Katalog Dagmara Szymańska, 2012-05-14 bystrzyca kłodzka Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Dagmara Szymańska Szkoła: Zespół Placówek Socjoterapeutycznych w Kłodzku Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2009 – 31.05.2012 r.) Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Wiesława Teresak Dyrektor Szkoły: mgr inż. Zdzisława Stańczyk Celem podstawowym podejmowanego stażu jest uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENiS z dn. 1.12.2004 r. (ze zmianami z dn. 14.11.2007 r.) Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 7.1.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. * opracowanie Planu Pracy Wychowawczej MOS na rok 2009/2010. 2. Współpraca z Samorządem Szkolnym: * Współorganizacja imprez, zabaw okolicznościowych dla wychowanek. * Współpraca podczas organizowania uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez. 3Współpraca z rodzicami i opiekunami prawnymi wychowanek * kontakty telefoniczne, informowanie o bieżących potrzebach wychowanek, zapraszanie do placówki, pobyty wychowanek w domach rodzinnych. * wprowadzenie nowej metody kontaktu z rodzicami w postaci pisemnego powiadamiania o zachowaniu i funkcjonowaniu wychowanki w placówce. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej. Według terminarza. W okresie trwania stażu. Potwierdzenie obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej Opracowany plan pracy wychowawczej. Potwierdzenia współpracy. Potwierdzenia współpracy, kopie korespondencji. 7.1.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym – radach szkoleniowych. 2. Udział w warsztatach metodycznych – konferencjach, kursach * podjęcie studiów podyplomowych- profilaktyka zaburzeń w zachowaniu i pomocy psychopedagogicznej. 3. Prowadzenia dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki: biblioteczka metodyczno – przedmiotowa oraz z zakresu psychologii i pedagogiki. 4. Tworzenie własnego warsztatu pracy: *Budowanie bazy materiałów dydaktycznych (pozyskanych z różnych źródeł), testów, czasopism itp. * Pełnienie funkcji Lidera WDN. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. Rok szkolny 2009/2010. Potwierdzenia uczestnictwa. Potwierdzenie uczestnictwa. Dyplom ukończenia. Potwierdzenia uczestnictwa, certyfikaty. Spis zebranych pozycji. Sprawozdanie z działalności. 7.1.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty 1. Analiza dokumentacji: *Rozporządzenie MENiS z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( ze zmianami z dnia 14 listopada 2007r.). 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego, a w szczególności na temat uzyskiwania stopni awansu zawodowego. 3. Analiza dokumentacji w placówce : Statut Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, Plan Pracy MOS, Program Profilaktyczny MOS, regulaminy mająca na celu podniesienie jakości pracy własnej oraz jakości pracy placówki. W okresie trwania stażu Potwierdzenia oraz notatki 7.2.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Współpraca z opiekunem stażu: * Zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy. *Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. * Opracowanie projektu sprawozdania. * Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. * Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. * Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji – określanie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy pedagogicznej: *opracowywanie scenariuszy zajęć, konspektów, gromadzenie pomocy dydaktycznych i innych materiałów potrzebnych do prowadzenia różnorodnych zajęć terapeutycznych i resocjalizacyjnych. * wykorzystywanie w pracy nowoczesnych metod : - praca z wychowankiem metodą socjoterapii - diagnozowanie przyczyn niedostosowania społecznego i konstruowanie planów naprawczych. * szukanie nowych metod współpracy z rodzicami. * przeprowadzanie zajęć obserwowanych przez Dyrektora placówki. 3. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi wychowawcami i nauczycielami: *Zorganizowanie Mikołajek *Wydanie gazetki „GŁOS MOS”. 4. Rozbudzanie zainteresowań wychowanek: - przygotowanie wychowanek do imprez okolicznościowych wynikających z kalendarium ośrodkowego - zachęcanie wychowanek do zaangażowania i uczestnictwa w kołach zainteresowań w placówce lub poza nią. 5. Publikacja własnych prac: *Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy zajęć lekcyjnych. IX 2009 r. do 20 IX 2009 r. V 2009 r. Raz na semestr. Raz na semestr. Raz na semestr. Cztery scenariusze na semestr. Zgodnie z harmonogramem hospitacji zgodnie z planem imprez. Raz na semestr. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. Zasady, kontrakt. Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie. Notatki z przebiegu lekcji, wraz z uwagami, arkusz obserwacji. Scenariusz zajęć z uwagami opiekuna stażu, arkusz obserwacji. Raz na semestr. Scenariusze zajęć lekcyjnych. Scenariusze zajęć z uwagami i wnioskami scenariusz zajęć, potwierdzenie. Gazetka Scenariusze zajęć . Nagrania , zdjęcia. Wydruk ze strony WWW. 7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami specyficznymi dla wieku gimnazjalnego poprzez obserwacje własne, rozmowy z uczniami, wnioski wyciągane z obrad RP poświeconym problemom wychowawczym naszej placówki, konsultacje z pedagogiem szkolnym i psychologiem. 2.Przygotowanie uroczystości szkolnych - przygotowanie gazetek okolicznościowych. 3. Diagnozowanie i uwzględnianie potrzeb oraz problemów edukacyjnych indywidualnych uczniów. 4. Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów uczniów: *Rozmowy z rodzicami podczas zebrań. *Zastosowanie metody kontaktu pisemnego. 5. Podejmowanie działań zapobiegających niedostosowaniu wychowanek - nawiązanie współpracy z Policją- zapraszanie policji na pogadanki o tematyce profilaktyki uzależnień - współpraca z sądem- opinie, wnioski - współpraca z Pełnomocnikiem ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną - współpraca z pielęgniarką szkolną – pogadanki na temat higieny okresu dojrzewania, chorobach cywilizacyjnych - współpraca z ośrodkami kultury i bibliotekami - współpraca ze środowiskiem lokalnym ( Towarzystwo Przyjaciół Gospodyń, Koło Gospodyń Wiejskich). W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu zgodnie z potrzebami. Potwierdzenia i notatki. Scenariusze zajęć. Potwierdzenia, scenariusze lekcyjne, kopie korespondencji z rodzicami. potwierdzenia, kopie opinii zaświadczenia o odbytych spotkaniach. Potwierdzenie. 7.2.3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Stosowanie technologii, komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów. * Wyznaczanie wychowankom prac wymagających użycia komputera lub Internetu. *Korzystanie z dostępnych w Internecie materiałów z zakresu pedagogiki, metodyki, psychologii oraz materiałów i źródeł internetowych poruszających tematykę awansu zawodowego (przepisy i akty prawne, portale internetowe). 2. Publikowanie własnych prac w Internecie: plan rozwoju zawodowego, scenariusze lekcyjne itp. 3. Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy wychowawczej, terapeutycznej i resocjalizacyjnej 4. Wykorzystanie komputera do przygotowania gazetek ściennych oraz wydawania gazetki „GŁOS MOS” 5. Opracowywanie materiałów na potrzeby rad szkoleniowych, konstruowanie programów i planów pracy. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. Październik 2009 r. W okresie trwania stażu Rok szkolny 2009/2010 lub 2010/2011. Przykładowe materiały. Przykładowe materiały, lista stron WWW. Strony WWW Scenariusze, konspekty, prace wychowanek 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. 2. Stosowanie zdobywanej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych: * Diagnozowanie konkretnej potrzeby edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej. *Modyfikowanie metod pracy tak, by sprostać zdiagnozowanym problemom (wdrażanie metod aktywizujących, zajęć dodatkowych itp.). * Rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez rozmowy z wychowankami, współpracę z pedagogiem, psychologiem. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu Spis lektur, czasopism i artykułów dotyczących danych dziedzin. Scenariusze zajęć lekcyjnych, potwierdzenia, IPR. 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego: - analiza aktów prawnych - opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - opracowanie i złożenie planu rozwojowego. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty: * Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego oraz uczestnictwo w modyfikacjach tych dokumentów. * Poznawanie przepisów prawa oświatowego, w tym aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli poprzez: samodzielne studiowanie w/w dokumentów, udział w posiedzeniach RP poświeconym prawu oświatowemu i zmianom w nim zachodzącym. 2. Uwzględnianie poznawanego prawa oświatowego we własnej pracy: * Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu. Wrzesień 2009r. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu, zawsze na początku roku szkolnego W okresie trwania stażu IX 2009 r., V 2012 r. Poprawnie sformułowany wniosek, zatwierdzony plan rozwoju zawodowego. Scenariusze, konspekty, plany pracy. Potwierdzenia.. Potwierdzenia oraz notatki Opracowany plan rozwoju oraz stosownego sprawozdanie z odbytego stażu ............................................. ( Miejscowość, data i podpis) Wyświetleń: 983
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |