![]() |
![]() |
Katalog Ewelina Bujnowska, 2012-06-25 Ełk Język angielski, Konspekty Wady i zalety uprawiania sportów ekstremalnych.Scenariusz lekcji języka angielskiego Poziom: Intermediate (uczniowie pracujący z podręcznikiem Upstream Intermediate) Ilość jednostek lekcyjnych: 1 lub 2 (w zależnośći od tempa pracy grupy) Temat: Zalety i wady uprawiania sportów ekstremalnych Cele: Uczeń potrafi: nazwać w języku angielskim różne sporty ekstremalne, wymienić wady i zalety sportów ekstremalnych, wyrazić opinię i uzasadnić swoje zdanie. Metody: 1.Zajęcia praktyczne. 2.Impresyjno-eksponująca. Pomoce: 1.Projektor. 2.Zdjęcia sportów ekstremalnych. 3.Materiał filmowy: parkour; bodyboarding;wingsuit flying (źródło: youtube). 4.paski papieru z nazwami sportów ekstremalnych (tyle nazw ilu jest uczniów w grupie) oraz karty z nazwami kategorii WATER,EARTH,AIR. 5.Paski papieru z cytatami (jeden na grupę). 6.Książka ucznia Upstream Intermediate (ćwiczenie 2 str.134). Przebieg lekcji: 1.Sprawdzenie obecności. 2.Rozwijanie bazy słownej z zakresu sporty ekstremalne: Podział uczniów na grupy: ustawienie ławek sugeruje podział na 3 grupy. Na stoliku każdej grupy stoi nazwa kategorii (1-y stolik: WATER; na drugim: EARTH,; ostatnia grupa: AIR). Uczniowie wchodząc do klasy losują karteczkę z nazwą sportu w jęz. ang. Muszą dopasować nazwę wylosowanego sportu do właściwej kategorii i usiąść przy odpowiednim stoliku. WATER: free diving, whitewater rafting; kite surfing; bodyboardnig EARTH: zorbing; street luge; parkour; scaling AIR: base jumping; skysurfing; wingsuit flying; bungee jumping Sprawdzenie poprawności wykonania zadania: n-el wyświetla zdjęcia danych sportów, uczniowie odgadują ich nazwy; następuje ewentualne przeszeregowanie osób w grupie. 3.Uczniowie oglądają 3 krótkie materiały filmowe dotyczące następujących sportów: parkour; bodyboarding; wingsuit flying (źródło: youtube). Następnie każda grupa biorąc pod uwagę tylko ten filmik, który dotyczy danej kategorii (np. grupa EARTH zajmuje się sportem parkour; grupa WATER- bodyboarding; grupa AIR- wingsuitflying) ma przygotować się do odpowiedzi na następujące pytania: What do you need to do this sport? Is there any professional equipmnet needed? What features of character should you posess to practise such a sport? Sprawdzenie pomysłów na forum klasy 4. Uczniowie odpowiadają na pytanie n-la: If you had a chance, which of the sports would you try and why? 5. Przygotowanie do dyskusji: Każda z grup opracowuje argumenty na następujący temat: GRUPA EARTH: zalety sportów ekstremalnych GRUPA WATER : wady sportów ekstremalnych GRUPA AIR : wspólne cechy tradycyjnych sportów i sportów ekstremalnych Prezentacja argumentów na forum klasy 6.Interpretacja cytatów: każda grupa otrzymuje inny cytat do analizy, następnie prezentuje swoje pomysły na forum klasy GRUPA A: ‘To win without risk is to triumph without glory’- Pierre Corneille GRUPA B: ‘They can because they think thay can’- Virgil GRUPA C: ‘If you cant’t accept losing, you can’t win’- Vince Lombardi 7. Ocena pracy uczniów. Praca domowa: przygotować wypowiedź na temat Zalety i wady uprawiania sportów ekstremalnych. Opracowała: Ewelina Bujnowska Wyświetleń: 3962
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |