Katalog Iwona Majdak, 2012-10-04 Kozy Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego- - Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela mianowanego, napisanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego, czytanie publikacji na temat awansu zawodowego- Wrzesień 2012. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: - Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy, ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu -Wrzesień 2012. 3. Wstępna ocena własnych umiejętności: - Analiza i autorefleksja. 4. Nawiązanie współpracy z pedagogiem szkolnym, psychologiem. i biblioteką szkolną: - Rozmowa, ustalenie zasad współpracy- wrzesień / październik 2012. 5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli: - Hospitacja i jej omówienie - według harmonogramu hospitacji. 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły - Omówienie lekcji i sformułowanie wniosków- według harmonogramu hospitacji. 7. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej - Wybór programu nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości- wrzesień. - Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z matematyki i informatyki- wrzesień. - Opracowanie planów wynikowych z matematyki i informatyki. Stosowanie aktywnych metod nauczania- cały staż. - Opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, karty pracy z matematyki i informatyki. - Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów- na bieżąco. - Ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie własnych osiągnięć, uzupełnianie braków- cały staż. - Gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy- według potrzeb. - Udział w szkoleniach i konferencjach organizowanych przez Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Wydawnictwa Oświatowe - Według harmonogramu szkoleń. - Uczestnictwo w spotkaniach i w pracach Zespołu Matematyczno-informatycznego - według harmonogramu spotkań. 8. Publikowanie własnych prac: - Opublikowanie planu rozwoju zawodowego- Wrzesień 2012. - Publikacje scenariuszy, konspektów na stronach poświęconych oświacie i awansowi zawodowemu, kart pracy i sprawdzianów- cały staż. 9. Prowadzenie dokumentacji szkolnej: - Poprawne prowadzenie dziennika elektronicznego- na bieżąco. § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów: - Otoczenie opieką dzieci z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo- cały staż. - Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem- według potrzeb. - Współpraca z pedagogiem szkolnym i psychologiem- według potrzeb. - Współpraca z Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej i kuratorami. - Kontakt z pielęgniarką szkolną- według potrzeb. - Opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan pracy szkoły, potrzeby rodziców- wrzesień. 2. Praca z uczniem zdolnym: - Przygotowanie uczniów do udziału w przedmiotowym konkursie z matematyki i informatyki- kółka przedmiotowe- według harmonogramu konkursów. - Organizacja projektów szkolnych - według harmonogramu projektów. - Udział uczniów w konkursach związanych z matematyką i informatyką- według harmonogramu konkursów. - Rozbudzanie w uczniu zamiłowań matematycznych i informatycznych– cały staż. - Współpraca z biblioteką szkolną oraz innymi matematykami i informatykami- według potrzeb. 3. Przeciwdziałanie uzależnieniom: - Lekcje wychowawcze poświęcone szkodliwości palenia tytoniu, picia alkoholu, używania narkotyków, uzależnienia od Internetu, a także przemocy i innych problemów społecznych. - Samodzielne studiowanie literatury fachowej poświęconej problemom społecznym- według potrzeb. § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu: - Udział w szkoleniach z zakresu obsługi tablicy interaktywnej- według harmonogramu szkoleń. - Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową- cały staż. - Wykorzystanie Internetu i jego zasobów w tworzeniu i realizacji procesu dydaktycznego- cały staż. - Sporządzanie testów, kart pracy, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne przy użyciu komputera- cały staż. 2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach: - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych- według potrzeb. - Korzystanie z tablicy interaktywnej- według potrzeb. - Korzystanie z Internetu według potrzeb. - Korzystanie z encyklopedii multimedialnej- według potrzeb. §7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki: - Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki na szkoleniach, warsztatach itp.- cały staż. -Udział w szkoleniach rady pedagogicznej oraz konferencjach- według harmonogramu spotkań. - Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma) - według potrzeb. - Aktywna praca nad samokształceniem- rozmowy z psychologiem i pedagogiem szkolnym- według potrzeb. -Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami poprzez indywidualne spotkania i rozmowę- według potrzeb. - Wymiana uwag z opiekunem stażu i innymi nauczycielami- według potrzeb. 2. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy: - Rozwiązywanie bieżących problemów wychowawczych- według potrzeb. - Przygotowywanie i prowadzenie zebrań z rodzicami wychowanków-według harmonogramu zebrań. § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły: - Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, WSO, regulaminów, ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela itp.- na bieżąco. - Stworzenie podręcznej biblioteki podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole. - Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne- wrzesień 2012. - Sporządzenie planu wychowawczego w oparciu o programy szkolne- wrzesień 2012. - Sporządzenie planu rozwoju zawodowego- wrzesień 2012. - Opracowanie planów wynikowych z matematyki i informatyki w oparciu o program nauczania- wrzesień. - Opracowanie kryteriów oceniania z matematyki i informatyki (klasy 1 i 2 gimnazjum)- wrzesień. - Udział w radach pedagogicznych modyfikujących wewnątrzszkolne dokumenty- według harmonogramu posiedzeń. 2. Aktywne uczestnictwo w tworzeniu prawa wewnątrzszkolnego: - Dostosowywanie planów wynikowych, PSO do obowiązujących przepisów- cały okres stażu. - Współudział w opracowywaniu dokumentacji szkolnej- cały okres stażu. - Prowadzenie dokumentacji- cały okres stażu. Opracowała: Iwona Majdak- nauczyciel matematyki i informatyki w gimnazjum Wyświetleń: 898
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |