Katalog

Anna Strońska, 2012-06-11
Goleńsko

Język angielski, Ciekawostki

,,Moje życie...w pudełku?

- n +


Anna Strońska
SP Mastki


,,Moje życie...w pudełku?'' Przykłady budowania relacji interpersonalnych
na lekcji języka angielskiego.


,,My life in a box'' (Moje życie w pudełku)

Poziom: Podstawowy
Wiek: 11-12
Czas trwania ćwiczenia: 30 minut
Cele:
rozwijanie umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji interpersonalnych w grupie,
kształcenie sprawności pisania informacji o sobie w języku obcym.

Środki dydaktyczne: pudełko do butów lub średnich rozmiarów pudełko z wieczkiem.
Przygotowanie: Poproś dzieci, aby przyniosły z domu wcześniej wymienione rzeczy.
W tym celu, najlepiej wręczyć uczniom krótką informację w języku angielskim,
prosząc je, aby przyniosły pudełko do butów, a w nim: zdjęcia rodziny
i zwierząt domowych, ulubioną książkę lub zabawkę. Jeśli jest to rzecz zbyt
cenna lub za duża i nie pasuje rozmiarem do wielkości pudełka, wówczas
nauczyciel prosi dzieci, aby ją narysowały.

W klasie: Dzieci piszą na ,,brudno'' zdanie o każdej rzeczy, znajdującej się w pudełku.
Nauczyciel powinien wręczyć uczniom przykładowe zdania do uzupełnienia, np.:
,, My... is very special because my... bought it for me. I like this book because...

Uczniowie poprawiają błędy.

Powiedz dzieciom, iż będą robić wystawę swoich pudełek, podobnie jak w muzeum
oraz, że należy bardzo starannie napisać zdania, tak, by wyglądały estetycznie
i aby można je było przykleić obok ,,eksponatów'' wychowanków.

Przypomnij dzieciom, iż podobnie jak w muzeum- nie należy dotykać żadnej z rzeczy,
tylko patrzeć.

Dzieci mogą zadawać sobie nawzajem pytania o rzeczy znajdujące się w pudełkach.
Wyświetleń: 693


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.