Katalog

Magdalena Warzała, 2012-05-30
Łęg Tarnowski

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz lekcji informatyki w klasie IV

- n +

mgr Magdalena Warzała
SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE IV
26.04.2010R.
Temat: Ściany, wierzchołki i krawędzie prostopadłościanu – powtórzenie.
Cele:
Uczeń:
• identyfikuje prostopadłościany w otaczającej rzeczywistości;
• rozróżnia elementy prostopadłościanów;
• wyznacza liczbę krawędzi, ścian i wierzchołków w prostopadłościanie;
• wskazuje ściany i krawędzie równoległe i prostopadłe;
• wskazuje długość, szerokość i wysokość prostopadłościanu;
• oblicza sumę długości krawędzi prostopadłościanu.

Metody:
• ćwiczenia praktyczne – budowanie modeli i siatek prostopadłościanów o podanych własnościach;
• ćwiczenia praktyczne - rozwiązywanie zadań.


Formy pracy:
• praca indywidualna;
• praca z całą klasą.

Środki dydaktyczne:
• klocki do budowania modeli i siatek prostopadłościanów;
• zadania przygotowane przez nauczyciela.


Przebieg lekcji:

1. Powitanie uczniów.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Podanie tematu i celu lekcji.
4. Rozwiązywanie zadań przygotowanych przez nauczyciela.
5. Podsumowanie pracy na lekcji: powtórzenie podstawowych informacji, omówienie trudności z zadań, oceny dla uczniów aktywnych.
6. Zadanie pracy domowej.
7. Zakończenie zajęć.






KARTA PRACY
Zadanie 1
Wybierz w klasie przedmiot kształtem zbliżony do prostopadłościanu i wskaż jego długość, szerokość i wysokość.

Zadanie 2
Odpowiedz na pytania: Ile ścian ma prostopadłościan? Ile krawędzi ma prostopadłościan? Ile wierzchołków ma prostopadłościan? Jak jest w sześcianie? Czym różni się sześcian od prostopadłościanu?

Zadanie 3
Z klocków, które masz na ławce zbuduj model sześcianu. Krawędzie równoległe powinny być tego samego koloru.

Zadanie 4
Z klocków, które masz na ławce zbuduj model sześcianu. Jedna para krawędzi prostopadłych powinna być tego samego koloru.

Zadanie 5
Z klocków, które masz na ławce zbuduj model prostopadłościanu. Ściany równoległe powinny być tego samego koloru.

Zadanie 6
Z klocków, które masz na ławce zbuduj model prostopadłościanu. Jedna para ścian prostopadłych powinna być tego samego koloru.

Zadanie 7
Na rysunku pokoloruj i zapisz:
a) jedną ścianę boczną,
b) podstawę dolną,
c) dwie krawędzi boczne,
d) krawędź podstawy górnej.

Zadanie 8
Na siatce zaznacz jednym kolorem parę krawędzi prostopadłych, a innym kolorem parę ścian równoległych.

Zadanie 9
Na siatce sześcianu zaznacz kolorem ściany, które po sklejeniu modelu będą prostopadłe do danej.



Zadanie 10

Ile drutu potrzeba do zbudowania szkieletu modelu prostopadłościanu o wymiarach 10cm, 12cm, 15cm?

Zadanie domowe:
Narysuj siatkę prostopadłościanu o wymiarach 3cm, 1cm, 4cm. Zaznacz jednakowym kolorem te odcinki które po sklejeniu modelu utworzą wspólną krawędź.

Wyświetleń: 1144


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.