Katalog

Jolanta Sokołowska, 2012-06-12
Pasłęk

Język angielski, Sprawozdania

Sprawozdanie z planu rozwoju nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o tytuł nauczyciela mianowanego

- n +

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

…………………………………
Czas trwania stażu 01.09.2003 – 30.05.2006
Miejsce pracy od 01.09.2003 do 31.08.2005 – ………………………
Imię i nazwisko dyrektora: mgr …………………..
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr ……………………….
Nauczany przedmiot: język angielski

Miejsce pracy od 01.09.2004 - Zespół Szkół …………………
Imię i nazwisko dyrektora: mgr …………………………
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
Nauczany przedmiot: język angielski

Wykształcenie:
1999 – 2003 Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa …………….
Studia licencjackie; instytut pedagogiczno-jezykowy; specjalizacja:język angielski
2005- 2007 Wyższa Szkoła ……………………………………
Studia magisterskie; kierunek: filologia; specjalizacja: język angielski


Okres stażu związanego z ubieganiem się przeze mnie o awans na stopień nauczyciela mianowanego wyniósł 2 lata i 9 miesięcy. Staż rozpoczęłam w Gimnazjum nr 1 ……………………. W roku szkolnym 2004 / 2005 otrzymałam propozycję prowadzenia dodatkowych godzin w …………………….. W roku szkolnym 2005 / 2006 podjęłam decyzję o zmianie miejsca pracy. W związku z powyższym kontynuowałam staż w ………………………………. Niemniej jednak, przez cały okres stażu starałam się, aby realizacja mojego planu rozwoju zawodowego przebiegała zgodnie z moimi zamierzeniami.
W związku ze zmianą miejsca pracy przygotowałam aneks do planu rozwoju tak, aby realizować cele adekwatne do działań Zespołu Szkół, (czyli szkoły średniej).
Czas trwania stażu był dla mnie okresem intensywnej pracy nad sprostaniem wymaganiom, jakie założyłam sobie i zawarłam w planie rozwoju zawodowego. To także czas wielu zmian w moim życiu i własnego rozwoju - jako nauczyciela i jako człowieka.
Przez 2 lata i 9 miesięcy pogłębiałam wiedzę i umiejętności dydaktyczno-wychowawcze oraz opiekuńcze, doskonaliłam znajomość prawa oświatowego w zakresie funkcjonowania szkoły oraz uczestniczyłam w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
Poniżej przedstawiam moje sprawozdanie z realizacji zamierzonych w planie rozwoju zawodowego zadań. Poznałam już możliwości uczniów na dwóch poziomach edukacyjnych- gimnazjalnym oraz ponadgimnazjalnym. Wypracowałam również swoje sposoby współpracy z młodzieżą. Jednocześnie jestem przekonana, że praca nad sobą i swoimi dokonaniami dydaktycznymi wcale nie dobiegła końca i jeszcze wielu rzeczy przyjdzie mi się nauczyć w nieustannie zmieniającym się świecie. Jednakże, dzięki umiejętnościom nabytym podczas stażu, teraz wiem jak to robić dobrze, z korzyścią dla siebie i uczniów.

§7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;

 Awans zawodowy i odbywanie poszczególnych stażów ma służyć udoskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela. Aby udoskonalić ten warsztat trzeba zatem, wiedzieć, jak poprawnie zrealizować swój staż. Dlatego też punktem wyjścia do sprostania temu wymaganiu powinno być poznanie zasad rządzących awansem zawodowym. Była to pierwsza czynność, jaką podjęłam, by zrealizować to wymaganie. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli rozpoczęłam od zaznajomienia się z przepisami prawa oświatowego jak Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu oraz adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela. Pozostawałam na bieżąco z wszelkimi zmianami w przepisach, także natychmiast po wprowadzeniu, zapoznałam się ze zmianami wprowadzonymi po 1 grudnia 2004 roku. Ponadto korzystałam ze wskazówek zamieszczonych przez portale internetowe poświęcone awansowi przy tworzeniu planu rozwoju zawodowego, sprawozdania, prezentacji dorobku oraz układu teczki.
 Zaznajomiłam się i przeanalizowałam dokumentację szkoły, w skład której weszły: statut, plan dydaktyczno-wychowawczy, Wewnątrzszkolny System Oceniania, rozporządzenia wewnętrzne oraz przepisy BHP.
 Nawiązałam współpracę z opiekunem stażu. Ustaliłyśmy, że opiekun będzie mi pomagał w prawidłowej realizacji stażu i doskonalenia mojego warsztatu pracy i tak też to miało miejsce przez cały okres stażu. Opiekun, pani ……………………… pomogła mi w prawidłowym opracowaniu planu rozwoju zawodowego. Dodatkowo ustaliłyśmy, że będziemy wzajemnie hospitowały swoje lekcje a następnie je omawiały. Po przeprowadzeni lekcji w obecności opiekuna chętnie wysłuchiwałam jego opinii i korzystałam ze wskazówek. Uczestnicząc w lekcjach prowadzonych przez opiekuna obserwowałam ich przebieg pod kątem różnych aspektów, takich jak na przykład umiejętność utrzymania dyscypliny w klasie. Efekty współpracy z opiekunem wpłynęły na podniesienie jakości mojej pracy poprzez udoskonalenie moich poczynań jako nauczyciela.
 Uczestniczyłam w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Brałam udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, Zespołu Językowego oraz Komisji Języków Obcych, a także w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
 W okresie odbywania stażu gromadziłam dokumentację dotyczącą mojego doskonalenia zawodowego, dokształcania oraz pracy dydaktyczno – wychowawczej. Dokumentowanie przebiegu stażu znacznie ułatwiły mi już posiadane umiejętności wykorzystywania w pracy technologii komputerowej i informacyjnej. Mam tu na myśli opracowywanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, dokonywanie zestawień, statystyk, zaświadczeń, scenariuszy imprez, itp.
 Podnoszeniu jakości mojego warsztatu służyło również doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań szkoły. W ramach realizacji tak sformułowanego zadania podejmowałam następujące czynności: opracowywałam, realizowałam, monitorowałam i ewaluowałam plany wynikowe do nauki języka angielskiego, co owocowało wprowadzaniem do nich zmian służących lepszemu wykorzystaniu czasu przeznaczonego na nauczanie języka angielskiego. Ponadto w dalszym ciągu doskonaliłam umiejętność tworzenia konspektów lekcji, między innym poprzez prowadzenie lekcji w obecności opiekuna oraz dyrektora szkoły, po którym omawiany był sposób opracowania konspektu, zaplanowania i realizacji celów i inne aspekty lekcji.
 Brałam również udział w lekcjach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli takich jak na przykład lekcja otwarta z języka rosyjskiego, przeprowadzona przez ………………………. na temat: „Historia pewnego nauczyciela” oraz z języka angielskiego, przeprowadzona przez panią ……………………. na temat: „Wygląd człowieka i cechy charakteru – lekcja powtórzeniowa”. Ponadto sama również przygotowałam lekcję otwartą dla nauczycieli językowców na temat: „Job interview – rozmowa w sprawie pracy”, której konspekt dołączam do dokumentacji.
 Swój warsztat pracy starałam się także wzbogacić poprzez poszerzanie zestawu metod nauczania zwłaszcza o metody aktywizujące. Przeprowadziłam lekcję pokazową, w obecności pani dyrektor ……………………………..j, podczas której zastosowałam właśnie metody aktywizujące m.in. burzę mózgów. Konspekt tej lekcji również załączam do dokumentacji.
 Samodzielnie oraz współpracując z innymi nauczycielami organizowałam wewnątrzszkolne oraz pozaszkolne projekty.
 W grudniu 2005 roku opracowałam scenariusz oraz przygotowałam szkolne przedstawienie z okazji Świąt Bożego Narodzenia pod tytułem „Opowieść Wigilijna”. Zdjęcia z przedstawienia zostały załączone do dokumentacji.
 Ponadto pomagałam pani …………………………. w organizacji konkursu BRD przy współpracy z WORD w ……………………u. Konkurs ten w szczególny sposób zwracał uwagę dzieci na bezpieczeństwo na drodze.
 Współpracowałam w Gimnazjum ze Szkolnym Klubem Europejskim. Organizując zajęcia, przygotowując gazetki ścienne oraz opracowując pytania konkursowe z języka angielskiego.
 Co roku organizuję konkursy języka angielskiego przygotowane przez Łowców Talentów – Jersz z Wrocławia pod nazwą „English High Flier”. Udało mi się wdrożyć ten konkurs również w szkole średniej wśród swoich uczniów i zaowocowało to wysokimi wynikami młodzieży w roku szkolnym 2005 / 2006.
 Pracując w Gimnazjum nr 1 organizowałam także coroczne przedmiotowe konkursy z języka angielskiego, przygotowując uczniów pod tym kątem na zajęciach dodatkowych, opracowując etapy szkolne tegoż konkursu oraz sprawując opiekę nad uczniami, którzy zakwalifikowali się do etapu rejonowego.
 W roku szkolnym 2005 / 2006 zorganizowałam również konkurs z wiedzy o Krajach Brytyjskich.
 Ponadto w roku szkolnym 2005 / 2006 przeprowadziłam dwa zewnętrzne konkursy języka angielskiego:
1. „Pokaż nam język” przygotowany przez Wyższą Szkołę Bankową, gdzie do finału regionalnego w Gdańsku zakwalifikowało się 5 uczniów, nad którymi sprawowałam opiekę podczas wyjazdu.
2. „2 Olimpiadę Języka Angielskiego” przygotowaną przez Regent College z Elbląga.
 Współorganizowałam również coroczny konkurs piosenki obcej w Zespole Szkół w roku szkolnym 2004 / 2005 i 2005 / 2006.
 W marcu 2006 roku byłam jedną z organizatorek Dnia Otwartych Szkoły przygotowanego dla uczniów szkół gimnazjalnych . Wraz z koleżankami …………………. opracowałyśmy plan dnia i zakres działań niezbędnych do jego przeprowadzenia. Samodzielnie opracowałam prezentację szkoły w programie Power Point, przygotowałam uczniów do jej przedstawienia oraz oprowadziłam grupę gimnazjalistów po budynku szkoły.
 Będąc wychowawcą klasy pierwszej opracowałam scenariusz i przygotowałam przy współpracy z panią ………………….. apel z okazji rocznicy ustalenia Konstytucji 3-go Maja. Scenariusz apelu oraz zdjęcia z akademii załączam do dokumentacji.
 Tradycją w naszej szkole jest festyn licealny, w który w roku szkolnym 2005 / 2006 również byłam zaangażowana pomagając koleżance ………………. w sklepiku szkolnym oraz w opiece nad uczennicami tam pracującymi.
 Prowadząc zajęcia w szkole policealnej przy Zespole Szkół opracowałam tematykę zajęć oraz zestawy egzaminacyjne zarówno dla pierwszego jak i drugiego semestru. (w załączeniu do dokumentacji).
 Pełniłam ponadto rolę opiekuna praktyk studentki …………………………. w roku szkolnym 2005 / 2006. Prowadziłam dla niej lekcje pokazowe, omawiałam je, a także pomagałam w zaplanowaniu jej własnych lekcji.
 W roku szkolnym 2005 / 2006 współpracowałam z panem …………………. i panią ……………………………, którzy sprawowali opiekę nad programem edukacyjnym Europejskiego Funduszu Społecznego, którym zostali objęci uczniowie naszej szkoły. Prowadziłam wśród nich naukę języka angielskiego.
 W roku szkolnym 2005 / 2006 dwa razy w tygodniu spotykałam się z uczniami klas maturalnych prowadząc dla nich zajęcia przygotowujące ich do egzaminu maturalnego. Program spotkań obejmował ćwiczenia zadań maturalnych egzaminu ustnego i pisemnego. Pracowałam z uczniami w oparciu o podręcznik „Matura z języka angielskiego- testy” wydawnictwa Longman.
 Warsztat swej pracy, zgodnie z powinnościami nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego doskonaliłam samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach kształcenia zawodowego. Brałam udział w:
 Seminarium Emotional Intelligence – na temat inteligencji emocjonalnej i jej roli w procesie nauczania języka angielskiego oraz podnoszenia poczucia własnej wartości u uczniów.
 Seminarium Lexis, spoken grammar and written grammar – na temat różnych sposobów I technik nauczania języka angielskiego.
 Warsztatach Effective Homework – dotyczących roli pracy domowej, sposobach jej oceniania i sprawdzania.
 Warsztatach metodycznych dotyczących kształtowania prawidłowej emisji głosu i wyrazistości mówienia.
 Warsztatach metodycznych dotyczących matury na poziomie rozszerzonym.
 Warsztatach metodycznych dotyczących oceniania na maturze wewnętrznej z języka angielskiego.
 Warsztatach metodycznych dotyczących osobowości uczniów i styli uczenia się.
 Warsztatach metodycznych dotyczących treści i formy własnej wypowiedzi ucznia na pisemnym egzaminie maturalnym z języka obcego.
Myślę, że wymienione powyżej podejmowane przeze mnie działania i czynności oraz formy ich realizacji w wystarczającym stopniu potwierdzają moją umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, oraz oceniania i dokonywania zmian w tych działaniach, a także są dowodem, iż spełnianie niniejszego wymagania kwalifikacyjnego stanowiło trzon wszelkich moich poczynań zmierzających do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego. Inne podejmowane przeze mnie czynności omawiane w ramach pozostałych wymagań będą wynikały z tego pierwszego wymagania i w dalszym ciągu potwierdzały jego realizację.

§7.2.2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Pierwszym zadaniem, jakie wyznaczyłam sobie w ramach realizacji powyższego wymagania kwalifikacyjnego było poznanie problematyki środowiska lokalnego oraz problemów społecznych. Zadanie zapoznania się z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami charakterystycznymi dla wieku rozwojowego uczniów nie było trudne, jako że uczniowie często sami informowali mnie jakie tematy są dla nich interesujące a jakie mniej.
Potrzeby rozwojowe uczniów zarówno edukacyjne jak i wychowawczo – opiekuńcze poznawałam poprzez obserwacje własne, rozmowy z nauczycielami, rodzicami oraz przez korzystanie z pracy pedagoga szkolnego Zdobytą wiedzę wykorzystywałam i uwzględniałam w swojej pracy.
 Po pierwsze, wprowadzałam do lekcji języka angielskiego treści dotyczące problemów środowiska lokalnego, problemów społecznych i cywilizacyjnych oraz zainteresowań młodzieży. W przypadku nauczanego przeze mnie przedmiotu jest to zadanie dość proste w realizacji, gdyż, jeśli chodzi o zakres tematyczny program nauczania, a w rezultacie większość podręczników przedmiotowych jest skonstruowana właśnie w ten sposób, by uwzględniać tą tematykę. W związku z tym przeprowadziłam szereg lekcji, na których poruszałam takie zagadnienia jak: szkodliwość nałogów, moda, sport, muzyka, film, komputery, Internet, zagrożenia środowiska, bezrobocie, spędzanie wolnego czasu, żywienie, podróże, telewizja, praca i zawody itp.
 Podejmując zadania wychowawcy klasy starałam się poznać sytuację rodzinną moich wychowanków, tak, aby zadbać o ewentualne udzielenie pomocy osobom potrzebującym.
 Organizowałam różne spotkania klasowe, które miały pomóc w stworzeniu w klasie przyjaznej i budującej atmosfery. Były to między innymi:
 Ognisko integracyjne klasy pierwszej, której jestem wychowawcą,
 Wyjazdy do Multikina w…………… na „Jan Paweł II” oraz „Kod daVinci”,
 Wyjazd na spektakl „Między niebem a piekłem” do teatru do …………….
 Zajęcia z pedagogiem szkolnym, panią ………………………., która przeprowadziła zajęcia integracyjne.
 Potrzeby rozwojowe uczniów uwzględniałam i zaspokajałam poprzez poszerzenie mojego warsztatu pracy o metody aktywizujące.
 Prowadziłam kółko dla młodzieży gimnazjalnej, a po zmianie miejsca pracy spotkania z maturzystami.
 W zależności od sytuacji spotykałam się z rodzicami uczniów: na zebraniach ogólnoklasowych, indywidualnych konsultacjach, lub też na bezpośrednich spotkaniach u rodziców.
 W trakcie stażu włączałam się w przygotowania imprez o charakterze środowiskowym bądź samodzielnie przygotowywałam takie imprezy: festyn licealny, dzień drzwi otwartych szkoły.
 Potrzeby rozwojowe uczniów uwzględniałam też poprzez opiekę nad uczniami podczas dyżurów śródlekcyjnych, uroczystości i imprez szkolnych oraz wyjść i wyjazdów pozaszkolnych, tym samym uczestnicząc w realizacji zadań opiekuńczych szkoły.

§7.2.3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Aby sprostać temu wymagani kwalifikacyjnemu wyznaczyłam sobie cel, którym było wykorzystywanie w mojej pracy posiadanych przeze mnie umiejętności posługiwania się komputerem i Internetem. Jego realizacji służyły następujące podejmowane przeze mnie czynności:
 Przede wszystkim wykorzystywałam komputer i Internet w pracy nauczyciela języka angielskiego:
 Wszelkie sprawdziany, testy, kartkówki, materiały dodatkowe, jak również dokumenty szkolne (sprawozdania, podania) tworzyłam przy użyciu edytora tekstu Word.
 Korzystałam z propozycji scenariuszy zajęć oraz wykorzystywałam na swoich lekcjach materiały dodatkowe do nauki języka angielskiego dostępne na ogólnoedukacyjnych portalach internetowych takich jak: www.literka.pl, www.profesor.pl , www.gimnazjum.pl, www.liceum.pl, www.ang.pl, www.uczsie.pl, www.interklasa.pl, www.teacherslink.pl i wiele innych.
 Poza tym wykorzystywałam Internet i komputer do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego:
 Wiedzę na temat awansu zawodowego nauczycieli uzyskiwałam korzystając z portali nauczycielskich takich jak np. www.literka.pl lub serwisów poświęconych wyłącznie kwestiom z nim związanych takich np. jak www.menis.pl, www.awans.oswiata.org.pl
 Przepisy i akty prawa oświatowego poznawałam i aktualizowałam również przez Internet i wyżej wymienione serwisy.
 W procesie dokumentowania realizacji stażu korzystałam z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż, takich jak sprawozdania, plany rozwoju, wskazówki dostępnych na portalach prezentujących nauczycielskie publikacje takich jak: www.literka.pl, www.publikacje.menis.pl
 Korzystałam również z dotyczących awansu rad ekspertów odpowiadających online na pytania użytkowników portali.
 Dodatkowo stworzyłam na swój własny użytek bazę linków do ulubionych stron edukacyjnych portali internetowych w celu ułatwienia sobie szybkiego dostępu do nich.
 Ponadto korzystając z programu Power Point stworzyłam prezentację Zespołu Szkół, która była pokazywana podczas dnia drzwi otwartych oraz w procesie promowania szkoły wśród uczniów gimnazjów.
Wyżej wymienione czynności świadczą o mojej umiejętności wykorzystywania w pracy nauczyciela technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Jednocześnie są dodatkowym potwierdzeniem spełnienia przeze mnie wymagania doskonalenia warsztatu pracy.

§7.2.4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

 Podczas realizacji stażu niemal codziennie stawałam przed problemami, przy rozwiązywaniu których niezbędna była moja wiedza z psychologii, pedagogiki lub dydaktyki. Każdy uczeń jest inny, ma inne zdolności, zainteresowania i potrzeby. Dlatego istotna okazała się tutaj indywidualizacja zadań. Podczas prowadzonych przez mnie zajęć starałam się, by były one zrozumiałe i ciekawe dla wszystkich. Uczniowie zdolni mogli liczyć na dodatkowe zadania oraz możliwość uczestnictwa w konkursach językowych, natomiast uczniowie słabsi – na moją pomoc.
 Pełniąc w roku szkolnym 2005 / 2006 funkcję wychowawcy klasy pierwszej często zmuszona byłam rozwiązywać różne problemy wychowawcze, od najbardziej błahych po trudniejsze, często wymagające współpracy rodzica.
 Ponadto starałam się samodzielnie studiować dostępne publikacje i prace z dziedziny psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Głównym źródłem tych informacji stał się dla mnie Internet oraz pismo „Języki obce w szkole”, gdzie szczególne interesujące okazały się dla mnie informacje dotyczące metod aktywizujących oraz dysleksji w kontekście nauczania języków obcych.
 Interesującą lekturą dla mnie, jako początkującego wychowawcy okazała się książka Małgorzaty Babich wydawnictwa WSiP pod tytułem „Jak współpracować z rodzicami ‘trudnych’ uczniów”, dzięki której moje kontakty z rodzicami nie były dla mnie trudne i „nie do pokonania”.

§7.2.5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Decyzja o rozpoczęciu stażu na nauczyciela mianowanego była dla mnie jednocześnie chwilą, w której zaczęłam dokładnie poznawać prawo oświatowe. Po analizie najważniejszych aktów prawnych dotyczących oświaty tj. Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego, rozpoczęłam procedury związane z awansem zawodowym na stopień nauczyciela mianowanego.
 Przez cały okres stażu śledziłam zmiany w prawie oświatowym.
 W dalszym ciągu poznawałam zasady organizacji, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, a po zmianie miejsca pracy poznawałam zasady funkcjonowania szkoły średniej i procedury egzaminu maturalnego. W związku z tym:
 Przeanalizowałam Statut Szkoły, Regulamin Szkoły, WSO, Szkolny Program Wychowawczy, Przedmiotowy System Oceniania.
 Brałam udział w Radach Pedagogicznych poświęconych modyfikowaniu i wdrażaniu w/w dokumentów szkolnych.
Aby w pełni spełniać omawiane wymaganie kwalifikacyjne oprócz poznawania przepisów systemu oświaty podejmowałam również czynności mające na celu uwzględnianie i posługiwanie się we własnej pracy zasadami prawa oświatowego, które przyjęły następujące formy:
 Posługiwałam się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu: w procesie pisania planu, sprawozdania, przygotowania prezentacji dorobku i przygotowania się do egzaminu.
 Uczestniczyłam w pracach nad modyfikacją dokumentów szkolnych w ramach obrad Rady Pedagogicznej.
 Brałam udział w procesie modyfikacji i wdrażania przedmiotowego systemu oceniania oraz tworzenia planów wynikowych w ramach prac w Zespole Językowym (gimnazjum) i Komisji Języków Obcych (Zespół Szkół).
 Uczestniczyłam również w pracach komisji przeprowadzających egzamin maturalny; ponadto sprawdzałam próbny egzamin maturalny w latach 2004 / 2005 i 2005 / 2006.
 Brałam udział w Radach Pedagogicznych klasyfikacyjnych i podsumowujących.

Podejmowane przeze mnie czynności świadczą o tym, że poznawałam i posługiwałam się w swej pracy przepisami dotyczącymi systemu oświaty, przez co spełniałam ostatnie wymaganie kwalifikacyjne.



Podsumowanie
Uważam, że omówione powyżej zadania, jakie podejmowałam w trakcie odbywania stażu świadczą o tym, iż moim celem było spełnienie stawianych nauczycielowi kontraktowemu niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego wymagań, między innymi poprzez ustanowienie trzech koniecznych czynności wskazywanych nauczycielowi kontraktowemu przez § 7.1. jako moich nadrzędnych powinności, a formy realizacji tychże zadań potwierdzają, że rzeczywiście tym wymaganiom sprostałam.
Tym samym, dowodzi to mojego rozwoju zawodowego, czyli podwyższenia jakości mojej pracy i moje funkcjonowania w szkole, a przez to i polepszenia jakości pracy szkoły, co było celem, jaki postanowiłam osiągnąć poprzez odbycie omawianego stażu.
Obiektywnym potwierdzeniem, iż rzeczywiście cel ów został przeze mnie osiągnięty będzie nadanie mi stopnia nauczyciela mianowanego.
Wyświetleń: 2506


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.