Katalog Beata Pawłowska, 2012-05-28 Annopol Przedsiębiorczość, Konspekty Przebieg rozmowy kwalifikacyjnejSCENARIUSZ LEKCJI Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Temat: Przebieg rozmowy kwalifikacyjnej ilość jednostek lekcyjnych: 1 Cel ogólny lekcji: Przygotowanie się do spotkania z pracodawcą. Cele szczegółowe lekcji: Uczeń powinien: - przygotować się merytorycznie do rozmowy kwalifikacyjnej ( zdobyć informacje o potencjalnym pracodawcy), - przewidzieć pytania, które może zadać pracodawca, - planować odpowiedzi na pytania pracodawcy, - umieć dobrać odpowiedni strój, - przeprowadzić symulacyjną rozmowę kwalifikacyjną, - sporządzić „ profil” pracodawcy. W czasie lekcji będą kształtowane następujące umiejętności kluczowe: - Umiejętność planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się, - Umiejętność efektywnego współdziałania w zespole. - Umiejętność operowania informacjami. Metody pracy: - pogadanka, - sesja plakatowa, - inscenizacja. Typ lekcji: zapoznająca z nowym materiałem Forma pracy z uczniem: grupowa, praca w parach Do lekcji potrzebne będą: Podręcznik, zeszyt ćwiczeń, arkusze papieru, markery. Przebieg lekcji: 1. Część organizacyjna a) sprawdzenie obecności b) podanie tematu c) określenie celu lekcji. 2. Część zasadnicza a) pogadanka na temat wyglądu i zachowania osoby poszukującej pracy podczas rozmowy kwalifikacyjnej, b) podział na grupy i wybór liderów, c) praca w grupach – każda grupa opracowuje na arkuszu papieru zestaw pytań jakie może zadać pracodawca. d) prezentacja plakatów, e) inscenizacja rozmowy kwalifikacyjnej – po 2 osoby z każdej grupy odgrywają rolę potencjalnego pracodawcy i pracownika. Pracownik odpowiada na pytania wypracowane przez swoją grupę. f) omówienie pracy grup. 3. Zakończenie lekcji a) podsumowanie przebiegu lekcji, b) ocena aktywności uczniów, c) podanie treści zadania domowego . Wyświetleń: 1658
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |