Katalog

Patrycja Kozera, 2012-08-03
Wołczyn

Język angielski, Konspekty

Przykładowa lekcja j. angielskiego w kl.V z podręcznikiem HOT SPOT 2,Wyd. Macmillan

- n +

Lekcja języka angielskiego w klasie V

Temat zajęć: Beach volleyball rules – zasady gry w plażową piłkę siatkową.

Cele operacyjne:
- uczeń potrafi wyjaśnić podstawowe zasady gier sportowych z zastosowaniem odpowiednich wyrażeń,
- uczeń zna słownictwo dotyczące zasad poszczególnych gier sportowych,
- uczeń potrafi zastosować wyrażenia I can/can’t, I have to/don’t have to, potrafi określić co może/nie może lub musi/nie musi robić,
- uczeń potrafi opisać zasady panujące w klasie/szkole/w domu/w bibliotece itp.

Główne słownictwo i wyrażenia używane przez dzieci:
Czasowniki: carry, catch, throw, head, kick, hold, roll, pass, serve, touch, hit back.
Rezczowniki: bare feet, beach volleyball, ground, strict, net, team-mates.
Części ciała: neck, arm, head, feet, hand.

Główne zadania:
- przyswojenie wybranego słownictwa związanego ze sportem,
- czytanie tekstu w celu zrozumienia kontekstu, nie poszczególnych słówek,
- słuchanie nagrania i uzupełnianie zdań z lukami,
- udzielanie odpowiedzi na podstawie kontekstu usłyszanego nagrania.
Materiały dydaktyczne:
- karty pracy – książka nauczyciela, str. 179,
- podręcznik, str. 48-49,
- płyta CD.

Przebieg lekcji:
1. Rozpoczęcie lekcji, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji.

2. Nauczyciel zapisuje na tablicy sowa BEACH VOLLEYBALL. Wyjaśnia uczniom, że na dzisiejszej lekcji poznają zasady tego sportu.

3. Nauczyciel prosi uczniów, by otworzyli podręczniki na str. 48 i spojrzeli na obrazek obok tekstu w zad.1. Następnie pyta, czy ktoś z klasy uprawiał już ten sport lub zna jego zasady.

4. Następnie nauczyciel zwraca uwagę uczniów na 5 mniejszych rysunków znajdujących się obok tekstu I objaśnia, iż one obrazują zasady gry w piłkę plażową.

5. Uczniowie czytają tekst i dopasowują obrazki do paragrafów, opisujących poszczególne zasady. Nauczyciel doradza uczniom, aby czytając skupili się na ogólnym sensie paragrafów i uchwycili główną ideę każdej z zasad, a zupełnie zignorowali pojedyncze słówka, których znaczenia nie rozumieją. Czas przeznaczony na to ćwiczenie to 5 minut.

6. Po upływie 5 minut uczniowie porównują w parach swoje odpowiedzi. Następnie sprawdzają je z całą klasą. Nauczyciel sprawdzając odpowiedzi pyta uczniów, które wyrażenia pomogły uczniom w wyborze właściwych obrazków.

7. Uczniowie czytają tekst ponownie. Tym razem mają odnaleźć w nim następujące słowa: bare feet, serve, hit back, touch i z kontekstu odgadnąć ich znaczenie. Następnie zapisują słowa w zeszytach. Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na to, iż często sami mogą z kontekstu wychwycić znaczenie poszczególnych słów. Ważne jest, by czytać także to, co w tekście jest napisane przed i po słowie, którego znaczenia nie znają.

8. Nauczyciel dzieli uczniów na małe grupy. Każdej z nich podaje jeden wybrany zwrot z tekstu – over the net/by throwing/into the air/ground/team-mates i prosi, aby z kontekstu wyjaśniły jego znaczenie, pomagając sobie także ilustracjami.

9. Uczniowie słuchają nagrania o chłopcu o imieniu Ian, który w szkole uczy się języka francuskiego. Jego nauczycielka, która uczniowie mogą zobaczyć na ilustracji obok zad. 2, str. 48 w podręczniku jest bardzo zasadnicza. Uczniowie mają wysłuchać nagrania i później opowiedzieć, jakie zasady panują na lekcjach francuskiego w szkole Iana. Nauczyciel uświadamia uczniom, iż nie muszą się martwić, że nie zrozumieją wszystkiego. Mają zapamiętać tyle zasad, ile potrafią, a następnie zastanowić się, czy takie same zasady panują na lekcjach angielskiego.

10. Nauczyciel prosi, by ochotnicy wymienili te zasady. Za swoje odpowiedzi otrzymują oceny zgodnie z obowiązującym systemem oceniania.

11. Uczniowie do zeszytów zapisują zasady panujące na lekcjach angielskiego w ich szkole z zastosowaniem zwrotów can/can’t oraz have to/don’t have to.

12. Uczniowie czytają po cichu zdania z lukami w zad. 2B, str. 48 w podręczniku. Następnie ponownie słuchają nagrania, wpisując jednocześnie w luki brakujące czasowniki. Następnie w parach porównują swoje odpowiedzi, a później sprawdzają je z całą klasą.

13. Uczniowie indywidualnie wykonują zad. 7 ze str.33 w podręczniku, sprawdzające znajomość przymiotników w stopniu najwyższym. Wspólnie z nauczycielem sprawdzają odpowiedzi.

14. Nauczyciel zadaje zadanie domowe w zeszycie ćwiczeń- str.34, ćw. 1,2.

15. Każdy uczeń losuje także kartkę (kserokopie karty pracy z książki nauczyciela) z miejscem (np. restauracja/biblioteka) oraz dyscypliną sportu (np. tenis/piłka nożna) i ma przygotować plakaty z zasadami obowiązującymi w tych miejscach/grach. Jest to zadanie projektowe do wykonania w ciągu 7 dni.

P. Kozera


Wyświetleń: 1866


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.