Katalog Dorota Lisewska, 2012-10-05 Chełmno Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanegoZespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Grudziądzu PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko nauczyciela: Dorota Lisewska Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2012 Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2015 Opiekun stażu:……………………… Dyrektor Szkoły:……………………… § 7. ust. 1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi 1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2. Praca w zespole przedmiotów humanistycznych. 3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. 4. Uczestnictwo w pracach Zespołów Nadzorujących przebieg sprawdzianów i egzaminów a) udział w pracach zespołu do spraw ewaluacji b) współtworzenie harmonogramu ewaluacji a) dzielenie się wiedzą z nauczycielami b) przeprowadzenie warsztatu nt. „ Gry i zabawy w nauczaniu ” a) współorganizacja dyskotek szkolnych, przygotowanie konkursów dla dzieci b) współorganizacja Dnia Wiosny z połączeniem Dnia Świętego Patryka a) udział w szkoleniu b) przygotowanie sal egzaminacyjnych Okres stażu Okres stażu Okres stażu Rok szkolny 2013/2014 Okres stażu Okres stażu Okres stażu -sprawozdania, lista obecności - sprawozdanie - scenariusz - notatka na stronie internetowej - notatka na stronie internetowej - lista obecności § 7. ust. 1 pkt 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi 1. Rozwijanie umiejętności zawodowych i pogłębianie wiedzy a) uczestniczenie w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym – radach szkoleniowych b) udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: - konferencje szkoleniowe - warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka angielskiego c) samodzielne studiowanie fachowej literatury Okres stażu - lista obecności - zaświadczenia - wykaz pozycji bibliotecznej - spis zebranych pozycji § 7. ust. 1 pkt 3 Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi 1. Poznanie procedury awansu zawodowego 2. Poznanie przepisów związanych z pracą nauczyciela a) analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego -Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. ( Rozdział 3a, Awans zawodowy nauczycieli) z późniejszymi zmianami, -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, -Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. b) zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet) c) udział w kursie„Dokumentowanie dorobku zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego” d) analiza Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół e) analiza Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach f) analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy i Profilaktyki, regulaminy obowiązujące w szkole) Okres stażu Okres stażu Rok szkolny 2012/2013 Okres stażu Okres stażu - poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, - zatwierdzony przez Dyrektora szkoły plan rozwoju zawodowego - rejestr przeanalizowanych przepisów -certyfikat - rejestr przeanalizowanych przepisów - rejestr przeanalizowanych przepisów - rejestr przeanalizowanych przepisów § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi 1. Współpraca z opiekunem stażu 2.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej 3. Diagnozowanie umiejętności i wiadomości ucznia a) zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy b) przygotowanie planu rozwoju zawodowego c) ustalenie terminów spotkań z opiekunem d) obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu e) prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu f) przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego a) ewaluacja własnych działań b) określenie mocnych i słabych stron własnej działalności c) stosowanie aktywnych metod nauczania. d) opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, plansze dydaktyczne, testy e) wzbogacanie zbiorów klasopracowni a) tworzenie narzędzi diagnozujących wiadomości i umiejętności ucznia b) przeprowadzenie badań wyników nauczania c) opracowywanie analiz i wniosków Wrzesień 2012 Wrzesień 2012 Wrzesień 2012 Okres stażu Okres stażu Maj 2015 Okres stażu Okres stażu Okres stażu - kontrakt - plan rozwoju zawodowego - przykładowe scenariusze zajęć, zestawienie zajęć - sprawozdanie -arkusze samooceny - wnioski z ewaluacji kół i zajęć - scenariusze lekcji, wykaz pomocy - testy - raporty § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi 1. Przygotowanie uroczystości szkolnych i konkursów 2.Popularyzacja kultury i języka Wielkiej Brytanii 3. Prowadzenie dodatkowych zajęć 4. Poznawanie środowiska ucznia a) Helloween - konkurs na najciekawszą