Katalog Grażyna Seta, 2012-05-02 Przysucha Język angielski, Konkursy DZIEŃ KULTURY KRAJÓW ANGLOJĘZYCZNYCHDZIEŃ KULTURY KRAJÓW ANGLOJĘZYCZNYCH ROZPOCZYNAMY PROJEKT “ VISITING ENGLISH SPEAKING COUNTRIES” SZKOLNY KONKURS WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH PROJEKT TRWA OD LISTOPADA DO MARCA SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI: DO 25 lutego: - PRZYGOTUJ 10 MINUTOWĄ PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ PRZEDSTAWIAJĄCĄ NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCA NA WYSPACH BRYTYJSKICH - WYKONAJ SWOJĄ MAPĘ STANÓW ZJEDNOCZONYCH, NA KTÓREJ ZAZNACZYSZ NAJWSPANIALSZE ZAKĄTKI TEGO KRAJU - NAPISZ ODPOWIEDZI NA WSZYSTKIE PYTANIA DOTYCZĄCE GEOGRAFI I KULTURY WYSP BRYTYJSKICH I STANÓW ZJEDNOCZONYCH - WEŹ UDZIAŁ W FINALE „NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH” ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU WYGRAJ NAGRODY ! ! ! TEMAT: SZKOLNY KONKURS WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH I . CELE KONKURSU: 1. Wzbudzanie zainteresowania uczniów historią, tradycjami i kulturą krajów anglojęzycznych. 2. Kształtowanie tolerancji wobec innych kultur 3. Rozwijanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i korzystania z różnych źródeł informacji 4. Zachęcanie uczniów do dalszej pracy w zakresie poznawania języków obcych 5. Pogłębienie wiedzy na temat języka angielskiego 6. Zachęcanie do pozytywnej rywalizacji i rozwijania swoich ambicji II. ORGANIZACJA KONKURSU: 1. KONKURS SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH ETAPÓW: - ETAP 1 PROJEKT 50 PYTAŃ - ETAP 2 PREZENTACJA MULTIMEDIALNA - ETAP 3 NAJCIEKAWSZA MAPA STANÓW ZJEDNOCZONYCH - ETAP 4 FINAŁ LAUREATÓW Z PIERWSZYCH TRZECH ETAPÓW III. PRZEBIEG KONKURSU: 1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkoły podstawowej 2. Konkurs obejmuje zmagania grupowe, zadaniem grupy jest udzielenie poprawnych odpowiedzi 3. Każda klasa zgłasza do udziału w konkursie trzech uczniów 4. Odpowiedzi oceniane są przez komisję konkursową 5. Za każdą prawidłową odpowiedź uczeń otrzymuje punkty według wcześniej ustalonej skali 6. Zwycięzcą konkursu jest klasa , która uzyska najwyższą liczbę punktów, jako sumę końcową wszystkich konkurencji IV. Zasady pierwszej części konkursu: PROJEKT 50 PYTAŃ ( ETAP I ) 1. Konkurs będzie obejmował 50 pytań 2. W konkursie mogą wziąć udział poszczególne klasy, które wytypują swoich przedstawicieli 3. Co tydzień (w poniedziałek) w salach zostaną wywieszone pytania, sformułowane w języku angielskim 4. Odpowiedzi na pytania należy udzielać w formie pisemnej, pełnym zdaniem w języku angielskim 5. Odpowiedź na każde pytanie musi być dostarczona do nauczyciela organizatora konkursu przed ukazaniem się następnych pytań , czyli do następnego poniedziałku 6. Przedstawiciele klas, którzy nie dostarczą odpowiedzi w przewidywanym regulaminem czasie zostaną skreśleni z listy uczestników konkursu 7. Odpowiedzi na poprzednie pytania zostaną wywieszone wraz z kolejnymi pytaniami 8. Stopień trudności pytań będzie wzrastał 9. Laureatami konkursu zostaną przedstawiciele klas, którzy udzielą i dostarczą poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania V. Zasady drugiej części konkursu: PREZENTACJA MULTIMEDIALNA ( ETAP II ) 1. Przygotowanie 10 minutowej prezentacji multimedialnej składającej się z pokazu slajdów oraz tekstu dla narratora prezentującego obrazy w j. angielskim 2. W prezentacji powinny pojawić się zdjęcia przedstawiające najciekawsze, najchętniej odwiedzane miejsca w Wielkiej Brytanii lub Stanach Zjednoczonych 3. Uczniowie biorący udział w konkursie oddają prezentację najpóźniej do 25 maja organizatorom konkursu 4. Prace uczniów oceniają organizatorzy VI. Zasady trzeciej części konkursu: NAJCIEKAWSZA MAPA STANÓW ZJEDNOCZONYCH (ETAP III) 1. Przygotowanie mapy Stanów Zjednoczonych przedstawiającej miejsca warte zwiedzenia (maksymalnie 5 miejsc) oraz ustną prezentację podczas finału 2. Nie ma ograniczenia co do wielkości mapy oraz materiałów użytych przy jej tworzeniu 3. Uczniowie biorący udział w konkursie oddają pracę najpóźniej do 25 lutego organizatorom konkursu 4. Prace uczniów oceniają organizatorzy VII. Zasady czwartej części konkursu: FINAŁ LAUREATÓW Z PIERWSZYCH TRZECH ETAPÓW 1. Konkurs jest w formie ustnej i składa się z różnego rodzaju zadań: test wyboru, odpowiedzi na pytania, odpowiedzi typu prawda/fałsz 2. Zadania konkursowe dotyczą ogólnej wiedzy o Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych 3. Uczestnikami czwartej części konkursu są finaliści projektu zorganizowanego w II semestrze 4. Wszyscy uczestnicy konkursu udzielają odpowiedzi na pytania o różnym stopniu trudności 5. Odpowiedzi uczniów oceniają organizatorzy konkursu 6. Wyniki, które stanowią sumę punktów z prezentacji multimedialnej, projektu najciekawszej mapy oraz zestawu 50 pytań zostaną ogłoszone w dniu konkursu 7. Laureaci-zdobywcy pierwszych trzech miejsc, otrzymają dyplomy i nagrody VIII . ZAKRES MATERIAŁU : 1. Symbole narodowe Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii 2. Geografia Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii 3. Święta : Guy Fawke’s Day, ST. Patrick’s Day, Independence Day, Valentine’s Day, Thanksgiving. Haloween, Christmas, Easter 4. Szkolnictwo 5. Sławni ludzie 6. Jedzenie 7. Muzyka IX. JURY w skład jury wchodzą nauczyciele X. NAGRODY 1. Uczestnicy konkursu, którzy zajmą trzy pierwsze miejsca otrzymają nagrody 2. Dla wszystkich uczestników konkursu przewidziane są dyplomy XI. MATERIAŁY ŹRÓDŁOWE: 1. ‘An ilustrated history of Britain’ David Mc Dowall 2. ‘Spotlight on Britain’ Susan Sheerin Jonathan Seath Gillian White 3. ‘English-Speaking Countries’ Andrzej Diniejko 4. ‘Britain’ James O’Driscoll 5. ‘The United Kingdom. 100 questions answered’ Foreign and Commomwealth Office. London 6. ‘Britan in close-up 7. The Internet__ Wyświetleń: 2292
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |