Katalog

Patrycja Kozera, 2012-08-03
Wołczyn

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji j. angielskiego w kl.IV, HOT SPOT 1 - Animals around the world.

- n +

Lekcja języka angielskiego w klasie IV na podstawie podręcznika HOT SPOT 1, Wyd. MACMILLAN

Temat zajęć: Animals around the world. – Zwierzęta dokoła świata.

Cele operacyjne:
- uczeń potrafi krótko scharakteryzować dane zwierzę,
- uczeń potrafi przyporządkować zwierzę do odpowiedniej grupy,
- uczeń potrafi nazwać części ciała zwierząt,
- uczeń zna słownictwo dotyczące zwierząt (nazewnictwo zwierząt i grup/jakie są-cechy wyglądu zewnętrznego/gdzie żyją/czym się żywią).
Główne słownictwo i wyrażenia używane przez dzieci:
Zwroty i wyrażenia: live on the grasslands/feed their babies with milk/lay their eggs on the land/a trunk and tusks/small flippers and webbed feet/climb trees/dangerous to people .
Nazwy zwierząt: an elephant/a penguin/a bat/a zebra/a gorilla/ a Lion/ a giraffe.
Główne zadania:
- przyswojenie wybranego słownictwa związanego ze zwierzętami,
- dopasowywanie opisów zwierząt do ilustracji,
- czytanie tekstu w celu zrozumienia kontekstu, nie poszczególnych słówek,
- słuchanie nagrania i uzupełnianie zdań z lukami,
- udzielanie odpowiedzi na podstawie kontekstu usłyszanego nagrania.
Materiały dydaktyczne:
- podręcznik, str. 80-81,
- płyta CD,
- kartki papieru.
Przebieg lekcji:
1. Przypomnienie słownictwa z ostatniej lekcji. Nauczyciel podchodzi do wybranych uczniów zadając pytanie: Can I borrow your …, please? Zadaniem ucznia jest wyjęcie z piórnika danego przedmiotu, a następnie udzielenie odpowiedzi na pytanie zgodnie ze schematem poznanym na wcześniejszych zajęciach. Następnie nauczyciel prosi, by uczniowie przetłumaczyli zdania np. Czy możesz otworzyć okno? Za swoją odpowiedź uczniowie otrzymują oceny zgodnie z obowiązującym systemem oceniania.

2. Nauczyciel dzieli uczniów na 2 grupy i każdej z nich daje kartkę papieru. Uczniowie mają wypisać na kartkach tyle nazw zwierząt w języku angielskim, ile pamiętają. Czas na wykonanie tego zadania to 2 minuty.

3. Nauczyciel w tym czasie rysuje na tablicy tabelę:


mammals reptiles fish birds insects



4. Nauczyciel prosi, aby uczniowie przy każdym zwierzęciu na swoich kartkach zaznaczyli, do jakiej grupy należy. Klasyfikowanie zwierząt ma zachęcić uczniów do myślenia nad znaczeniem słowa i odnosi się do ich wiedzy o wszechświecie.

5. Następnie liderzy grup odczytują głośno nazwy zwierząt, podając grupy, do jakich należą. Nauczyciel wraz z innymi uczniami koryguje ich wypowiedzi. Uczniowie zapisują do zeszytów zwierzęta w odpowiednich miejscach w tabeli.

6. Uczniowie przyglądają się ilustracjom na stronie 80 w podręczniku i nazywają poszczególne zwierzęta. Nauczyciel koryguje wymowę.

7. Nauczyciel prosi, by uczniowie szybko przeczytali tekst z podręcznika, zad.1, str.80 i przyporządkowali jego poszczególne akapity do obrazków zwierząt. Uczniowie czytając mają skupić się na ogólnym sensie zdań, a nie poszczególnych słówkach. Mają zignorować słownictwo, którego nie znają.

8. Uczniowie w parach porównują swoje odpowiedzi. Następnie ochotnik czyta numery tekstów i obrazki, które do nich przyporządkował.

9. Nauczyciel ponownie prosi uczniów o przeczytanie tekstu. Tym razem jednak mają odnaleźć w nim podane w zad. 2B, str. 80 wyrażenia: live on the grasslands/feed their babies with milk/lay their eggs on the land/a trunk and tusks/small flippers and webbed feet. Nauczyciel zachęca, by uczniowie spróbowali przetłumaczyć każde wyrażenie patrząc na całe paragrafy i powiązane z nimi obrazki.

10. Nauczyciel objaśnia wyrażenia, których uczniowie nie przetłumaczyli, wykorzystując obrazki lub mimikę. Nieznane słownictwo zapisują w zeszytach.

11. Nauczyciel omawia obrazki zwierząt z zad. 2A, str. 80. Uczniowie mają wysłuchać nagrania i odgadnąć, o jakich zwierzętach mówią dzieci w nagraniu. Uczniowie mają zapisywać na kartkach słowa, które zasugerowały im odpowiedź.

12. Nauczyciel prosi, by uczniowie przeczytali po cichu pytania dotyczące lwów z zad. 2B, str. 80 w podręczniku. Jeśli jakieś słowa nie są zrozumiałe, nauczyciel wyjaśnia ich znaczenie, a dzieci zapisują je do zeszytów.

13. Nauczyciel puszcza nagranie i prosi, by uczniowie uważnie wsłuchali się w odpowiedzi.

14. Nauczyciel raz jeszcze puszcza nagranie. Tym razem uczniowie na kartkach robią notatki. Następnie w parach analizują, co wypisali.

15. Nauczyciel zadaje pytania poszczególnym osobom. Dzieci odpowiadają, wszyscy wspólnie korygują odpowiedzi.

16. Uczniowie zapisują pełnymi zdaniami odpowiedzi w zeszytach.

17. Nauczyciel zadaje zadanie domowe – zeszyt ćwiczeń, zad.1, str.56.



Wyświetleń: 2296


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.