Katalog Agata Kaczmarczyk, 2012-05-04 Przesławice Język angielski, Konspekty Czas past continuous- konspekt lekcji w kl 6Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie VI Podręcznik :”Project 3 Third Edition” Temat: He was watching TV. Czas past continuous. Czas: 45 minut Materiały: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, płyta CD, karty obrazkowe przedstawiające czynności, karty wyrazowe –czasowniki, Cele ogólne: doskonalenie umiejętności: - słuchania ze zrozumieniem: reagowanie na polecenia nauczyciela, rozumienie treści pytań, - czytania: czytanie tekstu z podręcznika w celu uzyskania potrzebnych informacji, - mówienia: nazywanie czynności przedstawionych na kartach obrazkowych, układanie zdań w czasie past continuous, odpowiadanie na pytania, - pisania: pisanie zdań w czasie past continuous, wykonywanie ćwiczeń gramatycznych. Cele szczegółowe: uczniowie powinni: - doskonalić posługiwanie się poznanymi nazwami czynności - umieć układać zdania twierdzące w czasie past continuous Etapy lekcji 1. Powitanie klasy: 2.Powtórzenie wiadomości. a) przypomnienie zaimków osobowych oraz formy czasownika być w czasie past simple 3. Wprowadzenie nowego materiału. a)prezentacja zdań twierdzących w czasie past continuous b)wyszukiwanie w tekście (podr. str. 32) przykładów zdań w czasie past continuous, odpowiadanie na pytania What was he/she doing? c) układanie zdań w czasie past continuous na podstawie kart obrazkowych d)przypomnienie poznanych zwrotów czasownik plus rzeczownik ( brush my teeth, watch TV) c) zabawa językowa( uczeń demonstruje czynność której nazwę wylosował a pozostali układają zdanie w czasie past continuous) 4.Podsumowanie. - opowiadanie o czynnościach wykonywanych przez ludzi na ilustracji( ćw. 7 str. 33) - słuchanie nagrania i odpowiadanie na pytania do obrazka. 5. Zdanie pracy domowej: ćw. 1,2 str. 25 zeszyt ćwiczeń. Uwagi do realizacji scenariusza lekcji dotyczące zaplanowanych ćwiczeń. Pkt 2 a- powtórzenie materiału. Uczniowie piszą na tablicy zaimki osobowe i odpowiadające im formy czasownika to be w czasie past Simple. Pkt 3 c- układanie zdań w czasie past continuous. Używamy kart obrazkowych z czynnościami np. swim, play football, have breakfast i piszemy na tablicy np. at 5 o’clock yestarday. Uczniowie układają zdania typu: At 5 o’clock yestarday she was playing football. Pkt 3 d. Uczniowie przypominają zwroty poznane na poprzedniej lekcji. Nauczyciel pokazuje czasownik napisany na dużej karcie a uczniowie dopasowują rzeczownik. Np. brush(na karcie) your teeth(dokańcza wybrany uczeń). Pkt 3c. Nauczyciel przygotowuje na karteczkach wyrażenia : -brush your teeth -take a photograph -put on your shoes - brush your hair - send a letter - throw a ball - sleep - have a shower - have a drink - have dinner Jest to zabawa typu kalambury. Uczeń losuje karteczkę i pokazuje czynność a pozostali uczniowie układają zdania w czasie past continuous zaczynające się od he lub she w zależności od tego, kto demonstruje czynność. Wyświetleń: 3684
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |