Katalog Alicja Skrabalak, 2012-07-13 Żary Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO na nauczyciela dyplomowanego (j. ang.)Autor zastrzega sobie prawo zmiany planu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Czynności Organizacyjne Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda Termin Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Rozpoczęcie postępowania egzaminacyjnego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego - realizacja zaplanowanych działań, gromadzenie dokumentacji - podsumowanie pracy, ewaluacja i analiza podjętych działań, zgromadzonych dokumentów, ich weryfikacja. Złożenie sprawozdania - podsumowanie pracy, ewaluacja i analiza podjętych działań, zgromadzonych dokumentów, ich weryfikacja. Złożenie sprawozdania lipiec - sierpień 2011 wrzesień 2011 wrzesień 2011 cały okres stażu maj 2014 po zakończeniu stażu kopia wniosku Plan rozwoju zawodowego zaświadczenia, cząstkowe sprawozdanie z realizacji planu rozwoju sprawozdanie wniosek, wymagana dokumentacja Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda Termin Dowody realizacji / oczekiwane efekty Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. § 8 ust.2 pkt 1 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły - aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych – praca w ramach przydzielonych zespołów - prowadzenie ogólnopolskich konkursów j. angielskiego wybranych z ofert przysyłanych do szkoły oraz wyszukanych samodzielnie - organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych - pedagogizacja rodziców na tematy dotyczące trudności wychowawczych i dydaktycznych w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu potwierdzenie Dyrektora zaświadczenia i kopie dyplomów uczniów zaświadczenia i kopie dyplomów uczniów kopie zapisów w dziennikach klasowych 2. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów - aktywny udział we wdrażaniu WSO - analiza i modyfikacja wymagań z języka angielskiego oraz rozkładów materiału - przeprowadzenie testu z języka angielskiego w klasach pierwszych sprawdzającego wiadomości i umiejętności po gimnazjum oraz opracowanie wniosków do dalszej pracy z uczniami w trakcie stażu wrzesień 2011/12/13 wrzesień 2011/12/13 Wymagania i rozkłady materiału Wyniki i ich analiza 3. Doskonalenie kompetencji zawodowych - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - udział w warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa podręczników do j. angielskiego - przygotowanie „banku testów” dla szkoły ponadgimnazjalnej w trakcie stażu Zaświadczenia Bank testów 4. Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego i komisji zadaniowych, maturalnych oraz realizowanie dodatkowych, przydzielonych zadań - prace w komisjach i zespołach, do których zostanę włączona; dzielenie się wiedzą podczas spotkań; inne przydzielone zadania. Według planu pracy szkoły i harmonogramów Realizacja przydzielonych zadań. Wymiana doświadczeń. Protokoły, sprawozdania 5. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności - samodzielne studiowanie literatury fachowej - wzbogacanie własnego warsztatu pracy poprzez wyszukiwanie lub przygotowanie pomocy dydaktycznych (plansze, mapy, gry, itp.), wyszukiwanie ciekawych czasopism w języku angielskim do prenumeraty indywidualnie lub przez bibliotekę szkolną oraz pozycji literatury anglojęzycznej celem wykorzystania ich na zajęciach - współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw podręczników do j. angielskiego Cały okres stażu Wykaz literatury Spis przykładowych pomocy Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. § 8 ust. 2 pkt 2 1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej - wykorzystywanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów związanych z nauczaniem języka angielskiego - publikacja swojego planu rozwoju zawodowego w Internecie - przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami - tworzenie wraz z uczniami prezentacji w programie Power Point o miastach /zwyczajach /kulturze krajów anglojęzycznych - śledzenie informacji w serwisach internetowych MEN i CODN dotyczących prawa oświatowego i awansu zawodowego - wprowadzanie informacji na szkolną stronę www dotyczących wyników przeprowadzonych konkursów j. angielskiego - utworzenie na szkolnej stronie internetowej kącika j. angielskiego – The English korner, gdzie będą zamieszczane materiały pomocnicze dla uczniów w trakcie stażu w trakcie stażu październik 2011 w trakcie stażu marzec 2012/13/14 w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu przykładowe konspekty lekcji adresy przykładowych stron adres strony internetowej pomoce wykonane technologią komputerową przykłady prezentacji w programie Power Point. wykaz przyswojonych aktów prawa oświatowego materiały, strona do wglądu Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. § 8 ust.2 pkt 3 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom - prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli - konsultacja z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły odnośnie udoskonalania Przedmiotowego Systemu Oceniania - praca w szkolnym zespole przedmiotowym – zespół j. angielskiego i zespół n-li przedmiotów zawodowych - udostępnianie innym nauczycielom, szczególnie młodym i z małym doświadczeniem, swoich materiałów dydaktycznych - przekazywanie innym nauczycielom j. angielskiego informacji n/t znalezionych ciekawych pozycji prasy lub literatury anglojęzycznej wraz ze wskazówkami, jak można według wykorzystać na zajęciach - bieżące informowanie innych nauczycieli anglistów z mojej szkoły o nowych pozycjach w „banku testów” prowadzonym przeze mnie - przygotowanie sprawozdań z odbytych form doskonalenia zawodowego dla innych nauczycieli - opieka nad nauczycielem stażystą / kontraktowym odbywającym staż wg przydzielonych obowiązków - opieka nad studentami odbywającymi praktyki w trakcie stażu wrzesień 2011/12/13 w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu scenariusze zajęć Przedmiotowy System Oceniania z j. angielskiego sprawozdanie z realizacji planu pracy zespołu przykładowe sprawozdania kopia opinii na koniec stażu potwierdzenia przeprowadzonych praktyk, kopie opinii dla studentów 2. Upowszechnienie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy - opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego - przygotowanie artykułów i materiałów do publikacji październik 2011 w trakcie stażu adres strony internetowej zaświadczenia, materiały Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. § 8 ust.2 pkt 4 lit. A 1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań - praca z uczniem zdolnym - opracowanie programu zajęć kółka języka angielskiego dla uczniów przygotowujących się do konkursów z j. angielskiego - praca z uczniem słabym - opracowanie programu zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy z opanowaniem materiału lekcyjnego w trakcie stażu w trakcie stażu plan pracy kółka program zajęć Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. § 8 ust.2 pkt.4 b 1. Uzyskanie uprawnień egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej z zakresu egzaminu maturalnego z języka angielskiego - udział w szkoleniu dla egzaminatorów maturalnych z j. angielskiego Wg harmonogramu OKE Poznań zaświadczenie o uzyskaniu uprawnień 2. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej z zakresu egzaminu maturalnego z języka angielskiego - udział w pracach OKE Poznań maj i czerwiec 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014 karta powołania Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. § 8 ust 2 pkt 4 lit.C 1. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów uzdolnionych - rozbudzanie i poszerzanie zainteresowań uczniów. Promowanie młodzieży uzdolnionej, przygotowywanie do konkursów - przygotowanie lekcji związanych z zainteresowaniami uczniów w trakcie stażu zachęcenie do samorozwoju, ukierunkowanie działań i dalszej drogi kształcenia; wspieranie uczniów ich rozwoju 2. Przygotowywanie uczniów do matury z j. angielskiego - pomoc w poszerzaniu i biegłym wykorzystywaniu ich wiedzy i umiejętności z przedmiotu. w trakcie stażu przygotowanie uczniów, dobre wyniki z egzaminu 3. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym - przygotowanie scenariusza, organizacja i prowadzenie konkursu z j. angielskiego i niemieckiego dla gimnazjalistów z rejonu Żar luty/marzec 2012/13/14 przykładowy scenariusz, artykuły w prasie lokalnej i na stronie www szkoły podsumowujące konkurs Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. § 8 ust.2 pkt 4 lit. E 1. Współpraca ze specjalistami pedagogiki i psychologii. - obserwacja uczniów. Kierowanie na badania. Zapoznanie z opiniami z ppp, wdrażanie wniosków do pracy. Przekazywanie spostrzeżeń pedagoga. Wykorzystanie doświadczeń do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. wg potrzeb efektywna współpraca, sukcesy dydaktyczno-wychowawcze; skuteczna pomoc w rozwoju młodzieży Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. § 8 ust. 2 pkt 4 lit. F 1. - doskonalenie warsztatu pracy tłumacza przysięgłego j. angielskiego (uprawnienia uzyskane w 2002r.) w trakcie stażu referencje klientów Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły. § 8 ust. 2 pkt 5 1. - diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych w trakcie stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami opis przypadku Wyświetleń: 2253
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |