Katalog Anna Strońska, 2012-06-11 Goleńsko Język angielski, Ciekawostki ,,Sypialnia Van GoghAnna Strońska SP Mastki ,,Sypialnia Van Gogh'a'' , czyli jak stymulować i rozwijać inteligencję przestrzenną? Poziom: Podstawowy Wiek: 10-12 Czas trwania ćwiczenia: 30 min. Cele: kształcenie umiejętności pisania prostych tekstów, dotyczących pomieszczeń w domu, ,,kontemplacja'' dzieła sztuki i pisanie o nim. Przygotowanie: Znajdź reprodukcję obrazu, przedstawiającego sypialnię Van Gogh'a (w Internecie). Dowiedz się, ile on kosztuje. In class: Pokaż dzieciom obrazek Van Gogh'a. Powiedz im, iż artysta nazywał się Wincent Van Gogh i chociaż jest sławny na całym świecie, to jednak za życia był on bardzo biedny. Powiedz uczniom, jak cenne są obecnie jego obrazy. Uczniowie wymieniają po angielsku nazwy mebli, itd., które widzą na obrazie (np. krzesło- chair, łóżko- bed, lustro- mirror). Możesz również nauczyć dzieci takich wyrazów, jak: blanket, sheet, pillows, coat hook. Narysuj tabelkę na tablicy i wpisz w piątą kolumnę rzeczowniki. Dzieci wymieniają kolory, które widzą na obrazie. Nauczyciel zachęca uczniów do utworzenia wyrażeń rzeczownikowych, np. blue walls, a red blanket (niebieskie ściany, czerwony koc). Dzieci w czwartą kolumnę dopisują kolory do odpowiedniego rzeczownika z piątej kolumny. Nauczyciel przypomina dzieciom, iż gdy chcemy opisać coś co znajduje się w pokoju, mówimy: There is (there's)/There are. Uczniowie wpisują :There w kolumnę pierwszą i is/are w kolumnę drugą. Następnie, dodają: a/an do kolumny trzeciej, jeśli rzeczownik jest w liczbie pojedynczej lub: some, gdy rzeczownik występuje w liczbie mnogiej. Opcjonalnie, mogą oni wpisać liczby do tejże kolumny, np.: ,,There are two brown chairs (W pokoju znajdują się brązowe krzesła). Poproś dzieci, aby przez chwilę pomyślały o swoich pokojach sypialnych i napisały o tym zdania. 1 2 3 4 5 Chair window pictures bed blanket walls ,,Wariacja 1'' Możesz dodać jeszcze jedną kolumnę przed nazwami kolorów oraz wymieniać inne przymiotniki, opisujące meble, np. : big, small, pretty. Zachęć dzieci, aby używały tej wersji podczas opisu ich pokoju. Powtórz przyimki, aby wychowankowie mogli stworzyć bardziej szczegółowy opis sypialni Van Gogh'a lub własnego pokoju, np.: There is a table and chair in front of the window (Przed oknem znajduje się stół i krzesło). ,,Wariacja 2'' Dzieci mogą wykonać własną wersję pokoju Van Gogh'a, malując obrazek, znajdujący się na stronie internetowej: Enchanted Learning. Uczniowie piszą o swoim obrazku, używając wzoru z tabeli. Krok 1: Starsze dzieci mogą porównywać swoje pomieszczenia sypialne z pokojem Van Gogh'a: Van Gogh's bedroom is bigger than my room. Thre's a computer and TV in my room. Van Gogh has got two chairs and I've got one, I prefer my bedroom because... I think it looks comfortable because... Krok 2: Wychowankowie mogą wysłać kartki pocztowe obrazów Van Gogh'a mailem ze stron internetowych, zawierających elektroniczne pocztówki. Bibliography: Jackie Reilly & Vanessa Reilly, Writing with children, Oxford, 2009. Wyświetleń: 595
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |