AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Chmielewska, 2012-05-29
Grajewo

Lekcja wychowawcza, Program nauczania

Program koła kukiełkowo-teatralnego

- n +

PROGRAM KOŁA

KUKIEŁKOWO - TEATRALNEGO

„ZWARIOWANE MŁODZIKI”


Opracowała: Joanna Chmielewska








CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program obejmuje treści realizowane w ramach koła kukiełkowo- teatralnego „Zwariowane młodziki”. Zajęcia odbywać się będą 2, 3 razy w miesiącu, uczestniczyć w nich będzie 12 uczniów. W ramach zajęć z młodzieżą opracowane zostaną m. inn. scenariusz przedstawienia profilaktycznego dla młodzieży, scenariusz bajki, wykonane zostaną kukiełki oraz oprawa plastyczna i muzyczna do wystawianych spektakli. Młodzież doskonalić będzie dykcję, ruch, gest sceniczny, mimikę, sztukę poruszania kukiełkami. Efekt pracy prezentowany będzie dla uczniów gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Radziłowie oddziału przedszkolnego oraz klas 0-3. W ramach rozwoju uczniów organizowane będą wyjazdy do Teatru w Białymstoku i Teatru Lalki i Aktora w Łomży na różnorodne spektakle. Zaproszony zostanie profesjonalny aktor i uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach teatralnych.


CELE PRACY NA ZAJĘCIACH KOŁA KUKIEŁKOWO- TEATRALNEGO:

- kształtowanie, rozwijanie przez młodzież umiejętności recytatorskich, aktorskich;
- pobudzanie uczniów do działań artystycznych i twórczych;
- uwrażliwienie młodych ludzi na drugiego człowieka, ukazanie zagrożeń współczesnego świata(treści profilaktyczne) oraz przekazanie tych treści dla społeczności gimnazjalnej;
- integracja grupy;
- uwrażliwienie na sztukę.

ZADANIA KOŁA KUKIEŁKOWO- TEATRALNEGO

- opracowanie scenariusza przedstawienia profilaktycznego (uczniowie współtwórcami scenariusza)
- wystawienie przedstawienia profilaktycznego pt. „Pokój” ukazującego problemy młodych ludzi, z jakimi muszą się zmagać i podejmować różne decyzje w szkole.
- przygotowanie scenariusza bajki dla dzieci
- wykonanie kukiełek oraz oprawy scenicznej i muzycznej
- przygotowanie i wystawienie bajki
- zaprezentowanie dzieciom oddziału przedszkolnego oraz klas 0-3 Szkoły Podstawowej przygotowanej bajki


SZCZEGÓŁOWA TEMATYKA ZAJĘĆ:

1. Zajęcia organizacyjne. Przedstawienie celów koła teatralno- kukiełkowego(1 godz.).
2. Zajęcia integracyjne - wyzwalanie w uczniach otwartości, kreatywności poprzez gry dramowe, krótkie inscenizacje (1 godz.)
3. Praca nad scenariuszem przedstawienia profilaktycznego(1 godz.).
4. Przygotowania do wystawienia przedstawienia profilaktycznego- wyszukiwanie talentów do poszczególnych ról(1 godz).
5. Uczestnictwo członków koła w różnorodnych spektaklach wystawianych w Teatrze w Białymstoku i Teatrze Lalki i Aktora w Łomży- rozwój umiejętności aktorskich, scenicznych (5 godz.)



6. Uczestnictwo w lekcji z aktorem oraz nauka wykonywania kukieł - warsztaty teatralne (3 godz.).
7. Odgrywanie ról- próby przedstawienia profilaktycznego(6 godz.)
8. Praca nad scenariuszem bajki dla dzieci (1 godz.).
9. Wybór ról- wybranie talentów do odpowiednich ról bajkowych(1 godz.).
10. Przygotowania do wystawienia spektaklu dla dzieci - ćwiczenie dykcji, ruchu kukłą
(4 godz.).

Liczba godzin: 24

SPOSOBY OSIĄGANIA CELÓW

- spotkania uczestników koła ( uczniów wraz z opiekunem)
- przydział czynności stałych i doraźnych:

• Praca młodzieży nad scenariuszem przedstawienia profilaktycznego(uczniowie współtwórcami scenariusza)
• Oprawa muzyczna i sceniczna przedstawienia
• Próby z tekstem, wybór odpowiednich dla każdego ucznia roli
• Praca młodzieży nad tekstem wybranej bajki dla dzieci
• Wykonanie kukiełek, potrzebnych rekwizytów
• Oprawa muzyczna i sceniczna przedstawienia
• Próby z tekstem i kukiełkami

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

- blok
- pastele olejne 24 kolory
- mazaki grube markery
- bloki z kolorowymi kartkami format A3
- materiał do kukiełek

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

- zaangażowanie uczniów w przygotowanie przedstawień,
- nabycie przez uczniów odpowiedzialności za pracę swoją i swojego zespołu,
- wystawienie bajek dla dzieci oddziału przedszkolnego oraz klas 0-3 Szkoły Podstawowej
- wystawienie przedstawienia profilaktycznego dla społeczności gimnazjalnej
- zdobycie przez młodzież umiejętności recytatorskich, aktorskich,
- pobudzanie uczniów do działań artystycznych i twórczych;
- uwrażliwienie młodych ludzi na drugiego człowieka, ukazanie zagrożeń współczesnego świata (treści profilaktyczne)
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1328


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.