Katalog

Małgorzata Powidzka, 2012-02-14
Konin

Zawodowe, Scenariusze

Scenariusz zajęć z obsługi informatycznej w hotelarstwie

- n +

Scenariusz zajęć z obsługi informatycznej w hotelarstwie

Temat: Systemy rezerwacyjne w hotelarstwie.

Klasa 4TH

Czas: 2 x 45 minut

Cel kształcenia w zawodzie:
Rezerwowanie usług hotelarskich z wykorzystaniem systemów rezerwacyjnych.

Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
• Wymienić informatyczne kanały sprzedaży,
• Rozróżnia dwie płaszczyzny działania systemów informatycznych: B2B oraz B2C,
• Wymienić różnice między systemem GDS i CRS,
• Wymienić zalety i wady systemu GDS i CRS.

Metody pracy: wykład, ćwiczenia praktyczne

Formy pracy: praca samodzielna

Środki dydaktyczne: komputer z dostępem do Internetu.

Przebieg lekcji:

1. Część wstępna lekcji:
a. Podanie tematu lekcji i uświadomienie uczniom celu lekcji.

2. Część właściwa lekcji:
a. Nauczyciel przedstawia uczniom rodzaje informatycznych kanałów sprzedaży:
• globalne systemy dystrybucji,
• operatorzy współpracujący z hotelami,
• wyspecjalizowane platformy rezerwacyjne,
• własne witryny sieci hotelowych i pojedynczych hoteli.
Podaje przykłady. Uczniowie biorą udział w rozmowie o własnych doświadczeniach w korzystaniu z takich rozwiązań.
b. Uczniowie sprawdzają w Internecie jak wyglądają, czym się różnią poszczególne kanały sprzedaży. Wykorzystują w tym celu: booking.com; hotel.de; hotele24.pl; hotelpl.com; staypoland.pl oraz wybraną sieć hoteli i dowolną stronę hotelu nie należącego do sieci hoteli.
c. Nauczyciel wyjaśnia na czym polega płaszczyzna B2B i B2C.
d. Nauczyciel omawia system GDS(ang. Global Distribution Systems). Przedstawia zalety i wady systemu GDS. Podaje przykłady działających w Europie systemów: Amadeus, Sabre, Travelport.
e. Uczniowie sprawdzają w Internecie przykładowe systemy GDS podane przez nauczyciela. (www.amadeus.net ; www.travelport-solutions.pl ; www.sabre.com)
f. Nauczyciel omawia system CRS (Centralne Systemy Rezerwacyjne).
g. Uczniowie zapisują w formie notatki informacje, które otrzymali od nauczyciela.

3. Część końcowa:
a. Nauczyciel nagradza najbardziej aktywnych uczniów.
b. Praca domowa: Przygotuj w oparciu o notatki z lekcji schemat działania globalnych systemów dystrybucji GDS.








Wyświetleń: 2096


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.