Katalog Dorota Jarmołowicvz, 2012-05-25 ŻAGAŃ Lekcja wychowawcza, Konspekty Marzenia - jak je realizować?cele: - dostrzeganie wartości marzeń w życiu człowieka - rozwijanie zainteresowań, cierpliwości i optymizmu - dostrzeganie pozytywów i negatywów realizacji marzeń - rozumienie potrzeby samorozwoju dostrzeganie czynników wpływających na możliwość realizacji marzeń lub je uniemożliwiających metody: burza mózgów, pogadanka, karty pracy, trójkąt asocjacyjny, praca w grupach środki: arkusz papieru, karty pracy, słownik języka polskiego, nagranie piosenki A Lipnickiej I Wprowadzenie: Czym są marzenia? np:(burza mózgów) cel życia, coś upragnionego, przedmiot dążenia, fantazja... II właściwa *Jaką rolę pełnią w naszym życiu marzenia? - wyznaczają drogę działania - pobudzają do działania - nadają sens istnienia - leczą z kompleksów - uczą cierpliwości w dążeniu do czegoś * podział marzeń w zależności od ważności - duchowe( miłość, rodzina, przyjaźń, uczciwość, sprawiedliwość,zdrowie) - materialne( posada, samochód , pieniądze) * uczniowie podają po trzy przykłady własnych marzeń z podziałem na ważne i mniej ważne( arkusz papieru) * Kiedy marzenia mogą się spełnić? np: Kiedy dążymy do ich realizacji, a nie tylko nich fantazjujemy. * Kiedy mogą one stać się realne? np: Gdy chcemy je spełniać i robimy coś w kierunku ich realizacji. * realizacja marzeń:(trójkąt asocjacyjny) - Co utrudnia? - Co ułatwia ? * praca w grupach: Jak można realizować swoje marzenia? III Podsumowanie - wysłuchanie piosenki - od czego zależy realizacja marzeń ?- wnioski - co podobało się dziś, czego się nauczyłem? Wyświetleń: 3520
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |