Katalog Dorota Ksion, 2012-06-01 Tłuszcz Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowegomgr Dorota Ksion nauczyciel kontraktowy w Zespole Szkół Ekonomicznych im. St. Staszica w Wołominie Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009 r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2012 r. Nauczane przedmioty: zawodowe Opiekun stażu: mgr Ewa Kesler CEL: Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych oraz zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Kierunki rozwoju Zadania Termin realizacji Sposób dokumentowania § 7 ust. 1 pkt. 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. Poznanie zasad funkcjonowania szkoły – analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu Rozwoju Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego Szkoły, Programu Profilaktyki. IX.- X. 2009r. Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. W okresie stażu Potwierdzenie obecności – listy obecności na Radach Pedagogicznych. Udział w zebraniach Komisji Przedmiotów Zawodowych. W okresie stażu Potwierdzenia obecności- protokoły z zebrań KPZ. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych. W okresie stażu Karty wycieczki. Uczestnictwo w obrzędach i świętach narodowych, religijnych i szkolnych. W okresie stażu Potwierdzenia. § 7 ust. 1 pkt. 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. W okresie stażu Zaświadczenia, świadectwa, dyplomy. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli. W okresie stażu Karty obserwacji. Udział w zajęciach otwartych. W okresie stażu Karty obserwacji, zaświadczenia. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. W okresie stażu Arkusze hospitacji w poszczególnych latach, arkusze obserwacji, karty spostrzeżeń, scenariusze. Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych. W okresie stażu Spis przyswojonych pozycji. Tworzenie własnego warsztatu pracy (budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.). W okresie stażu Spis zebranych pozycji. § 7 ust. 1 pkt. 3 Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt. 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych. XI.2009r. Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z z dnia 14 listopada 2007 r. Ustawa o zmianie ustawy Karta Nauczyciela z 8 czerwca 2006 r., Ustawa o pomocy społecznej, Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich. Przeanalizowanie Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno wychowawczej. IX.2009r. Konwencja Praw Dziecka, Prawa Ucznia. § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego. IX. 2009r. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Współpraca z opiekunem stażu – zawarcie kontraktu. IX.2009r. Kontrakt. Ocena skuteczności własnych działań. Dokonywanie w razie potrzeby modyfikacji, korekt planów i metod pracy. W okresie stażu Korekty w planach pracy dydaktycznej i wychowawczej. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, systematyczne zapisy w dziennikach lekcyjnych, arkuszach ocen. Systematycznie Plan pracy wychowawcy klasowego, dzienniki lekcyjne, arkusze ocen. Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych – nanoszenie korekt i uzupełnień do planów dydaktycznych nauczanych przedmiotów na podstawie planów naprawczych. IX.2009r., IX.2010r., IX.2011r. Plany wynikowe nauczanych przedmiotów. § 7 ust.2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Opracowanie planu pracy wychowawcy klasowego i realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela wychowawcy. W okresie stażu Plan pracy wychowawcy klasowego Organizacja konkursów wiedzy o zasięgu szkolnym i międzyszkolnym. W okresie stażu Protokoły, zaświadczenia, dyplomy. Przygotowanie młodzieży do konkursów i olimpiad o zasięgu ogólnopolskim. W okresie stażu Protokoły, zaświadczenia, dyplomy. Prowadzenie zajęć dodatkowych, „Klubu Przedsiębiorczości”. W okresie stażu Plan zajęć w ramach „Klubu Przedsiębiorczości”, dziennik zajęć dodatkowych. Kształtowanie postaw patriotycznych oraz wrażliwości na kulturę poprzez wycieczki szkolne, uroczystości i imprezy klasowe. W okresie stażu Karty wycieczek, sprawozdania. Współpraca ze strukturami samorządowymi i środowiskiem lokalnym. W okresie stażu Sprawozdania, zaświadczenia. § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Opracowanie dokumentów potwierdzających realizację planu, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. Na bieżąco Scenariusze, zaświadczenia i inne dokumenty. Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy). Opracowanie dokumentów szkolnych (plany wynikowe, przedmiotowy system oceniania itp.). W okresie stażu Załączniki wykonane techniką komputerową. Plany wynikowe, przedmiotowy system oceniania. Zaświadczenia i inne materiały Potwierdzenie opiekuna stażu. Sporządzanie testów, prac klasowych, sprawdzianów i rysunków na komputerze. Na bieżąco Testy, sprawdziany, prace klasowe pisane na komputerze. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Korzystanie z materiałów dydaktycznych zamieszczanych w Internecie. W okresie stażu Scenariusze zajęć. Publikowanie własnych prac: planu rozwoju zawodowego, scenariuszy lekcji, pomocy dla uczniów. W okresie stażu Publikacje w Internecie. Kontakt z mediami w celu promowania wizerunku szkoły. W okresie stażu Opracowanie treści artykułów dotyczących organizowanych przeze mnie imprez i publikowanie ich na stronach internetowych. § 7 ust.2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze. W okresie stażu Opis i analiza przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych i wychowawczych, pisma do rodziców potwierdzone przez dyrektora szkoły. Udział w zebraniach Komisji Wychowawczej. W okresie stażu Listy obecności- protokoły z zebrań Komisji Wychowawczej. Rozmowy z rodzicami na temat postępów ich dzieci w nauce – kontakty podczas wywiadówek, spotkań indywidualnych. W okresie stażu Podpisy rodziców. Wystąpienia na zebraniu rodziców dotyczące tematyki wychowawczo-dydaktycznej. W okresie stażu Tematyka zebrań z rodzicami. Współpraca z pedagogiem szkolnym. W okresie stażu Potwierdzenie pedagoga § 7 ust.2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Opracowanie dokumentacji koniecznej do rozpoczęcia stażu. IX. 2009r. Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego. Uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego – udział w Radach Pedagogicznych, zebraniach Komisji Przedmiotów Zawodowych i Komisji Wychowawczej. W okresie stażu Zapisy w protokołach. Udział w pracach Komisji Egzaminacyjnych. W okresie stażu Poświadczenia dyrektora. Plan rozwoju zawodowego opracowano na podstawie Rozporządzenia MENiS z dnia 1.XII.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami). Wyświetleń: 906
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |