas pozwoli) IX. Zakończenie lekcji: Podsumowanie zajęć, podziękowanie uczniom za aktywność, ewaluacja lekcji (opisanie przez uczniów swoich wrażeń z lekcji). Pożegnanie się z klasą Wyświetleń: 3027
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |