Katalog Joanna Rówińska, 2012-10-01 Nowy Sącz Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN DOSKONALENIA ZAWODOWEGO na nauczyciela mianowanego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO JOANNA RÓWIŃSKA nauczyciel języka angielskiego Zespołu Szkół nr.1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Nowym Sączu ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2012 r. Nowy Sącz IX 2009 r. PODSTAWOWE INFORMACJE O NAUCZYCIELU Imię i nazwisko: Joanna Rówińska Nazwa i adres szkoły: Zespół Szkół nr.1 im. Komisji Edukacji Narodowej Nowy Sącz, ul. Jagiellońska 84 Nauczany przedmiot: język angielski Opiekun stażu: Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009 Data zakończenia stażu: 31 maja 2012 Dotychczasowe umiejętności i osiągnięcia (ukończone formy doskonalenia, publikacje, nagrody): 1. Egzaminator egzaminu maturalnego z języka angielskiego 2. Egzaminator egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum w części obejmującej język angielski 3. Publikacje: • Skrypt EFL3 GRAMMAR BOOKLET (materiały pomocnicze dla studentów EFL 3) wydanie II (unit 5,6,7), wydanie III (unit 5,6,7), wydawca: Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu • Skrypt EFL4 GRAMMAR BOOKLET (materiały pomocnicze dla studentów EFL4), Unit 5,6,7 wydawca: Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz.2593 $ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego; 2) pogłębiać wiedzę umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego; 3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO $ 7 ust.2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. LP. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA ZAKŁADANE EFEKTY 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. Zapoznanie się z rozporządzeniem MENiS z 1.12.2004r.; Karta Nauczyciela – Ustawa z dnia 26. 01 1982r. oraz inne dostępne materiały; studiowanie stron internetowych MEN, KO. Sierpień/ wrzesień 2009 oraz dalej przez okres stażu według potrzeb. - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu. - Rozmowa z opiekunem stażu, ustalenie zasad współpracy i zawarcie kontraktu. - Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna innych nauczycieli; omówienie obserwowanych zajęć. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – omówienie i analiza przeprowadzonych zajęć. Wrzesień/ październik 2009 Według harmonogramu Według harmonogramu - kontrakt - harmonogram współpracy - wnioski z obserwowanych zajęć - konspekty zajęć - wnioski z przeprowadzonych lekcji 3. Tworzenie własnego warsztatu pracy. - Opracowanie i analiza rozkładów nauczania do języka angielskiego dla nauczanych klas. - Opracowanie testów, sprawdzianów, quizów, ćwiczeń i gier dla nauczanych klas. - Napisanie programu dla kółka języka angielskiego dla maturzystów. - Pisanie scenariuszy i konspektów lekcji. - Opracowywanie lekcji autorskich lub częściowo autorskich (opracowywanie scenariuszy do tych lekcji). - Sprawdzanie próbnych egzaminów maturalnych i sporządzanie raportów końcowych. - Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. - Według harmonogramu - Cały okres stażu - Według harmonogramu - Według potrzeb - Według potrzeb - Według harmonogramu - Cały okres stażu - Rozkłady materiału - testy, sprawdziany, quizy, ćwiczenia gramatyczno – leksykalne, gry - program - konspekty - scenariusze lekcji autorskich - końcowe raporty - literatura fachowa 4. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje i umiejętności. - Uczestniczenie w warsztatach metodycznych i kursach doskonalących organizowanych przez MCDN ODN oraz wydawnictwa LONGMAN, OXFORD, MACMILLAN. - Udział w wewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego. - Czytanie literatury pedagogicznej. - Studiowanie stron internetowych przeznaczonych dla nauczycieli zawierających dodatkowe ćwiczenia językowe, opracowane lekcje języka angielskiego (www.bbc.c.uk, www.english-to-go.com). - Cały okres stażu - Według harmonogramu - Cały okres stażu - Cały okres stażu/ według potrzeb - Zaświadczenia o ukończeniu kursów, warsztatów, szkoleń - Notatki własne - Lista obecności Wykaz literatury fachowej - Kopie opracowanych lekcji 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. - Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, konspektów, itp.) - Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. - Cały okres stażu - maj 2012r. - czerwiec 2012r. - Dokumentacja: zaświadczenia, programy, itp. - Sprawozdanie - Wniosek wraz z dokumentacją formalną. OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO $ 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. LP. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA ZAKŁADANE EFEKTY 1. 2. 3. 4. OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO $ 7 ust.2 pkt 3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. LP. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA ZAKŁADANE EFEKTY 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w praktyce. • Doskonalenie umiejętności obsługi komputera poprzez udział w kursach/ warsztatach dotyczących poszerzania wiadomości w zakresie obsługi komputera. • Przygotowanie materiałów dydaktycznych (testów, prac klasowych, sprawdzianów, zestawów ćwiczeń). • Opracowywanie lekcji autorskich • Opracowanie dokumentacji szkolnej (rozkładów materiału, przedmiotowego systemu oceniania, świadectw). • Prowadzenie dziennika elektronicznego LIBRUS • Korzystanie w planowaniu pracy dydaktycznej z programów użytkowych, językowych programów edukacyjnych, słowników multimedialnych, Internetu. • Przygotowanie materiałów do zamieszczenia na stronach WWW własnej szkoły. • Korzystanie z pracowni komputerowej i prowadzenie lekcji języka angielskiego w oparciu o dostępne językowe programy edukacyjne. • Korzystanie i prowadzenie zajęć w pracowni językowej. • Prowadzenie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej z Okręgową Komisją Egzaminacyjną, przedstawicielami wydawnictw językowych oraz nauczycielami. • Dokumentowanie przebiegu stażu. Według harmonogramu MCDN ODN w Nowym Sączu oraz innych placówek oświatowych Cały okres stażu. Według potrzeb Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu. Wg potrzeb Raz/ dwa razy w półroczu Wg harmonogramu Cały okres stażu Cały okres stażu. Zaświadczenia o uczestnictwie Notatki własne Testy, sprawdziany, zestawy ćwiczeń. Scenariusze do lekcji autorskich. Opracowane materiały Dziennik elektroniczny Płyty CD np. New English File MultiROM, English Plus i inne. Opracowane materiały np. Sprawozdanie z przeprowadzonych konkursów szkolnych, międzyszkolnych i ogólnopolskich Informacja w dzienniku lekcyjnym Informacja w dzienniku lekcyjnym. Dokumentacja z przebiegu stażu. Umiejętność efektywnego wykorzystania technologii komputerowej do pracy z uczniem. Uczniowie nabywają sprawność w rozwiązywaniu testów, ćwiczeń. Umiejętność zastosowania własnych pomysłów dla potrzeb edukacyjnych. Rodzice są informowani o postępach uczniów na bieżąco. Sprawne posługiwanie się komputerem w przygotowaniu materiałów edukacyjnych. Opracowane materiały służą promocji szkoły. Rozwój zainteresowań uczniów i umiejętności wykorzystania komputera w nauce i zabawie Podniesienie jakości nauczania. Stały kontakt z instytucjami oświatowymi i nauczycielami. Omawianie na bieżąco spraw organizacyjnych, dydaktycznych. 2. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego przez Internet • Studiowanie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela przy użyciu Internetu • Gromadzenie wybranych aktów prawnych w formie multimedialnej. • Doskonalenie umiejętności egzaminatora maturalnego i gimnazjalnego poprzez systematyczne ćwiczenia w poprawianiu prac maturalnych i gimnazjalnych znajdujących się na stronie OKE Kraków. • Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej, korzystanie z dostępnych publikacji z zakresu metodyki, dydaktyki i pedagogiki. • Korzystanie ze stron MENiS, OKE Kraków, CKE, www.szkola.net/awans/ itp. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Notatki własne, płytki CD, strony internetowe Strony internetowe Znajomość przepisów prawa oświatowego i śledzenie na bieżąco wprowadzanych zmian w prawie oświatowym. Podnoszenie umiejętności egzaminatora gimnazjalnego maturalnego. Poprawa jakości nauczania. 3. Publikacje w Internecie • Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących awansu • Umieszczenie w Internecie lekcji autorskich Rok szkolny 2011/ 2012 Wskazana strona internetowa OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO $ 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. LP. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA ZAKŁADANE EFEKTY 1. Pogłębienie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. • Uczestniczenie w kursach i warsztatach metodycznych organizowanych przez MCDN ODN. • Udział w konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa pedagogiczne Longman, Oxford, , Macmillan, Express Publishing dotyczących nowości, zmian w programach nauczania i podstaw programowych w nauczaniu języków obcych. Cały okres stażu – zgodnie z planem pracy MCDN ODN w Nowym Sączu/ zgodnie z harmonogramem konferencji metodycznych wymienionych wydawnictw. Zaświadczenia o ukończeniu kursu/ konferencji. - Umiejętność diagnozowania i zwalczania problemów dotyczących środowiska uczniowskiego. - Znajomość i wprowadzanie nowych metod nauczania oraz umiejętność wprowadzania zmian w programach nauczania oraz podstaw programowych w nauczaniu języków obcych.. 2. Samodzielne pogłębianie wiedzy poprzez studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki i ogólnych problemów oświatowych. • Studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki • Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej Cały okres stażu • Wykaz lektur • Notatki własne Umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki do rozwiązywania problemów: • dydaktycznych • wychowawczych • opiekuńczych 3. Zastosowanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów • udział w pracach zespołu wychowawczego, omawianie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych uczniów • modyfikacja warsztatu pracy poprzez zastosowanie zdobytej wiedzy w sposobach oceniania, rodzajów zadań • rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe Zgodnie z planem Protokoły spotkań Umiejętność rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów. 4. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do współpracy z rodzicami i nauczycielami • rozmowy z rodzicami na temat postępów uczniów w nauce podczas wywiadówek i rozmów indywidualnych • identyfikacja problemów dotyczących uczniów i podejmowanie działań prowadzących do ich rozwiązania przy współpracy z nauczycielami i rodzicami Cały okres stażu - według harmonogramu (wywiadówki) • zapisy w dziennikach lekcyjnych Prawidłowa współpraca z rodzicami i nauczycielami. OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO $ 7 ust.2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. LP. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA ZAKŁADANE EFEKTY 1. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły. Analiza podstawowych aktów prawnych dotyczących prawa oświatowego: * Karty Nauczyciela, * Ustawy o Systemie Oświaty, * Rozporządzenie MENiS, Analiza dokumentacji szkolnej: • Statutu Szkoły, • Programem Wychowawczym Szkoły, • Regulaminem Rady Rodziców • Pozostałymi obowiązującymi regulaminami Cały okres stażu. Zbiór aktów prawnych (rozporządzenia i ustawy), notatki, ukazujące się materiały w Internecie. Potrafię wyszukać wydawane rozporządzenia i zmiany w ustawach. Znam prawo oświatowe i wszystkie wprowadzone zmiany. 2. Aktualizacja wiedzy dotyczącej prawa oświatowego i aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. Indywidualne studium prawa oświatowego poprzez studiowanie stron internetowych MENiS oraz prasy. http://www.menis.gov.pl/. Cały okres stażu. Wydruki z Internetu. 3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań. • uczestniczenie w pracach Komisji Językowej • uczestniczenie w spotkaniach Rady Pedagogicznej oraz szkoleniowych radach pedagogicznych • uczestniczenie w spotkaniach zespołu wychowawczego • udział w zebraniach z rodzicami • udział w pracach różnorodnych komisji powoływanych przez szkołę – egzaminacyjnej, Zespołów Nadzorujących, konkursów • organizacja konkursów szkolnych Według harmonogramu. • listy obecności • zapisy w dziennikach lekcyjnych • protokoły egzaminacyjne • protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej • protokoły/ certyfikaty konkursów 4. Udział w szkoleniach o tematyce prawa oświatowego Uczestniczenie w kursach i warsztatach metodycznych organizowanych przez MCDN ODN. Cały okres stażu – zgodnie z planem pracy MCDN ODN w Nowym Sączu. Certyfikaty uczestnictwa. Wyświetleń: 1276
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |