Katalog Barbara Potera-Szpak, 2012-05-14 Jasło Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka angielskiego (klasa V)Scenariusz lekcji języka angielskiego Przedmiot: język angielski Nauczyciel: Barbara Potera-Szpak Podręcznik: „New Friends 2” Klasa: V Temat lekcji: Which animal has got eight legs? Które zwierzę ma osiem nóg? Powtórzenie i utrwalenie wybranych nazw zwierząt i nazw części ciała oraz zasad tworzenia pytań z czasownikiem "have got". Cele lekcji: - powtórzenie i utrwalenie nazw zwierząt i nazw części ciała -powtórzenie i utrwalenie zdań pytających z czasownikiem have got Metody pracy: indywidualna, nauczyciel-uczniowie Środki dydaktyczne: podręcznik, zeszyt, obrazki ze zwierzętami, płyta CD Przebieg lekcji: Sprawdzenie listy obecności (1 min.) 1) Powtórzenie nazw zwierząt przy użyciu kart obrazkowych a) powtórzenie nazw za nauczycielem (1 min.) b) wskazywanie kart z określonym zwierzątkiem przez wybranych uczniów (karty obrazkowe są przypięte magnesami do tablicy) (4 min.) c) zabawa „znikające obrazki” (uczniowie zamykają oczy, nauczyciel zabiera jeden obrazek z tablicy, uczniowie mają za zadanie odgadnąć, którego obrazka brakuje)(3 min.) 2)Zapisanie tematu lekcji. (1 min.) 3) Wykonanie ćwiczenia z podręcznika (str. 28 ćw. 1) (5 min.) 4) Wykonanie ćwiczenia z podręcznika (str. 28 ćw. 2) (5 min.) 5) Wykonanie ćwiczenia z podręcznika (str. 24 ćw. 4) (4 min.) 6) Zabawa z kartami obrazkowymi: „Co to za zwierzę?” (nauczyciel powoli odsłania kartę obrazkową, uczniowie muszą jak najszybciej odgadnąć jakie zwierzę znajduje się na karcie)(7 min.) 7) Zabawa „Co to jest?” (nauczyciel opisuje wybrane zwierzę używając konstrukcji: It’s got… It’s… It lives… It likes…; uczniowie mają za zadanie odgadnąć, o które zwierzę chodzi i wskazać właściwy obrazek; rolę nauczyciela przejmuje następnie wybrany uczeń) (3 min.) 8) Zabawa „Podwójny głuchy telefon” (uczniowie są podzieleni na dwie grupy; nauczyciel mówi na ucho przedstawicielowi każdej z grup nazwę zwierzątka- każda grupa otrzymuje inny wyraz-uczniowie szepczą sobie kolejno na ucho podany wyraz, ostatni uczeń z każdej z grup ma za zadanie wybrać spośród umieszczonych na tablicy obrazków ten przedstawiający właściwe zwierzątko oraz prawidłowo wymówić jego nazwę; wygrywa drużyna, która szybciej wykona poprawnie to zadanie) (4 min.) 9) Zabawa „Kalambury” (uczeń musi narysować lub przedstawić mimiką twarzy i ruchami zwierzę, które znajduje się na karcie obrazkowej wybranej przez nauczyciela, pozostali uczniowie mają za zadanie odgadnąć o jakie zwierzątko chodzi) (4 min.) 10) Zabawa ”Głosy” (wybrany uczeń stoi przy tablicy odwrócony tyłem do klasy; jeden z uczniów wymawia nazwę zwierzątka- może przy tym zmodyfikować i zmodulować swój głos; uczeń stojący przy tablicy musi odgadnąć kto to powiedział; jeżeli uczeń odgadnie następuje zmiana osoby odgadującej; uczeń może trzy razy próbować rozpoznać głos osoby mówiącej) (3 min.) Wyświetleń: 2231
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |