Katalog Aneta Hałasa, 2012-05-28 Łaszczów Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji j.angielskiegoScenariusz lekcji Klasa:I gimnazjum Czas trwnia :45min. Temat: Wizje przyszłości . Czas przyszły Future Simple-utrwalenie wiadomości. 1) Cele lekcji: -ogólne rozumienie sensu wypowiedzi, -uczniowie rozumieją strukturę czasu future simple, -uczniowie znają zastosowanie czasu przyszłego prostego, -uczniowie wiedzą jak konstruować zdania oznajmujące, pytania i przeczenia w czasie future simple, -uczniowie doskonalą znajomość słownictwa z zakresu ochrony środowiska i wyrażeń dotyczących przyszłości, - uczniowie doskonalą znajomość odbioru tekstu słuchanego, -uczniowie doskonalą umiejętność wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej -uczniowie utrwalają wiadomości zdobyte na poprzedniej lekcji, wykorzystują wiedzę teoretyczną dotyczącą czasu future simple w praktyce. 2) Metody i formy pracy: -oglądanie, słuchanie, pisanie i czytanie ze zrozumieniem, - ćwiczenia praktyczne na słuchanie ze zrozumieniem, -podawanie właściwej kolejności/ szeregowanie, układanie zdań z rozsypanki wyrazowej i dopasowywanie, - indywidualna praca ucznia, - praca w parach, -ćwiczenia interaktywne, -elementy dramy . 3) Środki dydaktyczne: -tablica interaktywna, - oprogramowanie do tablic interaktywnych do podręcznika Access 2, -książka i ćwiczenia Access 2, -film pochodzący z zasobów British Council, http://www.youtube.com/watch?v=_62242Pf5F4&feature=related -komputer z łączem internetowym, -materiały dodatkowe. Przebieg lekcji: a) Faza przygotowawcza: -czynności organizacyjne, - podanie i zapisanie tematu lekcji, -w ramach rozgrzewki językowej odbędzie się projekcja filmu mająca na celu: powtórzenie i utrwalenie wiadomości zdobytych na poprzedniej lekcji oraz zaznajomienie uczniów z praktycznym wykorzystaniem tego czasu, -na przykładzie zdania z filmu jeden z uczniów przypomina jak wygląda zdanie twierdzące, przeczące i pytające w tym czasie, -sprawdzenie pracy domowej- uczniowie wymieniają się książkami w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadania 6 str. 53 (książka ucznia), jeden z uczniów prezentuje odpowiedzi z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (7-10 min.). b) Faza realizacyjna: -nauczyciel prosi o przeczytanie polecenia i wykonanie zadania 7 ze str. 53 z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, wraz z uczniami analizuje podany przykład, -nauczyciel prosi uczniów o wykonanie zadania 9 ze str. 53 z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (po wysłuchaniu nagrania uczniowie zaznaczają, które ze zdań jest prawdziwe,a które fałszywe; jeden z uczniów prezentuje swoje odpowiedzi na forum klasy i sprawdza odpowiedzi), -nauczyciel prosi o zrobienie ćwiczenia pochodzącego ze strony INT polegającego na ułożeniu wyrazów w odpowiedniej kolejności tak, aby powstało poprawne zdanie http://www.english-grammar-lessons.com/willotheruses/exercise3.swf, -nauczyciel prosi o wykonanie zadania polegajacego na dopasowaniu pochodzącego ze strony: http://www.eslpuzzles.com/Grammar%20Games/Future%20Simple%20Games/Future%20Simple%20Match%20Up%20Game.html (w zależności od tempa pracy możliwa jest zamiana kolejności wykonywanych zadań,wybór ćwiczenia z listy zadań dodadkowych lub rezygnacja z danego ćwiczenia), (25-27 min.). c) Faza podsumowująca: -nauczyciel zapoznaje uczniów z zasadami gry „At the Fortune Teller’s”. W zabawie bierze udział kolejno po 2 uczniów. Jeden z uczniów przyjmuję rolę wróżki, a drugi osoby chcącej poznać swoją przyszłość przy użyciu czasu future simple. Aby ułatwić pracę uczniowie losują karteczki, na których są wypisane różne wyrażenia majace im pomóc w ułożeniu pytania. Zadaniem uczniów jest sformułowanie pytania z użyciem właściwego czasu i sformułowanie odpowiedzi krótkiej, (ćwiczenie majace na celu powtórzenie wiadomości zdobytych na lekcji.) -nauczyciel zadaje pracę domową (ćwiczenie 4 str.33 – zeszyt ćwiczeń), - nauczyciel ocenia osoby biorace aktywny udział w lekcji (10min.). Adresy stron INT z ćwiczeniami dodatkowymi do wykorzystania na lekcji lub do samodziejnej pracy dla ucznia: http://www.learnenglish.be/- tworzenie przeczeń i pytań, http://www.learnenglish.be/ - tworzenie zdań twierdzących, http://www.english-grammar-lessons.com/willotheruses/exercise1.swf - dopasowywanie , http://www.english-grammar-lessons.com/willotheruses/exercise6.swf - uzupełnianie. Wyświetleń: 2215
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |