AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Żyła, 2012-04-10
Rybnik

Katarzyna Pacha
Uroczystości, Scenariusze

SCENARIUSZ IMPREZY SZKOLNEJ Z OKAZJI DNIA ŚW. WALENTEGO "WALENTYNKOWY TURNIEJ"

- n +

CEL:
 budzenie zainteresowań świętami innych państw
 integracja uczniów
 rywalizacja międzyklasowa z wykorzystaniem zasad "fair play"
 ćwiczenie umiejętności słuchania

MATERIAŁY:
 dla każdej drużyny tablica lub arkusz papieru, kolorowe koło (dla każdej drużyny w innym kolorze), stoliczek, przygotowane materiały (zadania) w kopertach, mazaki, długopisy, klej
 utwory muzyczne na płycie CD (dodatkowe utwory w razie dogrywki)
 dekoracja sali (balony w kształcie serca, serca z czerwonego papieru, napisy: "Walentynkowy turniej", "Happy Valentine's")
 serduszka- punkty za udzielanie poprawnych odpowiedzi

ZASADY:
1. Turniej Walentynkowy oparty został na popularnym programie "Jaka to melodia". Dla urozmaicenia, wzbogacony został o zadania i konkursy związane z Walentynkami.
 "Zagadki muzyczne" to zadanie polegające na podaniu prawidłowego tytułu piosenki, której usłyszymy początkowy fragment. Za każdy prawidłowy tytuł piosenki - drużyna otrzymuje 1 punkt. Drużyna, która się zgłosi i poda zły tytuł nie może ponownie przystąpić do udzielenia odpowiedzi dotyczącej tego samego fragmentu. Robiąc krok w tył - czekają na następny utwór, dopiero potem mogą znów się głosić.
 Każdej drużynie przypisano jeden kolor - gdy zna odpowiedź na pytanie, podnosi swoją karteczkę i sygnalizuje chęć odpowiedzi.
 Zadania o walentynkach wykonują wszystkie drużyny jednocześnie i tu bierze się pod uwagę szybkość i poprawność wykonanego zadania.
 Uczniowie niektóre swoje zadania zawieszają na specjalnie przygotowanych tablicach (może być arkusz szarego papieru przymocowany do ściany).
 Uczniowie zdobywają punkty (serduszka) w trakcie rozwiązywania swoich zadań.
2. Uczennice naszej szkoły należące do zespołu tanecznego uświetniają nam imprezę swoimi tańcami. Niektóre fragmenty utworów uwieńczone są występem tanecznym (podobnie jak w popularnym programie).
SCHEMAT IMPREZY

1. Zagadki muzyczne cz. I - utwory zagraniczne (9 utworów)
2. Miłosne cytaty - uczniowie dostają rozcięty cytat miłosny, który należy ułożyć w dobrej kolejności. Wygrywa drużyna, która pierwsza ułoży cytat i zawiesi go na swojej tablicy.
3. Zagadki muzyczne cz. II - utwory polskie (8 utworów)
4. Angielskie słowa - uczniowie otrzymują w kopertach angielskie słowa i ich polskie odpowiedniki (tematyka walentynkowa) należy dopasować słowa. Za każde dobrze połączone słowo otrzymują punkt
5. Zagadki muzyczne cz. III - dyskotekowe hity (8 utworów)
6. Konkurencja SERCA - uczniowie otrzymują rozcięte serca ( w różnych kształtach i rozmiarach). Zadanie jest na czas. Wygrywa drużyna która pierwsza ułoży puzzle z serc.
7. Zagadki muzyczne cz. IV (8 utworów)
8. Brakujące słowa - uczniowie otrzymują tekst angielskiej piosenki słuchają i wpisują brakujące słowa. Za każde dobrze wpisane słowo otrzymują punkt
9. Zagadki muzyczne cz. V - do słuchania i tańczenia (9 utworów)
10. Walentynkowe pytania - uczniowie losują dla siebie pytania odnośnie tradycji walentynek
11. Zagadki muzyczne cz. VI - z dreszczykiem (7 utworów)
12. Kocham cię! - uczniowie otrzymują na kartkach słowa kocham cię w różnych językach (np. w języku włoskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim) oraz nazwy krajów z których słowo pochodzi. Łączą je w pary i zawieszają na tablicy. Za każdą poprawnie dopasowaną parę wyrazów, tj. kraj + słowo - otrzymują punkt. Maksymalna liczba punktów w tym wypadku wynosi 4.
13. Zagadki muzyczne cz. VII - finał (6 utworów)
14. Podliczenie punktów oraz rozdanie nagród za udział w "Walentynkowym Turnieju".
Dodatkowo rozdanie nagród za projekt "Najbardziej romantycznej kartki Walentynkowej".
15. Walentynkowy listonosz - rozdanie kartek walentynkowych nauczycielom i uczniom wykonanych przez samych uczniów wyrażających sympatię do drugiej osoby (wcześniej kartki były zbierane do skrzynki pocztowej i posegregowane na klasy i osoby).


Opracowanie:
mgr Katarzyna Pacha
mgr Magdalena Żyła
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2009


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.