AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Zuzanna Modrzyńska, 2012-07-11
Golub-Dobrzyń

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć z uczniami uposledzonymi umysłowo w stopniu umiarkowanym- Nauka piosenki "Witamy wiosnę"

- n +

Zuzanna Modrzyńska

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z UCZNIAMI UPOŚLEDZONYMI UMYSŁOWO W STOPNIU UMIARKOWANYM



Data: 24.04.2009
Prowadząca: Zuzanna Modrzyńska
Czas trwania: 4 godz.
Temat zajęć: Nauka piosenki: „Witamy wiosnę”

Cele główne:
-Zapamiętanie słów i melodii piosenki
-Pokaz linii melodycznej

Cele operacyjne:
Uczeń:
-uważnie słucha piosenki śpiewanej przez nauczyciela
-pokazuje ręką linię melodyczną według polecenia i pokazu nauczyciela
-maluje kontury kwiatów farbą plakatową przy użyciu palców dłoni
-rozpoznaje i nazywa kwiaty wiosenne: krokus, przebiśnieg
-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne
-uważnie słucha muzyki terapeutycznej (klasycznej)
-określa pogodę panującą na zewnątrz na podstawie obserwacji
-przypomina nazwę obecnej pory roku
-wykonuje polecenia nauczyciela podczas zabawy ruchowej do piosenki: marsz w kole, naśladowanie lotu bociana, stanie na jednej nodze lub obunóż według możliwości dziecka)
-porządkuje zabawki po skończonej zabawie
Uczeń rozumie:
-treść piosenki
-zna charakterystyczne cechy krajobrazu wiosennego (robi się ciepło, topnieje śnieg, pojawiają się pąki na drzewach)
-rozpoznaje i nazywa kwiaty (krokus, przebiśnieg), wskaże je na ilustracjach i wśród kwiatów z bibuły
Uczeń zapamięta:
-słowa piosenki
-pokaże linię melodyczną
-zapamięta nazwy kwiatów: krokus, przebiśnieg


Cele wychowawcze:
Uczeń:
-współdziała z grupą
wykonuje polecenia nauczyciela

Metody:
-słowna: piosenka, rozmowa
-czynna: zabawa ruchowa, praca plastyczna
-oglądowa: oglądanie ilustracji, kwiatów z bibuły, obserwacja pogody

Formy pracy: zajęcia grupowe umuzykalniając

Środki dydaktyczne: ilustracje, kwiaty z bibuły, farby plakatowe, kartki papieru, płyta z nagraniami muzycznymi

Przebieg zajęć:
1. Powitanie z dziećmi.
Nauczyciel wita się z każdym dzieckiem osobiście słowami „dzień dobry”. Nawiązuje rozmowę na temat jego samopoczucia i zachęca do wspólnej zabawy z innymi dziećmi.
• zabawa ruchowa do piosenki „Wiosna tuż, tuż” oparta na treści utworu (marsz w kole, naśladowanie lotu bociana i jego głosu kle, kle, stanie w gnieździe obunóż lub na jednej nodze według możliwości dziecka)

2. Zajęcia porządkowe:
• sprawdzenie listy obecności
• porządkowanie kącików zabaw
• malowanie kredką świecową do tematu: „Łąka wiosenna”- wypełnianie konturów obrazka- samodzielny dobór kolorów
• rozpoznawanie i nazywanie kolorów

3. Obserwacja pogody i środowiska przyrodniczego (przez okno)
• przypomnienie nazwy pory roku- dziecko mówi nazwę pory roku
• wymienianie charakterystycznych cech krajobrazu wiosennego (brak śniegu, pąki na drzewach, świeci słońce). Uczeń próbuje określić cechy krajobrazu samodzielnie na podstawie wcześniejszej obserwacji podczas spaceru.

4. Słuchanie muzyki terapeutycznej, ruch przy muzyce.
Nauczyciel wypowiada i pokazuje poszczególne ruch- uczniowie naśladują:
• budzenie się kwiatków do życia- lekkie, powolne wstawanie z klęku, podnoszenie się na palcach, unoszenie rąk do góry przy jednoczesnym kołysaniu i wypowiadanie głoski „szszsz”
• naśladowanie lotu wróbelków wróbelków ich głosu na wyrazie „ćwir”

5. Rozpoznawanie i nazywanie kwiatów: krokus, przebiśnieg na podstawie ilustracji i kwiatów z bibuły.
Uczeń rozpoznaje i nazywa kwiaty podając je nauczycielowi.

6. Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne
• ćwiczenia oddechowe- wąchanie kwiatów z bibuły (wdech- nos, wydech- usta)
• ćwiczenia artykulacyjne- „pan język na spacerze” (spacerze E. Szałapak „Cmoknij, dmuchnij…” str.27

7. Nauka piosenki :Witaj wiosenko”
• śpiew piosenki przez nauczyciela
• omówienie treści utworu z całą grupą
• nauka pierwszej zwrotki
• śpiew wraz z innymi dziećmi i nauczycielem

8. Zabawa ruchowa oparta na treści utworu „Kalendarz muzyczny” str. 124

9. Śpiew piosenki „Witaj wiosenko”- podczas śpiewania zakreślanie linii melodycznej według pokazu nauczycielki

10. Malowanie farbą plakatową krokusa przy użyciu palców dłoni i słuchanie muzyki terapeutycznej- rozpoznawanie i nazywanie kolorów: żółty, fioletowy, zielony

11. Zajęcia końcowe:
• przypomnienie nazwy pory roku
• śpiew pierwszej zwrotki piosenki
• ocena prac plastycznych poprzez pochwały i przygotowanie wystawki prac


Opracowała
Zuzanna Modrzyńska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2058


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.