Katalog

Justyna Łakomska, 2012-05-14
Góra

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

IMIĘ I NAZWISKO:
SZKOŁA:
OKRES STAŻU:
OPIEKUN STAŻU:

Na podstawie rozporządzenia MENiS z dnia 1grudnia 2004r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dziennik Ustaw nr 260, poz. 2593 z 8 grudnia 2004r.)



ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU

ZADANIA FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI

§7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i
wynikających z nich zadań Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w wewnątrzszkolnym procesie doskonalenia nauczycieli

Współpraca z Samorządem Uczniowskim
• organizacja imprez i uroczystości szkolnych
• sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek i imprez.

Współpraca z SKO

Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania

Praca w zespole humanistów

Praca w zespole wychowawców
Zgodnie z harmonogramem posiedzeń i szkoleń




Cały okres stażu













Cały okres stażu





Według planu pracy Lista obecności






Sprawozdania, plany pracy samorządu uczniowskiego, scenariusze, zdjęcia







Sprawozdania




Sprawozdania

§7 ust.1, pkt 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych

Diagnoza własnych umiejętności.

Autorefleksja Wrzesień 2009 Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju.






Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego
• zespół humanistyczny
• rady szkoleniowe
• kursy, szkolenia, warsztaty metodyczne
Cały okres stażu Protokoły i zaświadczenia
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych; śledzenie nowości wydawniczych z zakresu nauczania języka angielskiego – współpraca z biblioteką szkolną

Dzielenie się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami
Cały okres stażu Dziennik lektur, zaświadczenie









Scenariusze zajęć
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu


Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności.
Opracowanie kontraktu i harmonogramu spotkań



Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja Cały okres stażu




Cały okres stażu Kontrakt i harmonogram spotkań



Karty obserwacji, konspekty.

§7 ust.1, pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. Analiza dokumentacji.
• Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007 roku w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Karta Nauczyciela.
• Ustawa o systemie oświaty.

• Rozporządzenie MEN z 31 marca 2009 w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
• Podstawa Programowa
Cały okres stażu Orientacja w przepisach
Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka.
Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Cały okres stażu Orientacja w zapisach
Ponowne przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły Analiza dokumentacji szkoły:
• statut
• wewnątrzszkolny system oceniania
• program wychowawczy szkoły
Wrzesień 2009 Orientacja w zapisach

§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:
• Rozporządzenie MENiS
• Karta Nauczyciela
• Ustawa o Systemie Oświaty

Napisanie wniosku
o rozpoczęcie stażu

Wrzesień 2009









Wrzesień 2009









Wniosek o rozpoczęcie stażu






Stworzenie własnego planu rozwoju zawodowego Określenie celów własnego rozwoju zawodowego.

Określenie zadań, form realizacji oraz terminów.
Wrzesień 2009 Plan rozwoju zawodowego
Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie zaświadczeń, scenariuszy , zdjęć, prac uczniowskich itp. Cały okres stażu Dokumentacja procedury awansu zawodowego



Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego



Opis realizacji zadań ujętych w planie


Czerwiec 2012


Sprawozdanie ze stażu
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej







Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych Analiza i wybór programów nauczania

Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego

Stosowanie aktywnych metod nauczania.

Opieka nad pracownią języka angielskiego
• przygotowanie materiałów wzbogacających pracownię języka angielskiego
• przygotowanie gazetek tematycznych
• wystawa prac uczniów

Zakup nowych pomocy dydaktycznych

Opracowanie pomocy dydaktycznych (karty pracy, testy)


Wrzesień 2009


Wrzesień 2009




Cały okres stażu


Cały okres stażu












Cały okres stażu


Cały okres stażu







Scenariusze zajęć


Zdjęcia
Ewaluacja metod pracy Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. Cały okres stażu Korekty w programach nauczania, planach wynikowych

Prowadzenie dokumentacji szkolnej
Dzienniki lekcyjne, ścieżki edukacyjne Cały okres stażu

§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.


Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. Opracowanie planu wychowawczego

Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej

Kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe,dni otwarte szkoły, współpraca z Radą Rodziców )

Rozmowy z pedagogiem szkolnym

Konsultacje z innymi nauczycielami i wychowawcami

Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych

Indywidualne rozmowy z uczniem
Wrzesień 2009, 2010,2011

Cały okres stażu




Cały okres stażu Plan wychowawczy


Uwzględnienie możliwości uczniów w pracy dydaktycznej


Zapisy w dzienniku





Zaświadczenie
Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy Opracowanie i przeprowadzenie konkursów z języka angielskiego

Zachęcenie i przygotowanie uczniów do
udziału w konkursach

Przygotowanie przedstawienia w języku angielskim

Organizacja Dnia Języków Obcych

Prowadzenie wraz z uczniami portfolio językowego



Nawiązanie współpracy z szkołą z innego kraju w ramach projektu

Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.



Cały okres stażu












Październik 2010












Cały okres stażu Protokoły z konkursów







Scenariusz i sprawozdanie


Sprawozdanie












Zapisy tematów w dzienniku.

Organizacja zajęć pozalekcyjnych - kultura czasu wolnego Organizacja dyskotek szkolnych w ramach pracy w Samorządzie Uczniowskim

Przygotowanie Wigilii klasowej

Przygotowanie imprez klasowych

Organizacja dnia Halloween i Andrzejek

Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć „Spotkania z językiem angielskim” dla klas VI

Organizacja zajęć otwartych dla rodziców oraz nauczycieli
Cały okres stażu













Rok szkolny 2009/2010 Sprawozdania




Sprawozdanie, zdjęcia








Plan pracy




Scenariusz i sprawozdanie


§7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej.

Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków





Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami ( scenariusze zajęć, testy, karty pracy)
Cały okres stażu









Cały okres stażu Testy, konspekty, plan









Testy, scenariusze zajęć, karty pracy
Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej




Przeprowadzenie zajęć z języka angielskiego z użyciem komputera Scenariusz zajęć
§7 ust.2, pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym Comiesięczna analiza wyników w nauce.

Uczestnictwo w opracowaniu programu wychowawczego szkoły.

Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom.

Wpisywanie ocen do zeszytów.

Objęcie szczególną troską uczniów słabych.

Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań.

Przeciwdziałanie konfliktom w klasie.

Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia.

Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.

Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy i pogadanki. Spotkania z pielęgniarką szkolną.

Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych.


















Wg potrzeb


Cały okres stażu





















Protokoły z konkursów













Zapisy tematów w dzienniku.






Zapisy tematów w dzienniku.
Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn.

Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów.

Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych; informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież).

Rozmowy wychowawcze z uczniami.

Konsultacje z pedagogiem szkolnym, psychologiem, nauczycielami przy rozwiązywaniu trudności wychowawczych.

Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych oraz pozaszkolnych.

Organizowanie klasowych i szkolnych imprez kulturalnych. Cały okres stażu

Ankiety.
Zapisy w dzienniku.









Adnotacje w dzienniku lekcyjnym.




Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki
Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej
Cały okres stażu
Dziennik lektur
Rozmowy z rodzicami na temat postępów dzieci w nauce Rozmowy podczas zebrań, dni otwartych szkoły Cały okres stażu
Kontakty z pedagogiem szkolnym i innymi nauczycielami Zapisy tematów w dzienniku.
Konsultacje z pedagogiem na temat rozwiązania problemów uczniów Cały okres stażu Zaświadczenie

§7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów

Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu Cały okres stażu







Wrzesień 2009







Opracowane dokumenty
Zapoznanie się z dokumentami prawa wewnątrzszkolnego Analiza statutu szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania, plan rozwoju szkoły

Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych
Praca w komisjach powoływanych w szkole

Cały okres stażu Listy obecności,
sprawozdania.


Zatwierdzam do realizacji


..................................................... ....................................................

data i podpis dyrektora podpis nauczyciela

Wyświetleń: 945


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.