Katalog

Agata Kaczmarczyk, 2012-05-04
Przesławice

Język angielski, Konspekty

Czas past continuous- konspekt lekcji w kl 6

- n +


Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie VI

Podręcznik :”Project 3 Third Edition”
Temat: He was watching TV. Czas past continuous.
Czas: 45 minut
Materiały: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, płyta CD, karty obrazkowe przedstawiające
czynności, karty wyrazowe –czasowniki,
Cele ogólne: doskonalenie umiejętności:
- słuchania ze zrozumieniem: reagowanie na polecenia nauczyciela,
rozumienie treści pytań,
- czytania: czytanie tekstu z podręcznika w celu uzyskania potrzebnych
informacji,
- mówienia: nazywanie czynności przedstawionych na kartach
obrazkowych, układanie zdań w czasie past continuous, odpowiadanie na
pytania,
- pisania: pisanie zdań w czasie past continuous, wykonywanie ćwiczeń
gramatycznych.
Cele szczegółowe: uczniowie powinni:
- doskonalić posługiwanie się poznanymi nazwami czynności
- umieć układać zdania twierdzące w czasie past continuous
Etapy lekcji
1. Powitanie klasy:
2.Powtórzenie wiadomości.
a) przypomnienie zaimków osobowych oraz formy czasownika być w czasie past simple
3. Wprowadzenie nowego materiału.
a)prezentacja zdań twierdzących w czasie past continuous
b)wyszukiwanie w tekście (podr. str. 32) przykładów zdań w czasie past continuous, odpowiadanie na pytania What was he/she doing?
c) układanie zdań w czasie past continuous na podstawie kart obrazkowych
d)przypomnienie poznanych zwrotów czasownik plus rzeczownik ( brush my teeth, watch TV)
c) zabawa językowa( uczeń demonstruje czynność której nazwę wylosował a pozostali układają zdanie w czasie past continuous)
4.Podsumowanie.
- opowiadanie o czynnościach wykonywanych przez ludzi na ilustracji( ćw. 7 str. 33)
- słuchanie nagrania i odpowiadanie na pytania do obrazka.
5. Zdanie pracy domowej: ćw. 1,2 str. 25 zeszyt ćwiczeń.







Uwagi do realizacji scenariusza lekcji dotyczące zaplanowanych ćwiczeń.

Pkt 2 a- powtórzenie materiału. Uczniowie piszą na tablicy zaimki osobowe i odpowiadające im formy czasownika to be w czasie past Simple.

Pkt 3 c- układanie zdań w czasie past continuous. Używamy kart obrazkowych z czynnościami np. swim, play football, have breakfast i piszemy na tablicy np. at 5 o’clock yestarday. Uczniowie układają zdania typu: At 5 o’clock yestarday she was playing football.

Pkt 3 d. Uczniowie przypominają zwroty poznane na poprzedniej lekcji. Nauczyciel pokazuje czasownik napisany na dużej karcie a uczniowie dopasowują rzeczownik. Np. brush(na karcie) your teeth(dokańcza wybrany uczeń).

Pkt 3c. Nauczyciel przygotowuje na karteczkach wyrażenia :
-brush your teeth
-take a photograph
-put on your shoes
- brush your hair
- send a letter
- throw a ball
- sleep
- have a shower
- have a drink
- have dinner
Jest to zabawa typu kalambury. Uczeń losuje karteczkę i pokazuje czynność a pozostali uczniowie układają zdania w czasie past continuous zaczynające się od he lub she w zależności od tego, kto demonstruje czynność.




Wyświetleń: 3684


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.