![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog EWA Sobańska, 2012-03-07 Chełm Zajęcia przedszkolne, Konspekty Konspekt zajęć 3 -latki "Mam prawo..."Ewa Sobańska; nauczyciel kontraktowy Konspekt zajęć koleżeńskich Temat: Mam prawo… Data przeprowadzenia zajęć: 10.06.2009r. Grupa wiekowa: 3 – latki Cele: Dowiadywanie się o swoich prawach do wyboru zabawy i uczestniczenia w niej Przestrzeganie umów, praw dotyczących korzystania ze wspólnych pomocy dydaktycznych, rozróżnianie pojęcia „to moje - to nie moje” Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i wypełniania poleceń nauczycielki Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej Metody: podające – objaśnienie , instrukcja, pokaz, praktyczne – zadań otwartych, zadań zamkniętych poszukujące – samodzielnych doświadczeń metoda ekspresyjna Formy: zbiorowa, indywidualna Środki dydaktyczne: Kolorowa torebka, „Księga Praw Dzieci”, papierowy pociąg (z ilością wagonów większą od ilości dzieci), tekturowe słonko i promyczki(promyków tyle ile dzieci), farby plakatowe, pędzle, klej, papierowe kółeczka do wagoników Przebieg zajęć: Nauczycielka mówi: Ktoś zostawił w naszej sali kolorową torebkę z bardzo ważną księgą, czy poszukamy jej razem? Prezentacja książki i omówienie poszczególnych obrazków Zabawa: „tak lub nie”- nauczycielka zadaje dzieciom pytania a one odpowiadają TAK lub NIE. Czy każdy może bawić się z kim chce? Czy każdy może rysować, malować i lepić jak chce? Czy można sobie przeszkadzać? Czy można zabierać sobie zabawek? Czy można rysować po czyimś obrazku? Czy można nikogo bić i popychać? Jeżeli dziecko przynosi zabawkę z domu to czy można ją zabierać? Zabawa ruchowa: „Słoneczko” Nauczycielka wyjaśnia, że słoneczko nie ma buzi, ponieważ nie wie jak będą bawiły się dzieci; jeżeli zgodnie to będzie uśmiechnięte, a jak będą się popychały i krzyczały to będzie smutne. Dzieci otrzymują promyczki, a nauczycielka trzyma kółeczko(główkę słoneczka). Dzieci swobodnie biegają po sali a na przerwę w muzyce układają jedno wielkie słonko z promyków które trzymają w dłoni. Narysowanie uśmiechu lub smutku na twarzy słoneczka Nauczycielka mówi: W naszej torebce jest jeszcze jedna niespodzianka, wyciąga z torebki papierowy pociąg i wyjaśnia co to jest i co trzeba z tym zrobić: To jest pociąg prawdziwej przyjaźni, lokomotywa jest już kolorowa ale znowu nie ma buzi ciekawe jaką będzie miała minkę kiedy dzieci skończą swoją pracę. Trzeba przykleić do wagonów kolorowe kółka i pomalować wagoniki. Najważniejsze jednak jest to w jaki sposób to zrobicie, każdy wybierze sobie wagonik, pomaluje go farbami na taki kolor jaki zechce i przy pracy nikogo nie pobrudzi farbą , nie będzie mazać po cudzym wagoniku, i nie będzie mówił że ktoś inny brzydko maluje. Tak żeby lokomotywa uśmiechała się do dzieci a nie była smutna bo są niegrzeczne. Narysowanie miny lokomotywie i zawieszenie wszystkich wagoników w sali w taki sposób aby powstał wielki pociąg. Zgłoś błąd Wyświetleń: 4504
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |