AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Grzywna-Wołoszyn, 2012-04-23
Sosnowiec

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE II - Zimowy bohater

- n +


SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE II

Krąg tematyczny: W świecie lektur – „Zaczarowana zagroda”.
TEMAT DNIA: Zimowy bohater..

CELE OPERACYJNE:
Uczeń
- wskazuje położenie Antarktydy
- zna bohatera lektury
- rozumnie czytany tekst i polecenia nauczyciela
- potrafi wybrać przymiotniki opisujące Elegancika
- umie uzupełnić tekst wyrazami z ramki
- potrafi poprawnie skonstruować zdania w słownej i pisemnej wypowiedzi
- potrafi dokonać opisu wyglądu zewnętrznego Elegancika
- zna charakterystyczne cechy ptaków
- umie zaśpiewać i ruchem przedstawić piosenkę
- wie jakie znaczenie mają książki w poznawaniu świata

METODY WSPIERANIA AKTYWNOŚCI UCZNIÓW:
opowiadanie, rozmowa, praktyczne działanie

FORMY ORGANIZACYJNE: indywidualna jednolita, zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: lektura „Zaczarowana zagroda”, inne pozycje książkowe Centkiewiczów, globus, ilustracja pingwina, krzyżówka, karty pracy, maskotka.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Powitanie gości i uczniów.
2. Wprowadzenie do tematu lekcji:
a) Rozwiązywanie rebusu.
b) Pytania nauczyciela
 Jaką czytaliście lekturę?
 Kto ją napisał?
 Jakie postacie występują?
3. Wspólne uzupełnianie mapy pamięci:
o podanie przez nauczyciela informacji o pingwinach (waga, wzrost), ilustracja.
4. Rozwiązywanie krzyżówki (plansza krzyżówki na tablicy, karta pracy nr 1).
5. Uczniowie określają jaki był Elegancik – praca samodzielna (karta nr 2).
6. Uzupełnianie przez uczniów tekstu z lukami wyrazami z ramki (karta nr 3).
7. Uczniowie opisują wygląd zewnętrzny pingwina.
Jaką ma głowę, nóżki, brzuszek?
8. Przerwa śródlekcyjna –piosenka:
O jak przyjemnie i jak wesoło
Pingwiny bawią się, się, się
Raz nóżka w prawo, raz nóżka w lewo
Do przodu, do tyłu
I raz, dwa, trzy

9. Cechy pingwina jako ptaka.
10. Zabawa intregracyjna
Pluszowy pingwin
dzieci stoją w kółku –podają określenia pluszowej zabawki (jaka jest?)

11. Podsumowanie lekcji
a) Czego dowiedzieli się z lektury?
 gdzie żyją pingwiny
 jak wyglądają
b) Zachęcenie uczniów do czytania innych książek Centkiewiczów
12. Ocena pracy uczniów.


„Książki to twoi najlepsi przyjaciele,
Nie wyśmieją, nie zdradzą, a nauczą wiele”
Jan Rak


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1467


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.