Katalog Bożena Dziąbor, 2012-02-24 Częstochowa Język niemiecki, Konspekty Konspekt lekcji j.niemieckiego: Perfekt, Imperfekt – Wiederholung. / Czasy Perfekt i Imperfekt – powtórzenie. (wykorzystanie na lekcji metody aktywizującej STATIONENUNTERRICHT)Scenariusz lekcji Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego lekcję: mgr Bożena Dziąbor Klasa: II LO Temat: Perfekt, Imperfekt – Wiederholung. / Czasy Perfekt i Imperfekt – powtórzenie. (wykorzystanie na lekcji metody aktywizującej STATIONENUNTERRICHT) Cele operacyjne: uczeń potrafi wymienić trzy formy czasownika uczeń potrafi łączyć czasowniki z odpowiednimi czasownikami posiłkowymi w czasie Perfekt uczeń potrafi tworzyć formy czasu przeszłego dla czasowników regularnych, nieregularnych, rozdzielnie i nierozdzielnie złożonych oraz zakończonych na -ieren uczeń potrafi tworzyć zdania w czasach przeszłych Materiał leksykalny: nazwy czynności i formy spędzania czasu wolnego i wakacji Zagadnienia gramatyczne: czasy przeszłe Perfekt i Imperfekt Pomoce dydaktyczne: losy z czasownikami, brystol ze zdaniami i tekstem, gra domino przygotowana z papieru w kopertach, kartki z zadaniami, podręcznik, płyta CD Formy pracy na lekcji: plenum, praca indywidualna, praca w grupach PRZEBIEG ZAJĘĆ: I. Faza wstępna: - Powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie na tablicy daty i tematu zajęć II. Faza prezentacji: - prezentacja tematu powtórzeniowego - nauczyciel wyjaśnia zasady przeprowadzenia lekcji (wyjaśnia metodę Stationenunterricht – grupy uczniów będą prowadziły ze sobą rywalizację w trakcie rozwiązywania różnych zadań) - klasa zostaje podzielona na grupy poprzez losowanie karteczek z numerkami grup - na tablicy nauczyciel zapisuje w formie tabeli ilość grup i przewidywanych zadań/stacji oraz punktację za rozwiązane zadania (grupa, która najszybciej prawidłowo wykona zadania, otrzymuje dodatkowy punkt) III. Faza ćwiczeniowo-utrwalająca: - Stacja 1: uczniowie w grupach losują po jednej karteczce, na której znajduje się czasownik w języku polskim; uczeń ma za zadanie przetłumaczyć czasownik na j.niemiecki i podać do niego formy czasów przeszłych oraz połączenie z czasownikami haben i sein - Stacja 2: na wywieszonym brystolu znajdują się zdania, które uczniowie muszą uzupełnić o brakujące formy czasu przeszłego - Stacja 3: nauczyciel rozdaje uczniom koperty, w których znajduje się domino – uczniowie muszą dopasować zdania do obrazków - Stacja 4: uczniowie otrzymują od nauczyciela kartki z zadaniem, które polega na ułożeniu zdań z rozsypanki w czasie przeszłym - Stacja 5: nauczyciel rozdaje uczniom kartki, na których uczniowie w trakcie słuchania płyty zaznaczają, jak wypowiadające się osoby spędziły wakacje (w razie potrzeby nagranie odsłuchane zostaje dwa razy) - Stacja 6: na wywieszonym brystolu znajduje się list, który uczniowie muszą uzupełnić o formy czasu przeszłego (zadanie obejmuje wszystkie rodzaje czasowników) IV. Faza podsumowująca: Nauczyciel podlicza punkty uzyskane przez poszczególne grupy i wystawia oceny V. Praca domowa: Przegotowanie się do sprawdzianu z form czasów przeszłych. Wyświetleń: 2932
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |