AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Borejko, 2012-04-16
Węgliniec

Edukacja europejska, Konkursy

Szkolny Turniej Europejski

- n +

PROGRAM SZKOLNEGO TURNIEJU EUROPEJSKIEGO „NA UNIJNYM SZLAKU”




I Powitanie uczestników oraz gości Turnieju.
II Odczytanie regulaminu.
III Turniej – część teoretyczna:
runda 1
runda 2
runda 3
runda 4
runda 5
IV Przerwa – pokaz slajdów z wydarzeń w Euroclubie.
V Turniej – część praktyczna:
runda 1
runda 2
VI Podsumowanie wyników i wręczenie dyplomów i nagród.












REGULAMIN SZKOLNEGO TURNIEJU EUROPEJSKIEGO „NA UNIJNYM SZLAKU”



1. Turniej składa się z 2 części: teoretycznej i praktycznej.

2. W turnieju biorą udział 3-osobowe drużyny reprezentujące klasy II i III.

3. W przypadku braku wszystkich członków grupy, reprezentacja może uczestniczyć w turnieju, jako niepełny skład, ale nie może liczyć na specjalne traktowanie.

4. Odpowiedzi udziela kapitan grupy, lub wyznaczony przez niego członek zespołu.

5. Za każdą poprawna odpowiedź grupa otrzymuje odpowiednią ilość punktów:

część teoretyczna: z.1 – 1punkt
z.2 – 2 – 1punkt
z.3 – 2 - 1punkt
z.4 – 2x1punkt

część praktyczna: z.1 – 2 -1punkt
z.2 – 2 - 1punkt

6. O wygranej decyduje suma punktów.

7. Za niesamodzielność i nieuczciwość grupa może zostać wykluczona z turnieju.






Wprowadzenie do turnieju.

W imieniu Euroclubu Gimnazjum w Węglińcu oraz naszej opiekunki, pani Joanny Borejko, serdecznie witam wszystkich przybyłych na dzisiejszy Turniej.

Witam Dyrektora naszej szkoły, p. ……………………………………………………

Witam komisję konkursu w składzie:
p. ……………………………………………………………………

p. ……………………………………………………………………

Witam uczestników turnieju – reprezentacje klas drugich i trzecich:

kl. IIa ……………………………………………………………
……………………………………………………………
……………………………………………………………
kl. IIb ……………………………………………………………
……………………………………………………………
……………………………………………………………
kl. IIc ……………………………………………………………
……………………………………………………………
……………………………………………………………
kl. IId ……………………………………………………………
……………………………………………………………
……………………………………………………………
kl. IIIa ……………………………………………………………
……………………………………………………………
……………………………………………………………
kl. IIIb ……………………………………………………………
……………………………………………………………
……………………………………………………………
kl. IIIc ……………………………………………………………
……………………………………………………………
……………………………………………………………

Regulamin Turnieju przedstawi …………………………………….. .


Czy są może jakieś pytania?


Wszystkim zespołom życzę powodzenia i zapraszam do Turnieju.





CZĘŚĆ TEORETYCZNA

Runda I
Każdy zespół będzie odpowiadał na jedno pytanie i musi wybrać jedną z trzech podanych odpowiedzi. Czas przygotowania – 30 sek.
1.Jaki TRAKTAT zapoczątkował wspólną Europę?
a. Traktat Amsterdamski
b. Traktat z Maastricht
c. Traktat Rzymski
2. Ile gwiazd znajduje się na fladze Unii Europejskiej?
a. 15
b. 12
c. 10
3. Kto jest autorem muzyki hymnu Unii Europejskiej?
a. Wolfgang Amadeusz Mozart
b. Fryderyk Chopin
c. Ludwig von Beethoven
4. Która z instytucji Unii Europejskiej nazywana jest „strażnikiem trak-tatów", tzn. kontroluje stosowanie prawa wspólnotowego i realizuje postanowienia zawarte w traktatach i aktach prawnych przyjętych przez Wspólnoty?

a. Rada Unii Europejskiej
b. Komisja Europejska
c. Parlament Europejski


5. W jakim mieście swoją siedzibę ma Trybunał Sprawiedliwości?
a. Bruksela
b. Haga
c. Paryż

6. Kiedy obchodzony jest Dzień Europy?
a. 9 maja
b. 1 stycznia
c. 1 lipca

7. Który z programów wspomaga ekonomicznie kraje chcące przystą¬pić do Unii Europejskiej?
a. PHARE
b. SOKRATES
c. RAPHAEL

Runda II

Znajomość państw europejskich. Każda grupa wylosuje jeden kraj i przedstawi informacji o nim przy mapie. Czas przygotowania – 2 min.





Runda III

Znajomość krajobrazów i atrakcji turystycznych Europy. Każdy zespół losuje jeden slajd. Zadanie polega na scharakteryzowaniu przedstawionego miejsca. Czas przygotowania – 30 sek.




























Runda IV

Pytania różne. Każdy zespół odpowie na dwa pytania spośród 14. Czas przygotowania – 30 sek.

1. Proszę wymienić nazwiska co najmniej trzech „Ojców Europy”.
2. Jakie państwa podpisały w 1951r. Traktat Paryski o utworzeniu Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali?
3. Pierwsze rozszerzenie Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej nastąpiło w 1973r. Które państwa wstąpiły do EWG?
4. Grecja jest, jak dotąd, jedynym państwem, które przystępowało do EWG osamotnione. W którym roku to nastąpiło?
5. Państwa Półwyspu Iberyjskiego przyłączyły się do EWG w 1986r. Jakie to kraje?
6. W którym roku nastąpiło zjednoczenie Niemiec?
7. Nazwa „Unia Europejska” została zatwierdzona Traktatem z Maastricht. W którym roku to nastąpiło?
8. Od 1995r. UE tworzyło 15 państw. Które kraje przystąpiły wówczas do UE?
9. W którym roku Polska rozpoczęła negocjacje z UE?
10. W którym roku wprowadzono wspólną europejską walutę?
11. Jakie kraje wspólnie z Polską przystąpiły do UE 1 maja 2004r.?
12. Proszę wymienić co najmniej 3 główne instytucje UE.
13. Wymień nominały banknotów euro oraz monet euro i eurocentów.
14. Wyjaśnij symbolikę flagi UE.















CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
I Runda
W zjednoczonej Europie bardzo ważną umiejętnością jest porozumiewanie się w najbardziej rozpowszechnionym języku, jakim jest język angielski. Proszę ułożyć dialog w języku angielskim na temat „W restauracji”. Czas przygotowania – 3 min.


II Runda
Młody człowiek w zjednoczonej Europie, w warunkach gospodarki rynkowej i konkurencji, powinien wykazać się umiejętnością autokreacji. Proszę każdą grupę o wybranie jednego reprezentanta, który opowie o sobie, przedstawiając swoje najlepsze strony, tj. umiejętności, zainteresowania, sukcesy. Czas przygotowania – 3 min.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 692


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.