dynię halloweenową oraz na najstraszniejszy strój halloweenowy b) Międzyszkolny Konkurs Piosenki Obcojęzycznej c) konkurs pt. „Gramatyka na wesoło” d) przedmiotowy konkurs z języka angielskiego a) przygotowanie tematycznych gazetek ściennych b) organizowanie wyjazdów na warsztaty językowe a) zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze b) kółko języka angielskiego c) opracowanie planu pracy koła d) ewaluacja zajęć a) kontakty z Pedagogiem Szkolnym oraz wychowawcami w celu poznania sytuacji rodzinnej i środowiskowej uczniów b) rozmowy z rodzicami – w ramach dyżurów nauczycielskich i zebrań . c) pedagogizacja na temat uczenia się języka angielskiego w domu d) włączenie się w organizację uroczystości z udziałem rodziców (inscenizacja) Październik 2012/ 2013/ 2014 Wg harmonogramów konkursów Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Rok szkolny 2013/2014 Okres stażu - scenariusze, regulamin konkursu -wykaz prezentowanych tematów - notatka na stronie internetowej -plan pracy -sprawozdanie - notatki własne - pogadanka, materiały - scenariusz § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi 1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy pedagogicznej a) opracowanie materiałów pomocniczych na zajęcia lekcyjne, przy użyciu techniki komputerowej b) wykorzystanie zasobów Internetu w pracy dydaktycznej i wychowawczej: -wyszukiwanie różnego rodzaju materiałów pomocniczych, informacji; wykorzystanie Internetu jako źródła pomysłów w pracy nauczyciela -korzystanie z portali edukacyjnych - korzystanie z publikacji z zakresu metodyki i dydaktyki, przepisów dotyczących systemu oświaty i publikacji dotyczących awansu zawodowego c) użycie technologii komputerowej do prowadzenia dokumentacji szkolnej: -przygotowanie scenariuszy lekcji oraz imprez szkolnych -przygotowanie sprawozdań d) doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy techniki komputerowej – udział w kursach e) przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku f) publikacja swojego planu rozwoju zawodowego w Internecie g) wykorzystywanie tablicy interaktywnej w pracy dydaktycznej h) kontakt z wydawnictwami językowymi, konsultantami (informacje o szkoleniach, warsztatach, seminariach i nowościach wydawniczych). i) promowanie osiągnięć uczniów Okres stażu Okres stażu Październik 2012 Okres stażu - kartkówki, dodatkowe ćwiczenia - strony WWW, ćwiczenia - strony WWW - strony WWW - scenariusze -certyfikat - plan rozwoju zawodowego -strona WWW -scenariusze lekcji - notatka na stronie internetowej § 7 ust. 2. pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi 1.Pogłębianie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki 2. Rozwijanie kompetencji z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki a) aktywna praca nad samokształceniem – aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: -korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej -korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej -korzystanie z publikacji w Internecie -gromadzenie literatury w podręcznej biblioteczce -podnoszenie kwalifikacji – udział w kursach i szkoleniach a) wykorzystanie wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z uczniami zaniedbanymi środowiskowo b) wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki i psychologii do tworzenia programu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Okres stażu Okres stażu Okres stażu - spis zebranych pozycji - wykaz pozycji bibliotecznej - certyfikaty, zaświadczenia - notatki -przykładowy program edukacyjny § 7 ust. 2. pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Zadania rozwojowe Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania Uwagi 1. Wykorzystanie znajomości przepisów dotyczących awansu zawodowego 2. Wykazanie się w konkretnych sytuacjach i podejmowanych przez siebie działaniach znajomością przepisów a) poprawne sformułowanie wniosku b) opracowanie planu rozwoju zawodowego i sprawozdania a) ewakuacja uczniów z sali lekcyjnej po usłyszeniu alarmu b) właściwa pod względem prawnym organizacja wycieczek szkolnych i wyjść c) udział w pracach komisji, zespołów szkolnych d) prawidłowe prowadzenie dokumentacji dydaktycznej i wychowawczej e) dostosowywanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia Wrzesień 2012 Maj 2015 Okres stażu Okres stażu - plan rozwoju zawodowego - wniosek -sprawozdanie -notatki własne - karta wycieczki - sprawozdania - plan pracy, scenariusze lekcji Zatwierdzam do realizacji: ………………………………………… ……………………………………... data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 875
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |