![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Czjka, 2012-04-12 Biała Podlaska Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji j. angielskiego w klasie 4 szkoły podstawowej Introducing Great Britain.Temat: Introducing Great Britain. Lekcja wprowadzająca elementy kulturowe. Cele ogólne zgodne z podstawą programową: - rozwijanie w uczniach postawy ciekawości i tolerancji wobec innych kultur - zapewnienie dostępu do materiałów autentycznych (broszura England) Cele szczegółowe: uczeń: - potrafi wybrać konkretne informacje ze słuchanego tekstu - zapisuje odnalezione informacje w postaci notatki - odnajduje regiony geograficzne i miasta na mapie - poprawnie pisze i czyta nazwy państw i miast - uzupełnia tekst uzyskanymi wiadomościami - czyta krótki tekst - odpowiada na krótkie pytania Metody pracy: - komunikacja językowa(speaking) - pisanie(writing) - czytanie(reading) - słuchanie(listening) - praca w oparciu o mapę Formy pracy: - indywidualna - grupowa - zbiorowa Środki dydaktyczne: - zeszyt - mapki Wielkiej Brytanii - kartki z wyrazami do przypięcia na tablicy - taśma z nagraniem i magnetofon - broszura England - kartki do wypełnienia (próba zredagowania notatki) - magnesy do tablic Ogniwa zajęć: I.Część organizacyjna 1. Powitanie, sprawdzenie listy obecności, praca domowa. II. Część wstępna ( wprowadzenie do tematu) Nauczyciel przedstawia klasie jedną z map Wielkiej Brytanii przypinając ją magnesami do tablicy. Uczniowie przypominają sobie, co wiedzą na temat tej wyspy i przedstawiają wiadomości reszcie klasy ( niektóre zabytki Londynu, położenie w Europie), zapoznają się z broszurą o Anglii i oglądają ilustracje ( Stonehange, parlament i Big Ben ) III. Część właściwa zajęć 1. Podanie tematu lekcji. 2. Nauczyciel przypina magnesami do tablicy słowa: Great Britain, queen, star, lion, city, river, famous. Klasa wybiera te wyrazy, które na nadzieję odnaleźć w słuchanym tekście. wybrane wyrazy tworzą jedną grupę na tablicy. 3. Przygotowanie uczniów do wysłuchania nagrania, wyjaśnienie, że należy uzupełnić informacje na kartkach przy pomocy słuchanego tekstu, sprawdzenie, czy wszyscy je rozumieją, rozdanie karteczek do uzupełnienia i wyjaśnienie podanych na nich nazw, rozdanie map (jedną na parę uczniów) pomocnych w wyszukiwaniu nowo poznanych nazw własnych w parach. 4. Słuchanie nagrania dwukrotnie. Uczniowie uzupełniają notatkę w trakcie pierwszego słuchania i sprawdzają podczas drugiego odtworzenia taśmy. 5. Sporządzenie notatki w zeszytach – przyklejenie uzupełnionych kartek i jednocześnie sprawdzenie poprawności wykonanie polecenia. Nauczyciel zadaje pytania w opaciu o notatkę How many countries are there in Great Britain? How many countries are there in United Kidgdom? What are their names? What are the capital cities of the four countries? What’s the smallest country in Great Britain? What are the symbols of the four countries? Uczniowie odpowiadają i dopisują do notatki w zeszycie zdanie końcowe: The capital city of the UK is London. 6. Klasa odszukuje na mapkach ( praca w parach) poznane krainy geograficzne, państwa i miasta a kilku uczniów pokazuje je na przypiętej do tablicy mapie. 7. Nauczyciel prosi o ćwiczenie pytań i odpowiedzi w parach, w tym celu przy pomocy uczniów przypomina zadane wcześniej pytania i zapisuje je na tablicy. Chętni uczniowie przedstawiają klasie swoje dialogi. IV. Część końcowa (podsumowująca) 1. Powtórzenie nowo poznanych nazw i umiejscowienie ich na mapie. 2. Zapisanie pracy domowej. Dokończ zdania i narysuj w zeszycie flagę Wielkiej Brytanii. My favourite country in Great Britain is....................... London is in…………………………. Wales is a …………………………. There are ………………..countries in …………………and there are ……………….countries in ……………………………. Rose is the symbol of…………………………………….but daffodil is……………………………………….. The symbol of Scotland is………………………………….and Northern Ireland has got………………………….. Wyświetleń: 2509
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |