Katalog

Iwona Majdak, 2012-10-04
Kozy

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO



§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

1. Poznanie procedury awansu zawodowego-
- Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela mianowanego, napisanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego, czytanie publikacji na temat awansu zawodowego- Wrzesień 2012.
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu:
- Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy, ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu -Wrzesień 2012.
3. Wstępna ocena własnych umiejętności:
- Analiza i autorefleksja.
4. Nawiązanie współpracy z pedagogiem szkolnym, psychologiem. i biblioteką szkolną:
- Rozmowa, ustalenie zasad współpracy- wrzesień / październik 2012.
5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli:
- Hospitacja i jej omówienie - według harmonogramu hospitacji.
6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły
- Omówienie lekcji i sformułowanie wniosków- według harmonogramu hospitacji.
7. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
- Wybór programu nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości- wrzesień.
- Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z matematyki i informatyki- wrzesień.
- Opracowanie planów wynikowych z matematyki i informatyki. Stosowanie aktywnych metod nauczania- cały staż.
- Opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, karty pracy z matematyki i informatyki.
- Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów- na bieżąco.
- Ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie własnych osiągnięć, uzupełnianie braków- cały staż.
- Gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy- według potrzeb.
- Udział w szkoleniach i konferencjach organizowanych przez Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Wydawnictwa Oświatowe - Według harmonogramu szkoleń.
- Uczestnictwo w spotkaniach i w pracach Zespołu Matematyczno-informatycznego - według harmonogramu spotkań.
8. Publikowanie własnych prac:
- Opublikowanie planu rozwoju zawodowego- Wrzesień 2012.
- Publikacje scenariuszy, konspektów na stronach poświęconych oświacie i awansowi zawodowemu, kart pracy i sprawdzianów- cały staż.
9. Prowadzenie dokumentacji szkolnej:
- Poprawne prowadzenie dziennika elektronicznego- na bieżąco.
§ 7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
1. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów:
- Otoczenie opieką dzieci z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo- cały staż.
- Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem- według potrzeb.
- Współpraca z pedagogiem szkolnym i psychologiem- według potrzeb.
- Współpraca z Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej i kuratorami.
- Kontakt z pielęgniarką szkolną- według potrzeb.
- Opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan pracy szkoły, potrzeby rodziców- wrzesień.
2. Praca z uczniem zdolnym:
- Przygotowanie uczniów do udziału w przedmiotowym konkursie z matematyki i informatyki- kółka przedmiotowe- według harmonogramu konkursów.
- Organizacja projektów szkolnych - według harmonogramu projektów.
- Udział uczniów w konkursach związanych z matematyką i informatyką- według harmonogramu konkursów.
- Rozbudzanie w uczniu zamiłowań matematycznych i informatycznych– cały staż.
- Współpraca z biblioteką szkolną oraz innymi matematykami i informatykami- według potrzeb.
3. Przeciwdziałanie uzależnieniom:
- Lekcje wychowawcze poświęcone szkodliwości palenia tytoniu, picia alkoholu, używania narkotyków, uzależnienia od Internetu, a także przemocy i innych problemów społecznych.
- Samodzielne studiowanie literatury fachowej poświęconej problemom społecznym- według potrzeb.
§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1. Doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu:
- Udział w szkoleniach z zakresu obsługi tablicy interaktywnej- według harmonogramu szkoleń.
- Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową- cały staż.
- Wykorzystanie Internetu i jego zasobów w tworzeniu i realizacji procesu dydaktycznego- cały staż.
- Sporządzanie testów, kart pracy, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne przy użyciu komputera- cały staż.
2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach:
- Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych- według potrzeb.
- Korzystanie z tablicy interaktywnej- według potrzeb.
- Korzystanie z Internetu według potrzeb.
- Korzystanie z encyklopedii multimedialnej- według potrzeb.
§7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki
oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

1. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki:
- Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki na szkoleniach, warsztatach itp.- cały staż.
-Udział w szkoleniach rady pedagogicznej oraz konferencjach- według harmonogramu spotkań.
- Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma) - według potrzeb.
- Aktywna praca nad samokształceniem- rozmowy z psychologiem i pedagogiem szkolnym- według potrzeb.
-Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami poprzez indywidualne spotkania i rozmowę- według potrzeb.
- Wymiana uwag z opiekunem stażu i innymi nauczycielami- według potrzeb.
2. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy:
- Rozwiązywanie bieżących problemów wychowawczych- według potrzeb.
- Przygotowywanie i prowadzenie zebrań z rodzicami wychowanków-według harmonogramu zebrań.
§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły,
w której nauczyciel odbywał staż

1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły:
- Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, WSO, regulaminów, ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela itp.- na bieżąco.
- Stworzenie podręcznej biblioteki podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole.
- Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne- wrzesień 2012.
- Sporządzenie planu wychowawczego w oparciu o programy szkolne- wrzesień 2012.
- Sporządzenie planu rozwoju zawodowego- wrzesień 2012.
- Opracowanie planów wynikowych z matematyki i informatyki w oparciu o program nauczania- wrzesień.
- Opracowanie kryteriów oceniania z matematyki i informatyki (klasy 1 i 2 gimnazjum)- wrzesień.
- Udział w radach pedagogicznych modyfikujących wewnątrzszkolne dokumenty- według harmonogramu posiedzeń.
2. Aktywne uczestnictwo w tworzeniu prawa wewnątrzszkolnego:
- Dostosowywanie planów wynikowych, PSO do obowiązujących przepisów- cały okres stażu.
- Współudział w opracowywaniu dokumentacji szkolnej- cały okres stażu.
- Prowadzenie dokumentacji- cały okres stażu.

Opracowała: Iwona Majdak- nauczyciel matematyki i informatyki w gimnazjum
Wyświetleń: 898


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.