Katalog

Anna Strońska, 2012-06-11
Goleńsko

Język angielski, Ciekawostki

,,Sypialnia Van Gogh

- n +



Anna Strońska
SP Mastki


,,Sypialnia Van Gogh'a'' , czyli jak stymulować i rozwijać inteligencję
przestrzenną?



Poziom: Podstawowy
Wiek: 10-12
Czas trwania ćwiczenia: 30 min.
Cele:

kształcenie umiejętności pisania prostych tekstów, dotyczących pomieszczeń w domu,
,,kontemplacja'' dzieła sztuki i pisanie o nim.

Przygotowanie: Znajdź reprodukcję obrazu, przedstawiającego sypialnię Van Gogh'a
(w Internecie). Dowiedz się, ile on kosztuje.


In class: Pokaż dzieciom obrazek Van Gogh'a. Powiedz im, iż artysta nazywał się Wincent
Van Gogh i chociaż jest sławny na całym świecie, to jednak za życia był on bardzo
biedny. Powiedz uczniom, jak cenne są obecnie jego obrazy.

Uczniowie wymieniają po angielsku nazwy mebli, itd., które widzą na obrazie
(np. krzesło- chair, łóżko- bed, lustro- mirror). Możesz również nauczyć dzieci
takich wyrazów, jak: blanket, sheet, pillows, coat hook.

Narysuj tabelkę na tablicy i wpisz w piątą kolumnę rzeczowniki.

Dzieci wymieniają kolory, które widzą na obrazie. Nauczyciel zachęca uczniów do
utworzenia wyrażeń rzeczownikowych, np. blue walls, a red blanket (niebieskie
ściany, czerwony koc). Dzieci w czwartą kolumnę dopisują kolory do odpowiedniego
rzeczownika z piątej kolumny.

Nauczyciel przypomina dzieciom, iż gdy chcemy opisać coś co znajduje się w pokoju,
mówimy: There is (there's)/There are. Uczniowie wpisują :There w kolumnę pierwszą
i is/are w kolumnę drugą.

Następnie, dodają: a/an do kolumny trzeciej, jeśli rzeczownik jest w liczbie pojedynczej
lub: some, gdy rzeczownik występuje w liczbie mnogiej. Opcjonalnie, mogą oni
wpisać liczby do tejże kolumny, np.: ,,There are two brown chairs (W pokoju
znajdują się brązowe krzesła).

Poproś dzieci, aby przez chwilę pomyślały o swoich pokojach sypialnych i napisały
o tym zdania.






1
2
3
4
5




Chair
window
pictures
bed
blanket
walls



,,Wariacja 1'' Możesz dodać jeszcze jedną kolumnę przed nazwami kolorów oraz wymieniać
inne przymiotniki, opisujące meble, np. : big, small, pretty. Zachęć dzieci, aby
używały tej wersji podczas opisu ich pokoju. Powtórz przyimki,
aby wychowankowie mogli stworzyć bardziej szczegółowy opis sypialni
Van Gogh'a lub własnego pokoju, np.: There is a table and chair in front of
the window (Przed oknem znajduje się stół i krzesło).

,,Wariacja 2'' Dzieci mogą wykonać własną wersję pokoju Van Gogh'a, malując obrazek,
znajdujący się na stronie internetowej: Enchanted Learning.
Uczniowie piszą o swoim obrazku, używając wzoru z tabeli.

Krok 1: Starsze dzieci mogą porównywać swoje pomieszczenia sypialne z pokojem Van Gogh'a:
Van Gogh's bedroom is bigger than my room. Thre's a computer and TV in my room.
Van Gogh has got two chairs and I've got one, I prefer my bedroom because...
I think it looks comfortable because...

Krok 2: Wychowankowie mogą wysłać kartki pocztowe obrazów Van Gogh'a mailem
ze stron internetowych, zawierających elektroniczne pocztówki.






Bibliography:

Jackie Reilly & Vanessa Reilly, Writing with children, Oxford, 2009.
Wyświetleń: 595


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.