Katalog

Dorota Ksion, 2012-06-01
Tłuszcz

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego

- n +

mgr Dorota Ksion
nauczyciel kontraktowy
w Zespole Szkół Ekonomicznych
im. St. Staszica w Wołominie


Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego


Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2012 r.
Nauczane przedmioty: zawodowe
Opiekun stażu: mgr Ewa Kesler


CEL: Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych oraz zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Kierunki rozwoju Zadania Termin realizacji Sposób dokumentowania
§ 7 ust. 1 pkt. 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Poznanie zasad funkcjonowania szkoły – analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu Rozwoju Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego Szkoły, Programu Profilaktyki. IX.- X. 2009r. Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów.
Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.
W okresie stażu Potwierdzenie obecności – listy obecności na Radach Pedagogicznych.
Udział w zebraniach Komisji Przedmiotów Zawodowych. W okresie stażu Potwierdzenia obecności- protokoły z zebrań KPZ.
Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych.
W okresie stażu Karty wycieczki.
Uczestnictwo w obrzędach i świętach narodowych, religijnych i szkolnych.
W okresie stażu Potwierdzenia.
§ 7 ust. 1 pkt. 2
Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły.
W okresie stażu Zaświadczenia, świadectwa, dyplomy.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli.
W okresie stażu Karty obserwacji.
Udział w zajęciach otwartych.
W okresie stażu Karty obserwacji, zaświadczenia.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. W okresie stażu Arkusze hospitacji w poszczególnych latach, arkusze obserwacji, karty spostrzeżeń, scenariusze.
Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych. W okresie stażu
Spis przyswojonych pozycji.


Tworzenie własnego warsztatu pracy (budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.). W okresie stażu
Spis zebranych pozycji.
§ 7 ust. 1 pkt. 3
Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt. 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych. XI.2009r. Ustawa o systemie oświaty,
Karta Nauczyciela,
Rozporządzenie MEN z z dnia 14 listopada 2007 r.
Ustawa o zmianie ustawy Karta Nauczyciela z 8 czerwca 2006 r.,
Ustawa o pomocy społecznej,
Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich.
Przeanalizowanie Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno wychowawczej. IX.2009r. Konwencja Praw Dziecka,
Prawa Ucznia.
§ 7 ust. 2 pkt. 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków.
Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego.
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego. IX. 2009r. Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.
Współpraca z opiekunem stażu – zawarcie kontraktu. IX.2009r. Kontrakt.
Ocena skuteczności własnych działań.
Dokonywanie w razie potrzeby modyfikacji, korekt planów i metod pracy.
W okresie stażu Korekty w planach pracy dydaktycznej i wychowawczej.
Prowadzenie dokumentacji szkolnej, systematyczne zapisy w dziennikach lekcyjnych, arkuszach ocen. Systematycznie Plan pracy wychowawcy klasowego, dzienniki lekcyjne, arkusze ocen.
Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych – nanoszenie korekt i uzupełnień do planów dydaktycznych nauczanych przedmiotów na podstawie planów naprawczych. IX.2009r.,
IX.2010r.,
IX.2011r. Plany wynikowe nauczanych przedmiotów.
§ 7 ust.2 pkt. 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Opracowanie planu pracy wychowawcy klasowego i realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela wychowawcy. W okresie stażu
Plan pracy wychowawcy klasowego
Organizacja konkursów wiedzy o zasięgu szkolnym i międzyszkolnym. W okresie stażu Protokoły, zaświadczenia, dyplomy.
Przygotowanie młodzieży do konkursów i olimpiad o zasięgu ogólnopolskim. W okresie stażu Protokoły, zaświadczenia, dyplomy.
Prowadzenie zajęć dodatkowych, „Klubu Przedsiębiorczości”. W okresie stażu Plan zajęć w ramach „Klubu Przedsiębiorczości”, dziennik zajęć dodatkowych.
Kształtowanie postaw patriotycznych oraz wrażliwości na kulturę poprzez wycieczki szkolne, uroczystości i imprezy klasowe. W okresie stażu

Karty wycieczek, sprawozdania.


Współpraca ze strukturami samorządowymi i środowiskiem lokalnym. W okresie stażu
Sprawozdania, zaświadczenia.
§ 7 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Opracowanie dokumentów potwierdzających realizację planu, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. Na bieżąco Scenariusze, zaświadczenia i inne dokumenty.
Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy). Opracowanie dokumentów szkolnych (plany wynikowe, przedmiotowy system oceniania itp.). W okresie stażu Załączniki wykonane techniką komputerową. Plany wynikowe, przedmiotowy system oceniania.
Zaświadczenia i inne materiały
Potwierdzenie opiekuna stażu.
Sporządzanie testów, prac klasowych, sprawdzianów i rysunków na komputerze. Na bieżąco Testy, sprawdziany, prace klasowe pisane na komputerze. Potwierdzenie dyrektora szkoły.
Korzystanie z materiałów dydaktycznych zamieszczanych w Internecie. W okresie stażu Scenariusze zajęć.
Publikowanie własnych prac: planu rozwoju zawodowego, scenariuszy lekcji, pomocy dla uczniów. W okresie stażu Publikacje w Internecie.
Kontakt z mediami w celu promowania wizerunku szkoły. W okresie stażu Opracowanie treści artykułów dotyczących organizowanych przeze mnie imprez i publikowanie ich na stronach internetowych.
§ 7 ust.2 pkt. 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych
uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze. W okresie stażu Opis i analiza przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych i wychowawczych, pisma do rodziców potwierdzone przez dyrektora szkoły.
Udział w zebraniach Komisji Wychowawczej. W okresie stażu Listy obecności- protokoły z zebrań Komisji Wychowawczej.
Rozmowy z rodzicami na temat postępów ich dzieci w nauce – kontakty podczas wywiadówek, spotkań indywidualnych. W okresie stażu Podpisy rodziców.
Wystąpienia na zebraniu rodziców dotyczące tematyki wychowawczo-dydaktycznej. W okresie stażu Tematyka zebrań z rodzicami.
Współpraca z pedagogiem szkolnym. W okresie stażu Potwierdzenie pedagoga
§ 7 ust.2 pkt. 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Opracowanie dokumentacji koniecznej do rozpoczęcia stażu. IX. 2009r. Wniosek o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego.
Uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego – udział w Radach Pedagogicznych, zebraniach Komisji Przedmiotów Zawodowych i Komisji Wychowawczej. W okresie stażu Zapisy w protokołach.
Udział w pracach Komisji Egzaminacyjnych. W okresie stażu Poświadczenia dyrektora.
Plan rozwoju zawodowego opracowano na podstawie Rozporządzenia MENiS z dnia 1.XII.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami).

Wyświetleń: 906


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.