AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Krystyna Miczka
Matematyka, Scenariusze

Lekcja powtórzeniowa z analizy matematycznej

- n +

Konspekt lekcji matematyki
planowanej do przeprowadzenia w klasie IV liceum ogólnokształcącego w dniu 10 października 2002 roku

PRZEDMIOT: matematyka
DZIAŁ: analiza matematyczna
TEMAT: Lekcja powtórzeniowa z analizy matematycznej
KLASA: IV D, IV E
CZAS: 1 godzina lekcyjna
MIEJSCE ZAJĘĆ: pracownia matematyczna
DATA: październik 2002
CELE LEKCJI: <br> 1. WIADOMOŚCI - uczeń zna
  • Określenie granicy funkcji w punkcie i w nieskończoności
  • Określenie granic jednostronnych funkcji w punkcie
  • Określenie pochodnej funkcji w punkcie i jej interpretacji geometrycznej
  • Określenie funkcji złożonej
  • Twierdzenia o obliczaniu pochodnych funkcji elementarnych i złożonych
  • Twierdzenia o monotoniczności i ekstremum funkcji różniczkowalnej
  • Twierdzenie o wyznaczaniu wartości najmniejszej i największej funkcji różniczkowalnej w przedziale domkniętym

    2. UMIEJĘTNOŚCI - uczeń potrafi
  • Obliczać granice funkcji w punkcie, w nieskończoności i granice jednostronne w punkcie
  • Obliczać z definicji pochodną funkcji w punkcie
  • Napisać równanie stycznej do wykresu funkcji
  • Obliczać pochodne funkcji elementarnych
  • Składać funkcje
  • Obliczać pochodne funkcji złożonych
  • Odczytywać ilość rozwiązań równania f(x) = m w zależności od parametru m na podstawie wykresu funkcji f
  • Wyznaczać przedziały monotoniczności funkcji różniczkowalnej
  • Wyznaczać ekstremum funkcji różniczkowalnej
  • Obliczać drugą pochodną funkcji i stosować ją do wyznaczania ekstremum funkcji
  • Napisać równania asymptot funkcji (asymptota pozioma i pionowa)
  • Wyznaczać wartość najmniejszą i największą funkcji w przedziale domkniętym
  • Rozwiązywać proste zadania optymalizacyjne(również z zastosowaniem funkcji kwadratowej)

    3. POSTAWY - uczeń potrafi
  • Czytać tekst ze zrozumieniem
  • Samodzielnie podejmować decyzje
  • Rozwiązywać zadania w ograniczonym czasie
  • Pracować w zespole
  • Pogodzić się z przegraną
  • Postępować zgodnie z regulaminem konkursu

    METODY PRACY: konkurs dwóch drużyn

    ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
    tablice matematyczne, kalkulator, kreda, tablica, stoper, przygotowany zestaw zadań, tablica do zapisywania wyników

    PRZEBIEG LEKCJI:

    I. FAZA WSTĘPNA (5 minut)
  • Sformułowanie tematu
  • Sprawdzenie obecności
  • Przygotowanie drużyn do konkursu
  • Ustalenie składu jury

    II. FAZA REALIZACYJNA (35 minut)
  • Rozdanie zadań
  • Przeprowadzenie konkursu
  • Ogłoszenie wyników
  • Wystawienie ocen

    III. FAZA PODSUMOWUJĄCA (5 minut)

  • Omówienie błędów w rozwiązaniach zadań
  • Zadanie pracy domowej
  • Ustalenie terminu klasówki

    TOK LEKCJI:

    Opracowanie: Krystyna Miczka

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1379


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów: 0

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.