Katalog

Grażyna Seta, 2012-05-02
Przysucha

Język angielski, Konkursy

DZIEŃ KULTURY KRAJÓW ANGLOJĘZYCZNYCH

- n +

DZIEŃ KULTURY KRAJÓW ANGLOJĘZYCZNYCH


ROZPOCZYNAMY PROJEKT
“ VISITING ENGLISH SPEAKING COUNTRIES”

SZKOLNY KONKURS WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH

PROJEKT TRWA OD LISTOPADA DO MARCA

SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI:
DO 25 lutego:

- PRZYGOTUJ 10 MINUTOWĄ PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ PRZEDSTAWIAJĄCĄ NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCA NA WYSPACH BRYTYJSKICH

- WYKONAJ SWOJĄ MAPĘ STANÓW ZJEDNOCZONYCH, NA KTÓREJ ZAZNACZYSZ NAJWSPANIALSZE ZAKĄTKI TEGO KRAJU

- NAPISZ ODPOWIEDZI NA WSZYSTKIE PYTANIA DOTYCZĄCE GEOGRAFI I KULTURY WYSP BRYTYJSKICH I STANÓW ZJEDNOCZONYCH

- WEŹ UDZIAŁ W FINALE „NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH”

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU
WYGRAJ NAGRODY ! ! !
TEMAT: SZKOLNY KONKURS WIEDZY O KRAJACH
ANGLOJĘZYCZNYCH

I . CELE KONKURSU:
1. Wzbudzanie zainteresowania uczniów historią, tradycjami i kulturą krajów
anglojęzycznych.
2. Kształtowanie tolerancji wobec innych kultur
3. Rozwijanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i korzystania z różnych
źródeł informacji
4. Zachęcanie uczniów do dalszej pracy w zakresie poznawania języków obcych
5. Pogłębienie wiedzy na temat języka angielskiego
6. Zachęcanie do pozytywnej rywalizacji i rozwijania swoich ambicji

II. ORGANIZACJA KONKURSU:
1. KONKURS SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH ETAPÓW:
- ETAP 1 PROJEKT 50 PYTAŃ
- ETAP 2 PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
- ETAP 3 NAJCIEKAWSZA MAPA STANÓW ZJEDNOCZONYCH
- ETAP 4 FINAŁ LAUREATÓW Z PIERWSZYCH TRZECH ETAPÓW

III. PRZEBIEG KONKURSU:

1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkoły podstawowej
2. Konkurs obejmuje zmagania grupowe, zadaniem grupy jest udzielenie poprawnych odpowiedzi
3. Każda klasa zgłasza do udziału w konkursie trzech uczniów
4. Odpowiedzi oceniane są przez komisję konkursową
5. Za każdą prawidłową odpowiedź uczeń otrzymuje punkty według wcześniej ustalonej skali
6. Zwycięzcą konkursu jest klasa , która uzyska najwyższą liczbę punktów, jako sumę
końcową wszystkich konkurencji

IV. Zasady pierwszej części konkursu: PROJEKT 50 PYTAŃ ( ETAP I )

1. Konkurs będzie obejmował 50 pytań
2. W konkursie mogą wziąć udział poszczególne klasy, które wytypują swoich
przedstawicieli
3. Co tydzień (w poniedziałek) w salach zostaną wywieszone pytania, sformułowane w języku angielskim
4. Odpowiedzi na pytania należy udzielać w formie pisemnej, pełnym zdaniem w języku angielskim
5. Odpowiedź na każde pytanie musi być dostarczona do nauczyciela organizatora konkursu przed ukazaniem się następnych pytań , czyli do następnego poniedziałku
6. Przedstawiciele klas, którzy nie dostarczą odpowiedzi w przewidywanym regulaminem czasie zostaną skreśleni z listy uczestników konkursu
7. Odpowiedzi na poprzednie pytania zostaną wywieszone wraz z kolejnymi pytaniami
8. Stopień trudności pytań będzie wzrastał
9. Laureatami konkursu zostaną przedstawiciele klas, którzy udzielą i dostarczą poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania

V. Zasady drugiej części konkursu: PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
( ETAP II )

1. Przygotowanie 10 minutowej prezentacji multimedialnej składającej się z
pokazu slajdów oraz tekstu dla narratora prezentującego obrazy w j. angielskim
2. W prezentacji powinny pojawić się zdjęcia przedstawiające najciekawsze,
najchętniej odwiedzane miejsca w Wielkiej Brytanii lub Stanach Zjednoczonych
3. Uczniowie biorący udział w konkursie oddają prezentację najpóźniej do 25 maja
organizatorom konkursu
4. Prace uczniów oceniają organizatorzy

VI. Zasady trzeciej części konkursu: NAJCIEKAWSZA MAPA STANÓW
ZJEDNOCZONYCH (ETAP III)

1. Przygotowanie mapy Stanów Zjednoczonych przedstawiającej miejsca warte zwiedzenia (maksymalnie 5 miejsc) oraz ustną prezentację podczas finału
2. Nie ma ograniczenia co do wielkości mapy oraz materiałów użytych przy jej tworzeniu
3. Uczniowie biorący udział w konkursie oddają pracę najpóźniej do 25 lutego
organizatorom konkursu
4. Prace uczniów oceniają organizatorzy


VII. Zasady czwartej części konkursu: FINAŁ LAUREATÓW Z PIERWSZYCH
TRZECH ETAPÓW

1. Konkurs jest w formie ustnej i składa się z różnego rodzaju zadań: test wyboru, odpowiedzi na pytania, odpowiedzi typu prawda/fałsz
2. Zadania konkursowe dotyczą ogólnej wiedzy o Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych
3. Uczestnikami czwartej części konkursu są finaliści projektu zorganizowanego w II semestrze
4. Wszyscy uczestnicy konkursu udzielają odpowiedzi na pytania o różnym stopniu trudności
5. Odpowiedzi uczniów oceniają organizatorzy konkursu
6. Wyniki, które stanowią sumę punktów z prezentacji multimedialnej, projektu najciekawszej mapy oraz zestawu 50 pytań zostaną ogłoszone w dniu konkursu
7. Laureaci-zdobywcy pierwszych trzech miejsc, otrzymają dyplomy i nagrody





VIII . ZAKRES MATERIAŁU :
1. Symbole narodowe Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii
2. Geografia Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii
3. Święta : Guy Fawke’s Day, ST. Patrick’s Day, Independence Day, Valentine’s Day,
Thanksgiving. Haloween, Christmas, Easter
4. Szkolnictwo
5. Sławni ludzie
6. Jedzenie
7. Muzyka

IX. JURY
w skład jury wchodzą nauczyciele

X. NAGRODY
1. Uczestnicy konkursu, którzy zajmą trzy pierwsze miejsca otrzymają nagrody
2. Dla wszystkich uczestników konkursu przewidziane są dyplomy

XI. MATERIAŁY ŹRÓDŁOWE:
1. ‘An ilustrated history of Britain’ David Mc Dowall
2. ‘Spotlight on Britain’ Susan Sheerin Jonathan Seath Gillian White
3. ‘English-Speaking Countries’ Andrzej Diniejko
4. ‘Britain’ James O’Driscoll
5. ‘The United Kingdom. 100 questions answered’ Foreign and Commomwealth
Office. London
6. ‘Britan in close-up
7. The Internet__
Wyświetleń: 2292


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.