Katalog Justyna Wołowik, 2012-05-07 Łęczna Język niemiecki, Konspekty Januar, Februar, März … . Konspekt lekcji z języka niemieckiego w kl. 1 gimnazjum z użyciem tablicy interaktywnej.Opracowała : Justyna Wołowik klasa: 1 gimnazjum Temat: Januar, Februar, März … - nazwy miesięcy i pór roku. CELE NAUCZANIA: 1. CEL WYCHOWAWCZY: • rozwijanie w uczniach umiejętności współpracy w z kolegami, 2. CELE OPERACYJNE • uczeń nazywa miesiące i pory roku, • uczeń opisuje pogodę, • uczeń podaje, w jakim miesiącu ma urodziny. METODY NAUCZANIA: • metoda podająca, • metoda ćwiczeniowa FORMY PRACY: praca zbiorowa, praca w parach. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: • tablica interaktywna i komputer • nagrania w programie • podręcznik 1. Einführung – wprowadzenie, nawiązanie: • Sprawdzenie listy obecności, podanie tematu lekcji i jej celów, nawiązanie do poprzedniej lekcji. 2. Erarbeitung- opracowanie – część postępująca: Na początku przypominane są zasady pracy z programem i tablicą interaktywną. W zad. 1 uczniowie uzupełniają wiersz p.t. „Das Jahr” – wstawiając liczby dni w roku, miesiącu itp. ( w słowniku wyszukiwane jest pojęcie „Schaltjahr”) za pomocą flamastra i klawiatury, następnie sprawdzane jest to z nagraniem, to samo dzieje się z tekstem poniżej, gdzie wpisywane są nazwy miesięcy ( po uprzednim przypomnieniu), poprawność zostaje sprawdzona za pomocą odpowiedniego klawisza w programie. 3. Festigung - utrwalenie W dalszej części w zad. 2 omawiane są najpierw pory roku wraz z ich granicznymi datami, następnie uczniom zostaje zwrócona uwaga na słówka na żółtym tle (war, hatte w czasie Präteritum). Uczniowie za pomocą flamastra i klawiatury wpisują w wierszu „ Die Jahreszeiten” brakujące pory roku, sprawdzana jest ich poprawność za pomocą odpowiedniego klawisza, następuje odesłanie do gramatyki w programie i utrwalenie pisowni rzeczowników. W zad. 4 na forum klasy omówione zostaje słownictwo dotyczące pogody, następnie w parach uczniowie uzupełniają w podręczniku tekst pod ilustracjami dotyczący opisu pogody. Na tablicy są już gotowe wyniki zasłonięte odpowiednim klawiszem, uczniowie i nauczyciel stopniowo sprawdzają poprawność wypełnienia tekstu. W zad. 5 Uczniowie wysłuchują odgłosów pogody np. wiejący wiatr, padający deszcz i zapisują, jaka jest, sprawdzają tak jak w poprzednich zadaniach. W zad. 6 na forum klasy wyjaśniane są podane pytania, następnie uczniowie rozmawiają w parach, mówią o tym kiedy maja urodziny, jaka jest dzisiaj pogoda, jaka jest ich ulubiona pora roku. Ewaluacja – uczniowie zaznaczają odpowiednie pole w kąciku ewaluacji zgodnie z samooceną postępów na lekcji „Das kann ich schon” ▪ sehr gut ▪ gut ▪ noch üben 4. Hausaufgabe – praca domowa Ćwiczenia s. 88 Chętni - zadanie dodatkowe s.89 lub wiersz „Die Jahreszeiten” na pamięć. Wyświetleń: 1943
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |