![]() |
![]() |
Katalog Justyna Łakomska, 2012-05-14 Góra Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO: SZKOŁA: OKRES STAŻU: OPIEKUN STAŻU: Na podstawie rozporządzenia MENiS z dnia 1grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dziennik Ustaw nr 260, poz. 2593 z 8 grudnia 2004r.) ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI §7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w wewnątrzszkolnym procesie doskonalenia nauczycieli Współpraca z Samorządem Uczniowskim • organizacja imprez i uroczystości szkolnych • sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek i imprez. Współpraca z SKO Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania Praca w zespole humanistów Praca w zespole wychowawców Zgodnie z harmonogramem posiedzeń i szkoleń Cały okres stażu Cały okres stażu Według planu pracy Lista obecności Sprawozdania, plany pracy samorządu uczniowskiego, scenariusze, zdjęcia Sprawozdania Sprawozdania §7 ust.1, pkt 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych Diagnoza własnych umiejętności. Autorefleksja Wrzesień 2009 Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego • zespół humanistyczny • rady szkoleniowe • kursy, szkolenia, warsztaty metodyczne Cały okres stażu Protokoły i zaświadczenia Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych; śledzenie nowości wydawniczych z zakresu nauczania języka angielskiego – współpraca z biblioteką szkolną Dzielenie się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami Cały okres stażu Dziennik lektur, zaświadczenie Scenariusze zajęć Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności. Opracowanie kontraktu i harmonogramu spotkań Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja Cały okres stażu Cały okres stażu Kontrakt i harmonogram spotkań Karty obserwacji, konspekty. §7 ust.1, pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. Analiza dokumentacji. • Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007 roku w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • Karta Nauczyciela. • Ustawa o systemie oświaty. • Rozporządzenie MEN z 31 marca 2009 w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. • Podstawa Programowa Cały okres stażu Orientacja w przepisach Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka. Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Cały okres stażu Orientacja w zapisach Ponowne przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły Analiza dokumentacji szkoły: • statut • wewnątrzszkolny system oceniania • program wychowawczy szkoły Wrzesień 2009 Orientacja w zapisach §7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: • Rozporządzenie MENiS • Karta Nauczyciela • Ustawa o Systemie Oświaty Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu Wrzesień 2009 Wrzesień 2009 Wniosek o rozpoczęcie stażu Stworzenie własnego planu rozwoju zawodowego Określenie celów własnego rozwoju zawodowego. Określenie zadań, form realizacji oraz terminów. Wrzesień 2009 Plan rozwoju zawodowego Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie zaświadczeń, scenariuszy , zdjęć, prac uczniowskich itp. Cały okres stażu Dokumentacja procedury awansu zawodowego Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opis realizacji zadań ujętych w planie Czerwiec 2012 Sprawozdanie ze stażu Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych Analiza i wybór programów nauczania Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego Stosowanie aktywnych metod nauczania. Opieka nad pracownią języka angielskiego • przygotowanie materiałów wzbogacających pracownię języka angielskiego • przygotowanie gazetek tematycznych • wystawa prac uczniów Zakup nowych pomocy dydaktycznych Opracowanie pomocy dydaktycznych (karty pracy, testy) Wrzesień 2009 Wrzesień 2009 Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Scenariusze zajęć Zdjęcia Ewaluacja metod pracy Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. Cały okres stażu Korekty w programach nauczania, planach wynikowych Prowadzenie dokumentacji szkolnej Dzienniki lekcyjne, ścieżki edukacyjne Cały okres stażu §7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. Opracowanie planu wychowawczego Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe,dni otwarte szkoły, współpraca z Radą Rodziców ) Rozmowy z pedagogiem szkolnym Konsultacje z innymi nauczycielami i wychowawcami Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych Indywidualne rozmowy z uczniem Wrzesień 2009, 2010,2011 Cały okres stażu Cały okres stażu Plan wychowawczy Uwzględnienie możliwości uczniów w pracy dydaktycznej Zapisy w dzienniku Zaświadczenie Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy Opracowanie i przeprowadzenie konkursów z języka angielskiego Zachęcenie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach Przygotowanie przedstawienia w języku angielskim Organizacja Dnia Języków Obcych Prowadzenie wraz z uczniami portfolio językowego Nawiązanie współpracy z szkołą z innego kraju w ramach projektu Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. Cały okres stażu Październik 2010 Cały okres stażu Protokoły z konkursów Scenariusz i sprawozdanie Sprawozdanie Zapisy tematów w dzienniku. Organizacja zajęć pozalekcyjnych - kultura czasu wolnego Organizacja dyskotek szkolnych w ramach pracy w Samorządzie Uczniowskim Przygotowanie Wigilii klasowej Przygotowanie imprez klasowych Organizacja dnia Halloween i Andrzejek Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć „Spotkania z językiem angielskim” dla klas VI Organizacja zajęć otwartych dla rodziców oraz nauczycieli Cały okres stażu Rok szkolny 2009/2010 Sprawozdania Sprawozdanie, zdjęcia Plan pracy Scenariusz i sprawozdanie §7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami ( scenariusze zajęć, testy, karty pracy) Cały okres stażu Cały okres stażu Testy, konspekty, plan Testy, scenariusze zajęć, karty pracy Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej Przeprowadzenie zajęć z języka angielskiego z użyciem komputera Scenariusz zajęć §7 ust.2, pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym Comiesięczna analiza wyników w nauce. Uczestnictwo w opracowaniu programu wychowawczego szkoły. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom. Wpisywanie ocen do zeszytów. Objęcie szczególną troską uczniów słabych. Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań. Przeciwdziałanie konfliktom w klasie. Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia. Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy i pogadanki. Spotkania z pielęgniarką szkolną. Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. Wg potrzeb Cały okres stażu Protokoły z konkursów Zapisy tematów w dzienniku. Zapisy tematów w dzienniku. Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn. Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów. Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych; informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież). Rozmowy wychowawcze z uczniami. Konsultacje z pedagogiem szkolnym, psychologiem, nauczycielami przy rozwiązywaniu trudności wychowawczych. Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych oraz pozaszkolnych. Organizowanie klasowych i szkolnych imprez kulturalnych. Cały okres stażu Ankiety. Zapisy w dzienniku. Adnotacje w dzienniku lekcyjnym. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej Cały okres stażu Dziennik lektur Rozmowy z rodzicami na temat postępów dzieci w nauce Rozmowy podczas zebrań, dni otwartych szkoły Cały okres stażu Kontakty z pedagogiem szkolnym i innymi nauczycielami Zapisy tematów w dzienniku. Konsultacje z pedagogiem na temat rozwiązania problemów uczniów Cały okres stażu Zaświadczenie §7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu Cały okres stażu Wrzesień 2009 Opracowane dokumenty Zapoznanie się z dokumentami prawa wewnątrzszkolnego Analiza statutu szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania, plan rozwoju szkoły Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych Praca w komisjach powoływanych w szkole Cały okres stażu Listy obecności, sprawozdania. Zatwierdzam do realizacji ..................................................... .................................................... data i podpis dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 945
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |