Katalog

Dorota Lisewska, 2012-10-05
Chełmno

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego

- n +

Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Grudziądzu




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień
nauczyciela mianowanego




Imię i nazwisko nauczyciela: Dorota Lisewska
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2012
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2015
Opiekun stażu:………………………
Dyrektor Szkoły:………………………

§ 7. ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego

Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi
1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.

2. Praca w zespole przedmiotów humanistycznych.


3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim.



4. Uczestnictwo w pracach Zespołów Nadzorujących przebieg sprawdzianów i egzaminów

a) udział w pracach zespołu do spraw ewaluacji
b) współtworzenie harmonogramu ewaluacji

a) dzielenie się wiedzą z nauczycielami
b) przeprowadzenie warsztatu nt. „ Gry i zabawy w nauczaniu ”

a) współorganizacja dyskotek szkolnych, przygotowanie konkursów dla dzieci
b) współorganizacja Dnia Wiosny z połączeniem Dnia Świętego Patryka



a) udział w szkoleniu
b) przygotowanie sal egzaminacyjnych Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu
Rok szkolny 2013/2014

Okres stażu
Okres stażu


Okres stażu -sprawozdania, lista obecności


- sprawozdanie
- scenariusz

- notatka na stronie internetowej
- notatka na stronie internetowej


- lista obecności

§ 7. ust. 1 pkt 2
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi
1. Rozwijanie umiejętności zawodowych i pogłębianie wiedzy a) uczestniczenie w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym – radach szkoleniowych
b) udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego:
- konferencje szkoleniowe
- warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka angielskiego
c) samodzielne studiowanie fachowej literatury
Okres stażu - lista obecności


- zaświadczenia




- wykaz pozycji bibliotecznej
- spis zebranych pozycji

§ 7. ust. 1 pkt 3
Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty
Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
















2. Poznanie przepisów związanych z pracą nauczyciela













a) analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
-Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26
stycznia 1982 r. ( Rozdział 3a, Awans
zawodowy nauczycieli) z późniejszymi
zmianami,
-Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w
sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego przez nauczycieli,
-Rozporządzenie MEN z 14 listopada
2007r. zmieniające rozporządzenie w
sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego przez nauczycieli
-Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 24 listopada 2010 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie
uzyskiwania stopni awansu zawodowego
przez nauczycieli.




b) zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet)
c) udział w kursie„Dokumentowanie dorobku zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego”
d) analiza Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
e) analiza Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
f) analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy i Profilaktyki, regulaminy obowiązujące w szkole)
Okres stażu






















Okres stażu



Rok szkolny 2012/2013


Okres stażu




Okres stażu



- poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu,
- zatwierdzony przez Dyrektora szkoły plan rozwoju zawodowego

















- rejestr przeanalizowanych przepisów

-certyfikat



- rejestr przeanalizowanych przepisów



- rejestr przeanalizowanych przepisów

- rejestr przeanalizowanych przepisów


§ 7 ust. 2 pkt. 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi
1. Współpraca z opiekunem stażu








2.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej







3. Diagnozowanie umiejętności i wiadomości ucznia



a) zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy
b) przygotowanie planu rozwoju zawodowego
c) ustalenie terminów spotkań z opiekunem
d) obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
e) prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
f) przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego


a) ewaluacja własnych działań
b) określenie mocnych i słabych stron własnej działalności
c) stosowanie aktywnych metod nauczania.
d) opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, plansze dydaktyczne, testy
e) wzbogacanie zbiorów klasopracowni


a) tworzenie narzędzi diagnozujących wiadomości i umiejętności ucznia
b) przeprowadzenie badań wyników nauczania
c) opracowywanie analiz i wniosków Wrzesień 2012
Wrzesień 2012

Wrzesień 2012
Okres stażu
Okres stażu

Maj 2015


Okres stażu


Okres stażu




Okres stażu

- kontrakt

- plan rozwoju zawodowego

- przykładowe scenariusze zajęć, zestawienie zajęć

- sprawozdanie


-arkusze samooceny
- wnioski z ewaluacji kół i zajęć

- scenariusze lekcji, wykaz pomocy



- testy

- raporty






§ 7 ust. 2 pkt. 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych



Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi
1. Przygotowanie uroczystości szkolnych i konkursów





2.Popularyzacja kultury i języka Wielkiej Brytanii



3. Prowadzenie dodatkowych zajęć



4. Poznawanie środowiska ucznia a) Helloween
- konkurs na najciekawszą dynię
halloweenową oraz na najstraszniejszy
strój halloweenowy
b) Międzyszkolny Konkurs Piosenki
Obcojęzycznej
c) konkurs pt. „Gramatyka na wesoło”
d) przedmiotowy konkurs z języka
angielskiego

a) przygotowanie tematycznych gazetek ściennych
b) organizowanie wyjazdów na warsztaty językowe

a) zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
b) kółko języka angielskiego
c) opracowanie planu pracy koła
d) ewaluacja zajęć


a) kontakty z Pedagogiem Szkolnym oraz wychowawcami w celu poznania sytuacji rodzinnej i środowiskowej uczniów
b) rozmowy z rodzicami – w ramach dyżurów nauczycielskich i zebrań .
c) pedagogizacja na temat uczenia się języka angielskiego w domu
d) włączenie się w organizację uroczystości z udziałem rodziców (inscenizacja)
Październik 2012/ 2013/ 2014


Wg harmonogramów konkursów



Okres stażu


Okres stażu




Okres stażu


Okres stażu
Rok szkolny 2013/2014
Okres stażu - scenariusze, regulamin konkursu





-wykaz prezentowanych tematów
- notatka na stronie internetowej

-plan pracy
-sprawozdanie



- notatki własne



- pogadanka, materiały

- scenariusz







§ 7 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi
1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy pedagogicznej a) opracowanie materiałów pomocniczych na zajęcia lekcyjne, przy użyciu techniki komputerowej
b) wykorzystanie zasobów Internetu w pracy dydaktycznej i wychowawczej:
-wyszukiwanie różnego rodzaju materiałów pomocniczych, informacji; wykorzystanie Internetu jako źródła pomysłów w pracy nauczyciela
-korzystanie z portali edukacyjnych
- korzystanie z publikacji z zakresu metodyki i dydaktyki, przepisów dotyczących systemu oświaty i publikacji dotyczących awansu zawodowego
c) użycie technologii komputerowej do prowadzenia dokumentacji szkolnej:
-przygotowanie scenariuszy lekcji oraz imprez szkolnych
-przygotowanie sprawozdań

d) doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy techniki komputerowej – udział w kursach
e) przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku
f) publikacja swojego planu rozwoju zawodowego w Internecie
g) wykorzystywanie tablicy interaktywnej w pracy dydaktycznej
h) kontakt z wydawnictwami językowymi, konsultantami (informacje o szkoleniach, warsztatach, seminariach i nowościach wydawniczych).
i) promowanie osiągnięć uczniów Okres stażu















Okres stażu


Październik 2012

Okres stażu

- kartkówki, dodatkowe ćwiczenia




- strony WWW, ćwiczenia

- strony WWW
- strony WWW






- scenariusze



-certyfikat


- plan rozwoju zawodowego
-strona WWW

-scenariusze lekcji


- notatka na stronie internetowej








§ 7 ust. 2. pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań

Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi
1.Pogłębianie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki






2. Rozwijanie kompetencji z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki a) aktywna praca nad samokształceniem – aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki:
-korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej
-korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej
-korzystanie z publikacji w Internecie
-gromadzenie literatury w podręcznej biblioteczce
-podnoszenie kwalifikacji – udział w kursach i szkoleniach

a) wykorzystanie wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z uczniami zaniedbanymi środowiskowo
b) wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki i psychologii do tworzenia programu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Okres stażu








Okres stażu



Okres stażu





- spis zebranych pozycji
- wykaz pozycji bibliotecznej

- certyfikaty, zaświadczenia



- notatki




-przykładowy program edukacyjny

§ 7 ust. 2. pkt. 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż


Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi
1. Wykorzystanie znajomości przepisów dotyczących awansu zawodowego

2. Wykazanie się w konkretnych sytuacjach i podejmowanych przez siebie działaniach znajomością przepisów
a) poprawne sformułowanie wniosku
b) opracowanie planu rozwoju zawodowego i sprawozdania


a) ewakuacja uczniów z sali lekcyjnej po usłyszeniu alarmu
b) właściwa pod względem prawnym organizacja wycieczek szkolnych i wyjść
c) udział w pracach komisji, zespołów szkolnych
d) prawidłowe prowadzenie dokumentacji dydaktycznej i wychowawczej
e) dostosowywanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia

Wrzesień 2012
Maj 2015


Okres stażu



Okres stażu - plan rozwoju zawodowego
- wniosek
-sprawozdanie

-notatki własne
- karta wycieczki

- sprawozdania
- plan pracy, scenariusze lekcji






Zatwierdzam do realizacji:


………………………………………… ……………………………………...
data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela


Wyświetleń: 875


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.