|
|
Katalog Joanna Bednarczuk, 2012-04-04 Chełm Język angielski, Konspekty Musicians and instruments- czas przeszłyKONSPEKT Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: POZIOM NAUCZANIA: klasa I Gimnazjum TEMAT LEKCJI: Musicians and instruments- czas przeszły CELE JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: • Cele operacyjne w zakresie a) wiadomości: - uczeń zna nazwy instrumentów muzycznych oraz zawodów związanych z muzyką -uczeń zna słownictwo związane z robieniem kariery w branży muzycznej -uczeń wie jak i kiedy stosować czasy Past Simple -uczeń wie jak i kiedy stosować czasowniki can i could - uczeń zna reguły według których budujemy zdania z czasem Past Simple oraz konstrukcją there was/ there were b) umiejętności: - uczeń potrafi opowiadać o czynnościach dokonanych w przeszłości - uczeń potrafi zastosować czas Past Simple w ćwiczeniach i odpowiednim kontekście - uczeń potrafi użyć nowe słownictwo opowiadając o życiu gwiazd c) postawy: - rozwijanie u uczniów umiejętności odpowiedniego zachowania się w konkretnych sytuacjach życiowych (zastosowanie czasu Past Simple we właściwych sytuacjach i kontekstach) 5.METODY PRACY: praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne, problemowe. 6. FORMY PRACY: praca w grupach, praca indywidualna. II. PRZEBIEG LEKCJI: 1.Wstęp Powitanie, sprawdzanie obecności, prośba o zapisanie daty 2.Rozgrzewka leksykalna - nauczyciel dzieli uczniów na grupy i prosi o zapisanie jak największej ilości słów dotyczących robienia kariery w branży muzycznej i nazw instrumentów w ciągu 3 minut - uczniowie zapisują odpowiedzi na kartkach i podliczają słowa, grupa posiadająca największą liczbę słów i wyrażeń odczytuje je głośno i każdy z członków grupy otrzymuje plusa - nauczyciel prosi uczniów o ustawienie się w dwóch rzędach przed tablicą i przykleja słówka w zasięgu wzroku uczniów - uczniowie słuchają biografii odczytanej przez nauczyciela i ich zadanie polega na oderwaniu z tablicy tych słów, które pojawiły się w tym tekście 3.Główna faza lekcji. - nauczyciel rozdaje rozsypanki wyrazowe uczniom, a ich zadanie polega na wycięciu wyrazów i ułożeniu ich tak aby powstały logiczne zdania w czasie Past Simple - uczniowie wykonują zadanie na czas tzn. osoba, która ułoży zdanie jako pierwsza zgłasza się i reszta uczniów przerywa pracę. Jeżeli zdanie jest poprawne uczeń otrzymuje plusa - następnie uczniowie mają posługując się zdaniami z poprzedniego ćwiczenia przypomnieć reguły tworzenia zdań w czasie Past Simple - kolejne zadanie polega na budowaniu zdań z czasownikiem can/can’t lub could/couldn’t nawiązujących do ilustracji zawieszonych na tablicy - uczniowie pracują indywidualnie i budują zdania na temat umiejętności własnych teraz i w przeszłości w nawiązaniu do zaprezentowanych obrazków 4.Podsumowanie lekcji, zadanie pracy domowej - prośba o dokonanie samooceny pracy na lekcji, podliczenie zdobytych plusów i wystawienie ocen za aktywny udział w lekcji Tekst biografii do rozgrzewki leksykalnej (podkreślone słowa należy wydrukować dużą czcionką i zamocować na tablicy i dodać kilka innych nie występujących w poniższym tekście) Joe Goat was born in 1984 in Pacanowo, Poland. He knew he wanted to be a singer or drummer when he was a little boy. First, he learnt to play the guitar. Then he started to write songs. Joe learnt to play saxophone ,too. He was only 11! One day he was in a studio writing songs when somebody saw him and he got a contract to make records for Nagrywajek Company. In 2002 he released his first CD, called ‘Let's stay’. It sold millions of copies around the world. He did a lot of interviews. Moreover, he started a group called Pędzące Koźlątka. Unfortunately, they didn’t have any hits so they split up really fast. Next he was on a tour of the world. After a tour he released a DVD of the concerts, called ‘His World’. Two years later he released another hit CD. Opracowała Joanna Bednarczuk Wyświetleń: 1124
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |