Katalog Joanna Dąbkowska-Baryń, 2012-05-29 Niegowonice Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień awansu nauczyciela dyplomowanego mgr Joanna Dąbkowska-Baryń PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Joanny Dąbkowskiej – Baryń Nauczyciela Języka Niemieckiego w Zespole Szkół im. Gen. Józefa Bema w Zawierciu Czas realizacji stażu: 01. 09. 2009 r do 31. 05. 2012 r. Plan opracowano na podstawie: · Ustawy Karty Nauczyciela z dnia 26. stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97; poz. 674 z .póż .zmianami ). · Rozporządzenia MENiS z dnia 01. 12. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, (Dz. U.z 2004 r. Nr 260 poz. 2593). · Rozporządzenia MEN z dnia 14 listopada 2007r zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U .z 16 listopada 2007r.Nr 214,poz.1580) · Planu rozwoju szkoły. · Statutu szkoły. · Szkolnego programu wychowawczego. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji § 8. 2. ust. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1.Systematyczne pogłębianie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym izewnętrznym doskonaleniu.udział w radach szkoleniowych w szkole i pracach Zespołu Przedmiotowego. Uczestnictwo w kursach warsztatach, konferencjach metodycznych organizowanych przez instytucje pozaszkolne,uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego w zależności od potrzeb i propozycji w ramach WDN. 2.Doskonalenie metod i warsztatu pracy pedagogicznej. Tworzenie własnego warsztatu pracy:dobieranie podręcznikówedukacyjnych.Opracowywanie testów ćwiczeń sprawdzających wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie określonym w „standardach wymagań egzaminacyjnych”.Modernizacja pracowni języka niemieckiego, opracowanie gazetek tematycznych wykorzystanie materiałów i zdobytej wiedzy do pracy. 3.Przeprowadzenie badań dotyczących opinii rodziców na temat pracy szkoły.Opracowanie ankiety: „Moje dziecko w szkole”. 4.Samodzielne studiowanie literatury.Korzystanie z zasobów biblioteki, wyszukiwanie ciekawych nowości wydawniczych dotyczących aktywizujących metod pracy studiowanie czasopism i literatury metodycznej z dziedziny pedagogiki nauczania j. niemieckiego.Wykorzystanie materiałów i zdobytej wiedzy. 6.Prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z j.niemieckiego.Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów mających problemy w nauce j.niemieckiego. § 8. 2. ust. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Doskonalenie umiejętności korzystania z komputera w pracy na co dzień.Wykorzystanie komputerowych programów edukacyjnych i internetu w pracy z uczniami . samodzielne opracowania testów i ćwiczeń dla uczniów, kart informacyjnych dla rodziców techniką komputerową, przygotowanie sprawozdań i dokumentów na komputerze. 2.Własna publikacja w internecie. znalezienie i wybór portalu internetowego i opublikowanie w nim planu rozwoju zawodowego 3.Przygotowanie uczniów do konkursów prowadzenie zajęć pozalekcyjnych spotkania indywidualne w razie potrzeb udział uczniów w konkursach § 8. 2. ust. 3. Umiejętne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. 1.Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. przygotowanie materiałów szkoleniowych na posiedzenia Rad Pedagogicznych i przeprowadzenie szkolenia przeprowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli wymiana doświadczeń poprzez opracowanie scenariuszy lekcji, metod aktywizujących i udostępnienie ich nauczycielom. § 8. 2. ust. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Opracowanie autorskich programów – scenariuszy widowisk tematycznych i uroczystości szkolnych. wdrożenie i realizacja programów zgodnie ze „Szkolnym Kalendarzem Uroczystości”. 2.Opracowanie autorskich programów dla uczniów. wdrożenie i realizacja programu Praca z uczniem zdolnym § 8. 2. ust. 4 b. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. 1.Wykonywanie zadań egzaminatora OKE. § 8. 2. ust. 4 c. Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Współpraca z rodzicami.Opracowanie i wygłoszenie referatu dla rodziców na temat szkodliwości używek. angażowanie rodziców do organizowania uroczystości klasowych i uczestnictwa w nich. Pozyskiwanie rodziców sponsorów na rzecz szkoły. 2.Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach. uczestnictwo młodzieży w konkursach wewnątrzszkolnych. 3.Organizacja wewnątrzszkolnego konkursu: „Wiedzy o krajach strefy niemieckojęzycznej”. opracowanie regulaminu konkursu przygotowanie testów i nagród; ocena i wyłonienie „Mistrza wiedzy o krajach niemieckich”. 4.Aktywne włączanie się w realizację zadań szkoły praca w zespołach opracowujących akty prawne szkoły podejmowanie dodatkowych zadań 5. Współorganizowanie imprez i uroczystości organizowanych przez środowisko lokalne. współorganizowanie miejskich imprez kulturalnych np.: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy; Dni Zawiercia. §8. 2 ust. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Współpraca z pedagogiem szkolnym, nauczycielami wspomagającymi,indywidualne rozmowy z rodzicami 2.Współpraca z komendą policji.Zapraszanie funkcjonariuszy na pogadanki o tematyce profilaktyki uzależnień i.t.p. 3.Współpraca z domem dziecka.Organizowanie przez młodzież uroczystych spotkań np.: Mikołajki; Boże Narodzenie... 4.Współorganizowanie akcji charytatywnych organizowanie okolicznościowych upominków dla dzieci z najuboższych rodzin § 8. 2. ust. 5. Umiejętność rozpoznawania i pozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych. 1.Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego. identyfikacja problemu geneza i dynamika zjawiska propozycja rozwiązania problemu. wdrożenie działań uzyskane efekty współpraca z rodzicami współpraca z pedagogiem szkolnym 2.Rozpoznanie i rozwiązanie problemu wychowawczego. identyfikacja problemu ,geneza i dynamika zjawiska; propozycja rozwiązania problemu; wdrożenie działań; uzyskane efekty. Zatwierdzono do realizacji: Wyświetleń: 1424
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |