Katalog

Alicja Skrabalak, 2012-07-13
Żary

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO na nauczyciela dyplomowanego (j. ang.)

- n +

Autor zastrzega sobie prawo zmiany planu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.

Czynności Organizacyjne


Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda Termin Dowody realizacji
1.






2.




3.



4.


Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.




Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.



Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.


Rozpoczęcie postępowania egzaminacyjnego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty
- wniosek o rozpoczęcie stażu
- plan rozwoju zawodowego


- realizacja zaplanowanych działań, gromadzenie dokumentacji


- podsumowanie pracy, ewaluacja i analiza podjętych działań, zgromadzonych dokumentów, ich weryfikacja. Złożenie sprawozdania

- podsumowanie pracy, ewaluacja i analiza podjętych działań, zgromadzonych dokumentów, ich weryfikacja. Złożenie sprawozdania lipiec - sierpień 2011


wrzesień 2011
wrzesień 2011


cały okres stażu



maj 2014




po zakończeniu stażu


kopia wniosku
Plan rozwoju zawodowego


zaświadczenia, cząstkowe sprawozdanie z realizacji planu rozwoju

sprawozdanie




wniosek, wymagana dokumentacja







Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda Termin Dowody realizacji / oczekiwane efekty
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. § 8 ust.2 pkt 1
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły - aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych – praca w ramach przydzielonych zespołów
- prowadzenie ogólnopolskich konkursów j. angielskiego wybranych z ofert przysyłanych do szkoły oraz wyszukanych samodzielnie
- organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych

- pedagogizacja rodziców na tematy dotyczące trudności wychowawczych i dydaktycznych
w trakcie stażu


w trakcie stażu


w trakcie stażu

w trakcie stażu

potwierdzenie Dyrektora


zaświadczenia i kopie dyplomów uczniów

zaświadczenia i kopie dyplomów uczniów
kopie zapisów w dziennikach klasowych
2. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów - aktywny udział we wdrażaniu WSO
- analiza i modyfikacja wymagań z języka angielskiego oraz rozkładów materiału
- przeprowadzenie testu z języka angielskiego w klasach pierwszych sprawdzającego wiadomości i umiejętności po gimnazjum oraz opracowanie wniosków do dalszej pracy z uczniami
w trakcie stażu
wrzesień 2011/12/13
wrzesień 2011/12/13
Wymagania i rozkłady materiału
Wyniki i ich analiza
3. Doskonalenie kompetencji zawodowych - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
- udział w warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa podręczników do j. angielskiego
- przygotowanie „banku testów” dla szkoły ponadgimnazjalnej w trakcie stażu
Zaświadczenia







Bank testów
4. Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego i komisji zadaniowych, maturalnych oraz realizowanie dodatkowych, przydzielonych zadań - prace w komisjach i zespołach, do których zostanę włączona; dzielenie się wiedzą podczas spotkań; inne przydzielone zadania. Według planu pracy szkoły i harmonogramów Realizacja przydzielonych zadań. Wymiana doświadczeń. Protokoły, sprawozdania
5. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności - samodzielne studiowanie literatury fachowej
- wzbogacanie własnego warsztatu pracy poprzez wyszukiwanie lub przygotowanie pomocy dydaktycznych (plansze, mapy, gry, itp.), wyszukiwanie ciekawych czasopism w języku angielskim do prenumeraty indywidualnie lub przez bibliotekę szkolną oraz pozycji literatury anglojęzycznej celem wykorzystania ich na zajęciach
- współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw podręczników do j. angielskiego
Cały okres stażu Wykaz literatury
Spis przykładowych pomocy
Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
§ 8 ust. 2 pkt 2
1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej












- prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej
- wykorzystywanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów związanych z nauczaniem języka angielskiego
- publikacja swojego planu rozwoju zawodowego w Internecie
- przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami
- tworzenie wraz z uczniami prezentacji w programie Power Point o miastach /zwyczajach /kulturze krajów anglojęzycznych

- śledzenie informacji w serwisach internetowych MEN i CODN dotyczących prawa oświatowego i awansu zawodowego
- wprowadzanie informacji na szkolną stronę www dotyczących wyników przeprowadzonych konkursów j. angielskiego
- utworzenie na szkolnej stronie internetowej kącika j. angielskiego – The English korner, gdzie będą zamieszczane materiały pomocnicze dla uczniów
w trakcie stażu
w trakcie stażu


październik 2011

w trakcie stażu

marzec 2012/13/14



w trakcie stażu


w trakcie stażu


w trakcie stażu

przykładowe konspekty lekcji
adresy przykładowych stron


adres strony internetowej

pomoce wykonane technologią komputerową
przykłady prezentacji w programie Power Point.


wykaz przyswojonych aktów prawa oświatowego




materiały, strona do wglądu
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. § 8 ust.2 pkt 3
1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom - prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli
- konsultacja z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły odnośnie udoskonalania Przedmiotowego Systemu Oceniania
- praca w szkolnym zespole przedmiotowym – zespół j. angielskiego i zespół n-li przedmiotów zawodowych
- udostępnianie innym nauczycielom, szczególnie młodym i z małym doświadczeniem, swoich materiałów dydaktycznych
- przekazywanie innym nauczycielom j. angielskiego informacji n/t znalezionych ciekawych pozycji prasy lub literatury anglojęzycznej wraz ze wskazówkami, jak można według wykorzystać na zajęciach
- bieżące informowanie innych nauczycieli anglistów z mojej szkoły o nowych pozycjach w „banku testów” prowadzonym przeze mnie
- przygotowanie sprawozdań z odbytych form doskonalenia zawodowego dla innych nauczycieli
- opieka nad nauczycielem stażystą / kontraktowym odbywającym staż wg przydzielonych obowiązków
- opieka nad studentami odbywającymi praktyki w trakcie stażu

wrzesień 2011/12/13


w trakcie stażu


w trakcie stażu


w trakcie stażu




w trakcie stażu


w trakcie stażu


w trakcie stażu


w trakcie stażu

scenariusze zajęć

Przedmiotowy System Oceniania z j. angielskiego

sprawozdanie z realizacji planu pracy zespołu












przykładowe sprawozdania


kopia opinii na koniec stażu


potwierdzenia przeprowadzonych praktyk, kopie opinii dla studentów
2. Upowszechnienie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy
- opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego
- przygotowanie artykułów i materiałów do publikacji
październik 2011

w trakcie stażu
adres strony internetowej

zaświadczenia, materiały
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. § 8 ust.2 pkt 4 lit. A
1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań - praca z uczniem zdolnym - opracowanie programu zajęć kółka języka angielskiego dla uczniów przygotowujących się do konkursów z j. angielskiego
- praca z uczniem słabym - opracowanie programu zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy z opanowaniem materiału lekcyjnego
w trakcie stażu



w trakcie stażu



plan pracy kółka



program zajęć
Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. § 8 ust.2 pkt.4 b
1. Uzyskanie uprawnień egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej z zakresu egzaminu maturalnego z języka angielskiego - udział w szkoleniu dla egzaminatorów maturalnych z j. angielskiego Wg harmonogramu OKE Poznań zaświadczenie o uzyskaniu uprawnień
2. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej z zakresu egzaminu maturalnego z języka angielskiego

- udział w pracach OKE Poznań maj i czerwiec 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014 karta powołania
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
§ 8 ust 2 pkt 4 lit.C
1. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów uzdolnionych - rozbudzanie i poszerzanie zainteresowań uczniów. Promowanie młodzieży uzdolnionej, przygotowywanie do konkursów
- przygotowanie lekcji związanych z zainteresowaniami uczniów w trakcie stażu
zachęcenie do samorozwoju, ukierunkowanie działań i dalszej drogi kształcenia; wspieranie uczniów ich rozwoju
2. Przygotowywanie uczniów do matury z j. angielskiego - pomoc w poszerzaniu i biegłym wykorzystywaniu ich wiedzy i umiejętności z przedmiotu. w trakcie stażu
przygotowanie uczniów, dobre wyniki z egzaminu
3. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym - przygotowanie scenariusza, organizacja i prowadzenie konkursu z j. angielskiego i niemieckiego dla gimnazjalistów z rejonu Żar

luty/marzec 2012/13/14 przykładowy scenariusz, artykuły w prasie lokalnej i na stronie www szkoły podsumowujące konkurs
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. § 8 ust.2 pkt 4 lit. E
1. Współpraca ze specjalistami pedagogiki i psychologii. - obserwacja uczniów. Kierowanie na badania. Zapoznanie z opiniami z ppp, wdrażanie wniosków do pracy. Przekazywanie spostrzeżeń pedagoga. Wykorzystanie doświadczeń do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
wg potrzeb efektywna współpraca, sukcesy dydaktyczno-wychowawcze; skuteczna pomoc w rozwoju młodzieży
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. § 8 ust. 2 pkt 4 lit. F
1. - doskonalenie warsztatu pracy tłumacza przysięgłego j. angielskiego (uprawnienia uzyskane w 2002r.)


w trakcie stażu referencje klientów
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły. § 8 ust. 2 pkt 5
1. - diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
- ustalenie i zastosowanie środków zaradczych w trakcie stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami opis przypadku
Wyświetleń: 2253


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.