Katalog

Dorota Jarmołowicvz, 2012-05-25
ŻAGAŃ

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Marzenia - jak je realizować?

- n +

cele:
- dostrzeganie wartości marzeń w życiu człowieka
- rozwijanie zainteresowań, cierpliwości i optymizmu
- dostrzeganie pozytywów i negatywów realizacji marzeń
- rozumienie potrzeby samorozwoju
dostrzeganie czynników wpływających na możliwość realizacji marzeń lub je uniemożliwiających
metody:
burza mózgów, pogadanka, karty pracy, trójkąt asocjacyjny, praca w grupach
środki:
arkusz papieru, karty pracy, słownik języka polskiego, nagranie piosenki A Lipnickiej
I Wprowadzenie:
Czym są marzenia?
np:(burza mózgów)
cel życia, coś upragnionego, przedmiot dążenia, fantazja...
II właściwa
*Jaką rolę pełnią w naszym życiu marzenia?
- wyznaczają drogę działania
- pobudzają do działania
- nadają sens istnienia
- leczą z kompleksów
- uczą cierpliwości w dążeniu do czegoś
* podział marzeń w zależności od ważności
- duchowe( miłość, rodzina, przyjaźń, uczciwość, sprawiedliwość,zdrowie)
- materialne( posada, samochód , pieniądze)
* uczniowie podają po trzy przykłady własnych marzeń z podziałem na ważne i mniej ważne( arkusz papieru)
* Kiedy marzenia mogą się spełnić?
np: Kiedy dążymy do ich realizacji, a nie tylko nich fantazjujemy.
* Kiedy mogą one stać się realne?
np: Gdy chcemy je spełniać i robimy coś w kierunku ich realizacji.
* realizacja marzeń:(trójkąt asocjacyjny)
- Co utrudnia?
- Co ułatwia ?
* praca w grupach: Jak można realizować swoje marzenia?
III Podsumowanie
- wysłuchanie piosenki
- od czego zależy realizacja marzeń ?- wnioski
- co podobało się dziś, czego się nauczyłem?
Wyświetleń: 3520


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.