Katalog

Dagmara Szymańska, 2012-05-14
bystrzyca kłodzka

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.


Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Dagmara Szymańska
Szkoła: Zespół Placówek Socjoterapeutycznych w Kłodzku
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2009 – 31.05.2012 r.)
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Wiesława Teresak
Dyrektor Szkoły: mgr inż. Zdzisława Stańczyk

Celem podstawowym podejmowanego stażu jest uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENiS z dn. 1.12.2004 r.
(ze zmianami z dn. 14.11.2007 r.)
Formy i sposoby
realizacji

Termin realizacji

Dowody realizacji
7.1.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.
* opracowanie Planu Pracy Wychowawczej MOS na rok 2009/2010.
2. Współpraca z Samorządem Szkolnym:
* Współorganizacja imprez, zabaw okolicznościowych dla wychowanek.
* Współpraca podczas organizowania uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez.
3Współpraca z rodzicami i opiekunami prawnymi wychowanek
* kontakty telefoniczne, informowanie o bieżących potrzebach wychowanek, zapraszanie do placówki, pobyty wychowanek w domach rodzinnych.
* wprowadzenie nowej metody kontaktu z rodzicami w postaci pisemnego powiadamiania o zachowaniu i funkcjonowaniu wychowanki w placówce. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej.



Według terminarza.








W okresie trwania stażu. Potwierdzenie obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej
Opracowany plan pracy wychowawczej.

Potwierdzenia współpracy.








Potwierdzenia współpracy, kopie korespondencji.
7.1.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym – radach szkoleniowych.
2. Udział w warsztatach metodycznych – konferencjach, kursach
* podjęcie studiów podyplomowych- profilaktyka zaburzeń w zachowaniu i pomocy psychopedagogicznej.
3. Prowadzenia dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki: biblioteczka metodyczno – przedmiotowa oraz z zakresu psychologii i pedagogiki.
4. Tworzenie własnego warsztatu pracy:
*Budowanie bazy materiałów dydaktycznych (pozyskanych z różnych źródeł), testów, czasopism itp.
* Pełnienie funkcji Lidera WDN.
W okresie trwania stażu.










W okresie trwania stażu.




W okresie trwania stażu.






W okresie trwania stażu.





Rok szkolny 2009/2010. Potwierdzenia uczestnictwa.







Potwierdzenie uczestnictwa.



Dyplom ukończenia.



Potwierdzenia uczestnictwa, certyfikaty.





Spis zebranych pozycji.





Sprawozdanie z działalności.
7.1.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty 1. Analiza dokumentacji:
*Rozporządzenie MENiS z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( ze zmianami z dnia 14 listopada 2007r.).
2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego, a w szczególności na temat uzyskiwania stopni awansu zawodowego.
3. Analiza dokumentacji w placówce : Statut Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, Plan Pracy MOS, Program Profilaktyczny MOS, regulaminy mająca na celu podniesienie jakości pracy własnej oraz jakości pracy placówki. W okresie trwania stażu Potwierdzenia oraz notatki
7.2.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Współpraca z opiekunem stażu:
* Zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy.
*Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
* Opracowanie projektu sprawozdania.
* Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
* Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
* Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji – określanie mocnych i słabych stron własnej działalności.

2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy pedagogicznej:
*opracowywanie scenariuszy zajęć, konspektów, gromadzenie pomocy dydaktycznych i innych materiałów potrzebnych do prowadzenia różnorodnych zajęć terapeutycznych i resocjalizacyjnych.
* wykorzystywanie w pracy nowoczesnych metod :
- praca z wychowankiem metodą socjoterapii
- diagnozowanie przyczyn niedostosowania społecznego i konstruowanie planów naprawczych.
* szukanie nowych metod współpracy z rodzicami.
* przeprowadzanie zajęć obserwowanych przez Dyrektora placówki.
3. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi wychowawcami i nauczycielami:
*Zorganizowanie Mikołajek
*Wydanie gazetki „GŁOS MOS”.
4. Rozbudzanie zainteresowań wychowanek: - przygotowanie wychowanek do imprez okolicznościowych wynikających z kalendarium ośrodkowego
- zachęcanie wychowanek do zaangażowania i uczestnictwa w kołach zainteresowań w placówce lub poza nią.
5. Publikacja własnych prac:
*Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy zajęć lekcyjnych.


IX 2009 r.

do 20 IX 2009 r.

V 2009 r.

Raz na semestr.


Raz na semestr.


Raz na semestr.









Cztery scenariusze na semestr.


















Zgodnie z harmonogramem hospitacji






zgodnie z planem imprez.

Raz na semestr.

W okresie trwania stażu.











W okresie trwania stażu.






Zasady, kontrakt.

Plan rozwoju zawodowego.

Sprawozdanie.

Notatki z przebiegu lekcji, wraz z uwagami, arkusz obserwacji.
Scenariusz zajęć z uwagami opiekuna stażu, arkusz obserwacji.
Raz na semestr.















Scenariusze zajęć lekcyjnych.












Scenariusze zajęć z uwagami i wnioskami







scenariusz zajęć, potwierdzenie.
Gazetka

Scenariusze zajęć .
Nagrania , zdjęcia.








Wydruk ze strony WWW.




7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami specyficznymi dla wieku gimnazjalnego poprzez obserwacje własne, rozmowy z uczniami, wnioski wyciągane z obrad RP poświeconym problemom wychowawczym naszej placówki, konsultacje z pedagogiem szkolnym i psychologiem.
2.Przygotowanie uroczystości szkolnych
- przygotowanie gazetek okolicznościowych.
3. Diagnozowanie i uwzględnianie potrzeb oraz problemów edukacyjnych indywidualnych uczniów.
4. Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów uczniów:
*Rozmowy z rodzicami podczas zebrań.
*Zastosowanie metody kontaktu pisemnego.
5. Podejmowanie działań zapobiegających niedostosowaniu wychowanek
- nawiązanie współpracy z Policją- zapraszanie policji na pogadanki o tematyce profilaktyki uzależnień
- współpraca z sądem- opinie, wnioski
- współpraca z Pełnomocnikiem ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną
- współpraca z pielęgniarką szkolną – pogadanki na temat higieny okresu dojrzewania, chorobach cywilizacyjnych
- współpraca z ośrodkami kultury i bibliotekami
- współpraca ze środowiskiem lokalnym ( Towarzystwo Przyjaciół Gospodyń, Koło Gospodyń Wiejskich). W okresie trwania stażu.













W okresie trwania stażu.



W okresie trwania stażu.










W okresie trwania stażu.






W okresie trwania stażu
zgodnie z potrzebami.




Potwierdzenia i notatki.













Scenariusze zajęć.



Potwierdzenia, scenariusze lekcyjne, kopie korespondencji z rodzicami.








potwierdzenia, kopie opinii
zaświadczenia o odbytych spotkaniach.




Potwierdzenie.
7.2.3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Stosowanie technologii, komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów.
* Wyznaczanie wychowankom prac wymagających użycia komputera lub Internetu.
*Korzystanie z dostępnych w Internecie materiałów z zakresu pedagogiki, metodyki, psychologii oraz materiałów i źródeł internetowych poruszających tematykę awansu zawodowego (przepisy i akty prawne, portale internetowe).
2. Publikowanie własnych prac w Internecie: plan rozwoju zawodowego, scenariusze lekcyjne itp.
3. Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy wychowawczej, terapeutycznej i resocjalizacyjnej
4. Wykorzystanie komputera do przygotowania gazetek ściennych oraz wydawania gazetki „GŁOS MOS”
5. Opracowywanie materiałów na potrzeby rad szkoleniowych, konstruowanie programów i planów pracy.


W okresie trwania stażu.






W okresie trwania stażu.









Październik 2009 r.






W okresie trwania stażu







Rok szkolny 2009/2010 lub 2010/2011.


Przykładowe materiały.






Przykładowe materiały, lista stron WWW.








Strony WWW






Scenariusze, konspekty, prace wychowanek








7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.
2. Stosowanie zdobywanej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych:
* Diagnozowanie konkretnej potrzeby edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej.
*Modyfikowanie metod pracy tak, by sprostać zdiagnozowanym problemom (wdrażanie metod aktywizujących, zajęć dodatkowych itp.).
* Rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez rozmowy z wychowankami, współpracę z pedagogiem, psychologiem. W okresie trwania stażu.


W okresie trwania stażu Spis lektur, czasopism i artykułów dotyczących danych dziedzin.
Scenariusze zajęć lekcyjnych, potwierdzenia, IPR.
7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego:
- analiza aktów prawnych
- opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
- opracowanie i złożenie planu rozwojowego.
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty:
* Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego oraz uczestnictwo w modyfikacjach tych dokumentów.
* Poznawanie przepisów prawa oświatowego, w tym aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli poprzez: samodzielne studiowanie w/w dokumentów, udział w posiedzeniach RP poświeconym prawu oświatowemu i zmianom w nim zachodzącym.
2. Uwzględnianie poznawanego prawa oświatowego we własnej pracy:
* Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu. Wrzesień 2009r.






W okresie trwania stażu.


W okresie trwania stażu, zawsze na początku roku szkolnego





W okresie trwania stażu














IX 2009 r., V 2012 r.


Poprawnie sformułowany wniosek, zatwierdzony plan rozwoju zawodowego.




Scenariusze, konspekty, plany pracy.


Potwierdzenia..






Potwierdzenia oraz notatki














Opracowany plan rozwoju oraz stosownego sprawozdanie z odbytego stażu









.............................................
( Miejscowość, data i podpis)
Wyświetleń: 983


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.